Ja se der ja. Jeg har sett etter slike på Biltema tidligere uten å finne dem.
http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76733
http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76733
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Boogie på søndag 23. august 2009, klokken 08:21Clas Ohlson har en veldig kjekk fukttett sikringsholder for bladsikringer (bilsikringer). Art.nr. 34-7405 på side 127 i katalogen (finner den ikke på www.clasohlson.no)
Jeg bruker også en liten sikring helt inne ved festepunktet i tilfelle noe går galt og det blir kortslutning lenger opp i ledningen
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. august 2009, klokken 06:13
Du kan ikke legge ut slike fristende bilder, uten at du legger ved de fysiske målene pr. celle. Alltid kjekt å vite for andre prosjekter.
Sitat fra: Boogie på fredag 21. august 2009, klokken 07:07Tror det hadde vært bra å få info om og (ikke minst) erfaringer med ulike litium batterier og leverandører inn på ElbilWiki Batterier. Hvis dere som nå har konverteringsprosjekter på gang kunne bidra med det
Kan du si noe mer om produsent av batteri og BMS?
Hvordan er BMS tenkt å fungere? Legger den på en last (trenger kjøling) eller dirigerer den strømmen videre til svakere blokker?
Sitat fra: Boogie på onsdag 19. august 2009, klokken 08:43
det jeg har av verkstedsmanualer samt demonteringsbeskrivelse for Berlingo/Partner.
Sitat fra: Ken på onsdag 19. august 2009, klokken 12:44Er det du her snakker om noe annet enn det som ligge i den berømte ZIP-filen Boogie??
Boogie: Kan du legge ut verkstedsboka på Wiki?
Sitat fra: Betacar på tirsdag 18. august 2009, klokken 18:32Da behøver ikke jeg vente lenger på svar fra selgeren
Riktig antatt det Elmo
Sitat fra: Elmar i nye forumet
Sendte nylig epost til Trondheim Politikammer med følgende spørsmål:
Skiltene "Påbudt sving til høyre" eller "Påbudt kjørefelt" med tilleggsskilt "Gjelder ikke buss og taxi" står ofte i forbindelse med kollektivfelt. Disse skaper problem og farlige situasjoner for elbiler og motorsykler da man må skifte kjørefelt til saktegående og tett trafikkert felt (før kryss eller midtrabatt), for deretter å skifte tilbake til kollektivfeltet (etter kryss eller midtrabatt).
Eksempel er veien ned mot Bjørndalsbrua fra Saupstad, hvor elbiler må holde venstre kjørefelt selv om høyre felt i sin helhet er skiltet som kollektivfelt. Det samme gjelder inn mot Midt-by'n sørfra forbi Siemens fram til Lerkendal. Ut i fra informasjon på www.elbil.no sine hjemmesider er problemstillingen godt kjent hos Politiet, og det skrives
"Trondheim Politikammer sier... det var en uskreven regel om at (tillatte) brukere av kollektifeltet bare kunne kjøre rett over krysset hvis kollektivfeltet fortsetter på andre siden."
Kilde: http://parat24.com/forum/index.php?topic=584.0
I Erling Skakkes gate, vestover på vei mot Prinsensgate, er det ryddet opp og nytt tilleggsskilt viser nå teksten "Gjelder ikke buss, taxi, elbil og motorsykkel".
1) Mitt spørsmål er om uttalelsene sittert på www.elbil.no er korrekte? Evt vil Politiet håndheve denne delen av skiltreglementet?
2) Hvordan skal jeg som elbilist forholde meg til dette?
3) Vil det bli foretatt en opprydding av denne type skilting som medfører slike problem/misforståelser?
Sitat fra: Elmar fikk følgende "politiker-svar" i dag:
Hei.
Viser til tilsendt mail ang. problemer for el-bil.
Skal prøve å gi deg noen avklaringer med hensyn til el-bil og kollektivfelt.
Kollektivfelt er skiltet med skilt 508 "Kollektivfelt" (Blå skiltplate med bilde av buss og skrift "Taxi")
Dette oppheves normalt et stykke foran kryss av skilt 510.2 "Slutt på kollektivfelt".
Dette gjøres for at annen trafikk skal kunne svinge til høyre i kryssene.
Skiltingen gjentas deretter etter krysset. Dette er gjennomført inn og ut av sentrum.
Kollektivfelt kan i tillegg til buss og taxi benyttes av el-bil, tohjulte MCér og mopeder,
hydrogenbil, sykkel og uniformerte utrykningskjøretøyer.
Dette medfører at disse gruppene kan ligge i kollektivfeltet over kryss, da det ikke er noe
svingkrav i kollektivfeltene.
Kjørefelt med skilt 402.4 "Påbudt kjøreretning" med underskilt "Gjelder ikke buss og taxi" er ikke
et kollektivfelt, men et såkalt kollektivtiltak for å lette fremkommelighet for bussene i hovedsak.
Dette feltet kan kun benyttes av buss, taxi og de kjøretøyene som skal svinge av i henhold til
skiltet, og kjøring over krysset kan kun foretas av buss og taxi. Dette betyr at all annen trafikk
skal ligge i det andre feltet. Dette gjelder også el-bil, moped m.v.
Det beste eksempelet her er vel Østre Rosten fra Tonstadkrysset mot John Aae´s veg hvor du
sørover med el-bil må ligge i venstre felt hvis du ikke skal svinge av til høyre.
Kjøring i strid med skilt 402 blir håndhevet av politiet, også overfor el-bil og andre lovlige
kollektivfeltbrukere.
Politiet ønsker å benytte kollektivfelt i større grad enn påbudt kjøreretning, og vi har i det siste ryddet
opp på en del strekninger, bl.a. nordover Innherredsvegen. Vi er imidlertid avhengige av kommune
og Statens Vegvesen når det gjelder å rydde opp på disse strekningene og vi kan ikke love at dette
gjennomføres konsekvent.
Med Hilsen
N.N.
Sitat fra: Elmo
PakTrakr...Periodisk for mye rubbish data
Sitat fra: RoadRunner på torsdag 06. august 2009, klokken 11:26Godt spørsmål.
Tolker dere slik at denne funksjonaliteten i praksis ikke er brukbar under kjøring.. og det var jo synd. Hvordan er det når bilen står stille / er under lading? Fungerer det bedre da ?
Sitat fra: Boogie på torsdag 13. august 2009, klokken 06:55Jammen da er det jo du som har skylda da
De jeg har solgt har ihvertfall gått den veien.