Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elmo

#8251
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer er testet og fungerer.
torsdag 08. oktober 2009, klokken 22:00
Hele kontakten kan du dra sideveis for å løsne (langs ledningen), men husker ikke om det er mot høyre eller venstre (jeg kan sjekke hvis du ikke får den av enkelt). For å dele kontakten trykker du metallbøylen inn i kontakten før du drar dem fra hverandre.
#8252
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer er testet og fungerer.
torsdag 08. oktober 2009, klokken 18:29
På min bil (se bildet) går ledningene i en lang sløyfe og kontakten (den blå) til pumpa er festet i en brakett på vifta. Ultralett å komme til
#8253
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer er testet og fungerer.
torsdag 08. oktober 2009, klokken 16:25
Min Saxo (bildet) er 2000 modell, og der er det ingenting som tilsier at du skal demontere grillen, hverken for å få tak i ledningene til vannpumpen eller noe annet.
Jeg har både byttet vannpumpe helt og holdent, og byttet radiatorvifta på min bil uten at jeg har sett den minste grunn til å demontere grillen.
Det er tilogmed veldig enkelt å løsne radiatoren (uten å ta av slangene) om du skulle ønske å komme til bak (foran) den.

Er din 1999 modell så forskjelling ??
#8254
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo med elektrisk feil
torsdag 08. oktober 2009, klokken 12:09
Det finnes folk, bla i Danmark, som overhaler motorer mye billigere enn Enviro. Til en viss grad gir de deg også innbytte hvor prisen avhenger av hvor skadet/dårlig din motor er.
Kontakten i Danmark jeg har dette fra har vært syk, så jeg er usikker på om jeg klarer å formidle kontakt nå.

Ulempen er jo da at man må få fraktet den til Danmark
#8255
Tidlige elbiler: PSA / Sv: bremselampe som lyser på min Saxo
mandag 05. oktober 2009, klokken 13:28
Opel bruker felles væskepåfylling for bremser og cluch så lavt væskenivå påvirker begge systemer. Dermed har de også brukt bremselampen for å varsle om slitt cluch.

Men på El-Saxo har du vel ikke problemer med cluchen håper jeg ;D
Spøk til side, bremsesystemet er identisk som på bensinutgaven så et vanlig Citroén verksted må vite om det er varsling om slitte klisser - jeg tror ikke det.

Jeg ville først sjekket bryteren på brekket, og deretter væskenivået i bremsevæskebeholderen. Så lenge lampen kommer og går er enkelte sjekk av brekk-bryteren å dytte brekket ned.
#8256
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer er testet og fungerer.
lørdag 03. oktober 2009, klokken 17:41
Da forstår jeg ikke problemet. Det kan jo ikke bli enklere å få tak i ledningene enn det er på Saxo.
#8257
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Omregistreringsavgift
fredag 02. oktober 2009, klokken 20:27
Sitat fra: Elmo på søndag 02. august 2009, klokken 23:28
Nå har jeg selv gjort som jeg foreslo over.
Sendte idag klage til Toll- og Avgiftsdirektoratet på kravet om omregisteringsavgift på min siste bruktinnkjøpte elbil.  Men det skjer vel ingenting
Igår, etter nøyaktig 2mnd fikk jeg svarbrev - but don't hold your breath ....
Standardisert brev "Foreløpig melding i forvaltningssak" med avkryssing i følgende rute
"Vi har for stor arbeidsbyrde, slik at videre saksgang må vente en tid"  
og tilleggsopplysning: "Saken blir trolig behandlet om 3 ca. måneder"

Er det uthalingstaktikk tro ???   Men må vel kanskje ta det positivt at de ikke klarte å svare nei på stående fot ;)  

Jeg sendte forresten nesten likelydende epost til både Samferdselsministeren og Finansminsiteren.
Fikk svar i brev fra "Liv-Signe" etter bare én uke. Din henvendelse hører inn under Finansdepartementet, så saken er oversendt dit.  Da har Kristin to henvendelser i bunken sin  ;D

:o Fylj med i neste bolken  :o
#8258
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer er testet og fungerer.
fredag 02. oktober 2009, klokken 13:11
Du kommer fint til ledningene til vannpumpa på både Saxo/106 og Berlingo/Partner fra under panseret uten å fjerne grillen.   Husk at det er batterikjølevanns-pumpa og ikke varmeapparat-pumpa du skal ha tak i.

EDIT:   OK, så du snakket om Think ja  :-[         Ref:
Sitat fra: Kjell på fredag 02. oktober 2009, klokken 11:35
Antar jeg må fjerne grillen for å komme til vannpumpen.
#8259
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Dokumentasjon ved registrering, P106
mandag 28. september 2009, klokken 20:37
Sitat fra: Ken på fredag 18. september 2009, klokken 13:08
Det er flere på Sørlandet som har/ holder på å  importere Cilio fra Sverige
Pluto sa for et års tid siden i denne tråden at det var problemfritt å få skilter på dem

Sitat fra: Ken på fredag 18. september 2009, klokken 13:08
Har foreslått at vi legger sertifikater på ElbilWiki.
Skal få lagt ut de to fra denne tråden nå Ken.

#8260
Bildene ser ikke ut til å være tilgjengelige (synlige) uten innlogging ??
#8261
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Alternative Vannpumper
lørdag 26. september 2009, klokken 20:21
Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. august 2009, klokken 21:25
Pumpestøyen ved lading ble ikke så mye mindre som jeg hadde forventet

Jeg har glemt å nevne at litt bøying/vridning på braketten gjorde underverker med støyen fra pumpa. Nå det den nesten lydløs - og JA, jeg har sjekket at det er sirkulasjon fremdeles :D
#8262
Ser at denne http://parat24.com/forum/index.php?action=profile;u=1048 har registert seg 3. September, så det er jo tydeligvis mulig.
#8263
Sitat fra: Lynet på mandag 21. september 2009, klokken 18:39
Jeg har problemer med å få synket min Palm M515 slik at jeg får EV-monitor inn på den. Jeg får beskjed om at det er ukjent USB-enhet!
Noen som har tips?
Jeg har en USB harddisk som nekter å fungere hvis det er andre USB-enheter tilkoblet PCen.
Har du feks en USB-printer så prøv å ta ut den også.
Sitat fra: El rayo på mandag 21. september 2009, klokken 23:09
Windows har en merkelig funksjon: når en enhet først er brukt på en USB-port må samme port benyttes hver gang. Det har ikke noe å gjøre med EV Monitor i det hele tatt. En USB ekspander (flere porter koblet til én port på PC'n) kan funke noen ganger, andre ikke.
Akkurat det sies vel best på en annen måte. Når du installerer en USB-enhet så konfigureres bare den eksakte porten for enheten. Putter du så enheten i en annen port så må den installeres igjen (Utrolig irriterende!).

#8264
Meg og min elbil / Sv: Elbilwiki
mandag 21. september 2009, klokken 19:36
Til info - fordi jeg har fått to henvendelser om bruker og passord på epost.

De som allerede har registert seg kan fortsette som før med samme brukernavn og passord.
Login kreves for å editere, men ikke for å lese.
Bare nye brukere som ønsker å editere må gjennom godkjenning.

Så får vi håpe ikke SPAM-robotene har registert seg allerede :o  men det ser vi
#8265
Meg og min elbil / Sv: Elbilwiki - faren over
mandag 21. september 2009, klokken 11:56
Svar fra Ove (WikiAdmin):
"Ja, nå må man være innlogget for å editere, og man kan ikke opprette bruker på egenhånd. Du (Elmo) er lagt inn som administrator. Jeg legger inn en melding på forsiden om at dette er gjort, og at folk må ta kontakt med deg for å få konto."
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA