Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elmo

#8191
Sitat fra: Tony på søndag 06. desember 2009, klokken 20:12
Nå fusker sirkulasjonspumpen på min saxo 60000km og er moden for utskiftning.
Er det noen som vet hvor man får tak i ny pumpe?
Flere forslag til alternative vannpumper i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1326.0
Selv kjører jeg med brukt Berlingo-pumpe i min Saxo.

(mon tro hvorfor vi ikke har kopiert dette til Wiki ???)
#8192
Elbilen i Samfunnet / Sv: Zero Emission Rally 2010
søndag 06. desember 2009, klokken 16:22
Tenkte mere på mini-rallyet da ;)
Denne gangen er det dere fra vest som må frakte elbilen over med fossilbil og henger for å være med ::)
#8193
Elbilen i Samfunnet / Zero Emission Rally 2010
søndag 06. desember 2009, klokken 11:53
Så er vi gang igjen ! 
Zero Emission Rally 2010, Oslo - Stavanger, med MiniRally  Oslo - Porsgrunn     http://zerorally.org/
#8194
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil fra toget til jobben?
søndag 06. desember 2009, klokken 11:31
Sitat fra: petterlc på lørdag 05. desember 2009, klokken 14:19
Har ellers sendt forespørsel til Jernbaneverket om de planlegger ladestasjoner i tilknytning til stasjonene. Holmestrand har pendlerparkeringsplasser til 200 biler. Noen av disse burde jo hatt lademuligheter.
Når du allikevel er i dialog med Jernbaneverket så tips dem om støtteordningene (eller kanskje heller minn dem om det, for de burde jo vite om det). http://www.transnova.no/sokStotte/ladepunkter/102141.cms

Det skal mye til å gå i underskudd ved etablering av ladepunkter med denne ordningen.
#8195
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken elbil er "best"?
mandag 30. november 2009, klokken 20:22
Sitat fra: HHF på mandag 30. november 2009, klokken 20:07
Noen som har lest eller hørt noe spesielt om erfaringene så langt med disse bilene
Her har du jo litt iallefall http://green.autoblog.com/2009/11/12/bmw-mull-lengthening-mini-e-lease-times/
#8196
Sitat fra: cra på søndag 29. november 2009, klokken 21:43
På den måten kan jeg ha med timeren uten å være redd for at noen skal kødde med den eller stikke av med den

Når du er inne på det. Jeg syns det er litt dårlig at Think ikke har låsing i bilens ende av ledningen slik PSAene sin ladeluke har. Kanskje ikke så farlig på gammel-Thinken som bare har en "billig" motorvarmer kabel, men på ny-Thinken ser jo ladeledningen temmelig dyr ut, og såvidt jeg kan bedømme helt usikret mot tyveri  :-[
#8197
Håper ikke du fikk inntrykk av at jeg ikke trodde på det du sier, for det var ikke meningen!
Jeg ville bare uttrykke at jeg ikke føler med trygg på myndigheter når det angår avgifter.
#8198
Sitat fra: Caspar på lørdag 28. november 2009, klokken 17:55
"Fabrikken" vil da få igen den inngående MVA når MVA regnskapet går i minus.
Jeg er ingen økonom (som du skjønner). Jeg trodde at hvis moms-regnskapet går i minus så får man bare "sorry Sam".

Sitat fra: Caspar på lørdag 28. november 2009, klokken 17:55
Avgiften er like ukomplisert, den betales jo ved registrering, og siden bilen er godkjent som ELbil utløser det ingen avgift.
Ja, la oss håpe Avgiftsdirektoratet er enig med deg i at det også gjelder ved ombygging i Norge.
#8199
Ja, der er vel noe over 2000 elbiler i Norge så langt.

Jeg syns også dette høres vel usannsynlig ut, men vi bør jo være positive til alle forsøk.
Stille meg tvilende til bBåde prisen og antallet. Antallet ville jo kreve en stor/effektiv "fabrikk". Når det gjelder prisen så tror jeg det kan bli vanskelig å slippe avgifter og moms på bil-emnene og iallefall delene som skal til for elektrifiseringen når de skal om-bygges i Norge.
Og så har vi utfordringene med registrering av ombygde biler.

MEN ..... hvis de lykkes med alt dette så bør det sette en standard hos myndighetene som vil være en fordel for oss alle. Både når det gjelder ombygging og bytte av batteritype på eksisterende elbiler.
#8201
Kjøretips / Sv: Energiforbruket øker med vinterdekk.
onsdag 25. november 2009, klokken 19:30
Sitat fra: El rayo på onsdag 25. november 2009, klokken 19:14
Valgte å svinge innom en bensinstasjon på vei hjem og lade en halvtime i stedet for å kjøre sakte helt hjem og tyne de siste dråpene ut av batteriet.

Meget klokt. Jeg valgte motsatt i samme situasjon for ca et år siden og dermed eksploderte to blokker  :o >:(
#8202
Sitat fra: SAXOBOY på tirsdag 24. november 2009, klokken 21:47
Men som de sier, ...den som venter på noe godt... ;)

Personlig har jeg hørt at  "Den som har ventet forgjeves, har ikke ventet lenge nok", men ... ;D
#8203
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe elbil?
mandag 23. november 2009, klokken 20:15
Sitat fra: derfgis09 på mandag 23. november 2009, klokken 19:31
I hvert fall må jeg nok bearbeide"regjeringa" før det kan skje... :) :-\
Er de statsministeren, finansministeren eller samferdselsministeren som må bearbeides mest da ??? ;D
#8204
Det stod "1370 Asker" hvor jeg også bor, så jeg skrev en mail og sa jeg var interessert, stillte noen spørsmål og sa jeg gjerne ville se på den.   Fikk aldri noe svar.   Jeg har ikke purret eller ringt.
#8205
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Spenning utenom tenningsnøkkel - Saxo ??
søndag 22. november 2009, klokken 19:09
Vil helst ha den fra sikringsboksen for den skal drive varmeapparat(kupe)vifta - som har 25A sikring orginalt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA