Sitat fra: hens på søndag 09. august 2009, klokken 21:11
Dette gjelder lagrene i svingarmene (ikke hjullageret) ..
OK. Takker for den oppklaringen. Selvom det vel står ganske tydelig lenger ned så forstod ikke jeg det før nå.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hens på søndag 09. august 2009, klokken 21:11
Dette gjelder lagrene i svingarmene (ikke hjullageret) ..
Sitat fra: elektrolux på fredag 07. august 2009, klokken 14:57Det med å slippe å levere bilen var hovedgrunnen til at jeg kjøpte EvLite.
Kjøp en slik: http://www.tuer.co.uk/evlite.htm Da slipper du også å måtte levere bilen fra deg
Sitat fra: elektrolux på fredag 07. august 2009, klokken 14:57Flere har opplevd batterihavari etter vannservice hos Enviro (ref), men det er vel bla fordi de har drøyd lengre enn de burde med å få det utført (og har hatt uheldig bruksmønster)
Er det verd 1100 kr for å slippe batterihavari?
Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. august 2009, klokken 14:28Jeg er generellt veldig fornøyd med PakTrakr, men må dessverre si at min erfaring med loggefunksjonen er dårlig. Periodisk for mye rubbish data gjør det vanskelig å automatisere. Mulig problemet ligger i RS232->USB overgangen men jeg har prøvd 3 ulike med stort sett like dårlig resultat.
Robometeret har ikke loggemulighet. Ønskes dette anbefales Paktr som også er mer tiltenkt blybatterier.
Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. august 2009, klokken 14:28Hmmm. det første jeg tenkte på da jeg leste den setningen var "åpne rushtidsbommene for bussen i Oslo"
Styring av bussrele ...........
Sitat fra: Boogie på mandag 27. juli 2009, klokken 09:04
Bytt ut til Berlingo pumpe på en bil, og se hvor kraftig vannet kommer inn i tanken igjen
Sitat fra: Elmo på mandag 27. juli 2009, klokken 12:10
God idé Boogie. Jeg skal få gjort det i løpet av uka.
Sitat fra: Ken på fredag 26. juni 2009, klokken 10:56
... Hvis bare vi kunne fjerne omreg. avgiften (for EL-biler) ...
Sitat fra: cra på fredag 26. juni 2009, klokken 11:24
Det hadde vært et bra incentiv, ja. Det vil jo ikke medføre færre el-biler på noe vis, og jeg kan tenke meg at det ofte vil være en "frelst" el-bilist som kjøper en ny el-bil, og en kommende el-bilist som kjøper en "billig brukt". For øvrig synes jeg det er hårreisende at man skal ta så ulik pris på samme jobb basert på hvor gammelt/hva slags type kjøretøy som skifter eier.
Sitat fra: Elmo på fredag 26. juni 2009, klokken 11:48Nå har jeg selv gjort som jeg foreslo over.
Omregistreringsavgiften er i utgangspunktet ment å erstatte moms ved bruktbilsalg. (Ref. Merverdiavgiftsloven §16 nr.11 her). Derfor differensiert pris ut fra alder.
MEN ... hadde de fulgt den tankegangen helt ut så skulle elbiler vært fritatt for omregistreringsavgift, siden er er fritatt for moms. Den ene hånden vet ikke hva den andre gjør
Det bilsakkyndige gjemmer seg bak nå er at elbiler ikke er nevnt i §2 her
Kanskje en klage til Tull og Avgiftsdirektoratet kunne fått dem på bedre tanker uten noen forskriftsendring
Sitat fra: elektrolux på onsdag 27. mai 2009, klokken 07:44
Partner versjonen er ikke testet, men kan utvides med en ekstra spenningssensor, eller omprogrameres til bruk i Thinken din om det blir problemer med falske alarmer grunnet den store sjevdelingen Partnermonteringen betinger.
Sitat fra: elektrolux på onsdag 27. mai 2009, klokken 22:14
Kan jo prøve å sette alarmnivåene på Partner versjonen til 0,04V og 0,08 volt utregnet, som gir 0,4 V og 0,8V på 10er siden, og 0,68 V og 1,36V på 17er siden. Dette blir kanskje det beste kompromisset.
Alternativet blir å sette på en tredje spenningssensor, og dele kassene opp i 10-11-6.
Sitat fra: elektrolux på onsdag 29. juli 2009, klokken 15:03Ser nå at du fikk det til igår.
Selv trenger jeg å lære å sette inn bilder ....