Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Elmo

Sider: 1 [2] 3 4 ... 554
16
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
« på: Torsdag 01. Oktober 2020, klokken 12:04 »
At TM3 fremdeles ble Norges nest mest solgte bil i september viser tydelig at det fremdeles er god etterspørsel. Det samme gjør de svært høye bruktprisene.

Vel, TM3 er vel egentlig Norges nest mest solgte bil i september (og ikke nest mest).
Som du selv sier om TM3 i fjor, så er ID.3 utleveringene i september åpenbart helt spesiell ettersom de nå leverer til alle som har stått på venteliste lenge.

PS: dette innlegget er ikke Tesla avsporing, men elbilsalg i september

17
Model 3 / Sv: Key Fob anyone?
« på: Onsdag 30. ſeptember 2020, klokken 14:47 »
Litt kjipt at jeg omtrent hver gang jeg skal inn i bilen må ta opp og vekke mobilen, Samsung Note 8, ...som og konen må gjøre med sin Samsung...noen ganger er det nok å ta opp mobilen av lommen, mens andre ganger må jeg trykke på "på-knappen". Når en går inn bilen 4 ganger til dagen så blir jo det fort over 1000 ganger på et år.

Har dere mobilen i baklomma ??
Jeg merker at hvis jeg har min Samsung S8 i baklomma så må jeg ta den opp for at bilen skal åpnes.
Hvis bilen en sjelden gang ikke åpner når jeg har mobilen i forlomme eller brystlomme så løser det seg ved at jeg holder eller legger den på taket over B-stolpen. Har aldri behøvd å "åpne/starte" mobilen. 

18
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 21:06 »
Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022

Kanskje du ikke skal være så eplekjekk, og heller underbygge påstanden din med fakta og referanser?

At alle ID.3 må inn til forhandler for SW oppdatering har vel VW aldri lagt skjul på. Se bildet som de selv har publisert fra siste SW-oppdatering før ID.3 forlot fabrikken.
At jeg tror de blir forsinket i forhold til nåværende estimat har da ingenting med eplekjekk å gjøre  ???

Nå skal vi vel ikke diskutere meg i ID.3 tråden - syns du det ?

19
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 20:54 »
Men hva er hensikten? Uttalelser som dette "Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022" er informasjon som er tatt helt ut av luften, og virker mere som et forsøk på latterliggjøring.
Det skader da ingen at jeg spår om fremtiden. Vi får se om jeg får rett eller ikke. 
Det var ikke jeg som rename'et varmepumpe til ventepumpe da VW ble nesten ett å forsinket med varmepumpa til eGolf.
ID.3 var vel ca ett år forsinket da den endelig kom, og da altså med SW feil/mangler som de må inn på verksted for å få oppdater når rettelsene endelig kommer. 

Og ja - VW sin "satsing" på elbiler grenser til det latterlige - enn så lenge. Tro det eller ei, men jeg både ønsker og håper at de tar se sammen snart. Dessverre tviler jeg på viljen hos toppledelsen.

At Tesla også har forsinkelser og problemer og at jeg har TM3 har vel ingenting med ID.3 og VW å gjøre.

20
Tesla Pickup / Sv: Apropos vinduene i Cybertruck
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 20:14 »
Wow  :+1:

21
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 19:59 »
og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Underforumene på elbilforum er ikke Owners Club, men forum for å diskutere de ulike bilene. Der kan både eiere og ikke eiere delta, så lenge man holder seg til forumets regler.

Takk turfsurf.
Inntil Tesla begynte å levere for alvor og folk flest oppdaget Elbliforum så leste jeg faktisk absolutt alle innlegg i alle underforum.
Jeg er genuint interessert i ALLE elbiler. Inntil for bare ett par tre år siden så prøvekjørte jeg absolutt alle nye modeller som kom.

22
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 19:54 »
@Elmo: Hvorfor er de fleste/alle dine innlegg her negative til VW, og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Nå skal vi vel ikke diskutere meg i ID.3 tråden - syns du det ?
Vi hadde eUp (solgt innen familen), og vi har Mii (produsert av VW).
Jeg hadde 2xx reservasjonsnummer på ID.3 
Jeg er vel ikke spesielt negativ til VW. Vil heller si desillusjonert/skuffet over hvor dårlig de gjør ting som jeg i utgangspunktet hadde stor tro på.
At jeg forteller negativtive realiterer ved VW må vel være innafor - eller ?
 

23
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 18:50 »
Har bilen OTA?
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021.

Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022

24
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 10:33 »
Kan du ikke bare holde knappen for bakluke på FOB nede i 2-4 sekunder (av og til litt lenger)? Det låser opp kabellåsen til laderen. (Hvis det er S/X du har da).

Du må vel ha TM3,

Kan kjøpe FOB til TM3 og nå

25
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
« på: Fredag 25. ſeptember 2020, klokken 13:41 »
Er det noen som har fått oppgradering gjennom mobile service?
Jeg har sett i Tesla_Model_3 gruppen på Facebook at minst én har fått det - tror faktisk flere.

26
Tesla SW og AP / Sv: Når får vi HW3, vi som var tidleg ute og kjøpte Model 3
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 21:30 »
Min ble ikke fabrikksresatt ved oppgradering fra 2.5 til 3/FSD. Ved MCU-bytte derimot...
MCU bytte. Da har vel ikke du TM3 ??

27
Mii electric / Sv: Lade begrensning 3,75 kW
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 23:38 »
Dette problemet med 3.6 kW lading; gjelder dette kun på «hjemmeladere»? Eller vil man også møte denne begrensningen på offisielle ladere? Jeg ladet på en salto-lader i en times tid i dag, og ble skuffet over hvor lite strøm jeg fikk.
Spørs hva du mener med offentlige lade er.
Problemet gjelder AC lading, som også finnes ute "på byen".
Men det mest vanlige når du lader utenfor hjemmet er jo å lade på hurtigladere og de er DC ladere.
Men du ble kanskje ikke noe klokere av det ?

28
e-up! / Sv: 12v batteri, verksted!
« på: Tirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 18:01 »
Fikk beskjeden "12v batteri, verksted!" to ganger i går. Bilen fungerer fint. 2017-modell. Er forklaringen at 12v-batteriet begynner å bli dårlig?
Lad først 12v batteriet skikkelig opp med en intelligent batterilader (feks. Ctek), og se om feilmeldingen blir borte for godt eller kommer igjen etter en stund.

29
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 starter opp snart
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 18:12 »
Var litt utolmodig, så jeg bestille en time i appen og skrev at jeg savnet oppgradering.
OK, gjorde akkurat det sammme onsdag eller torsdag i forrige uke, og ble oppringt av Tesla på fredag, om at dette ennå ikke var kommet.
Ser at du har VIN 218XXX. Jeg har VIN 201XXX. Kanskje det har noe å si ??

30
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 starter opp snart
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 17:19 »
Var litt utolmodig, så jeg bestille en time i appen og skrev at jeg savnet oppgradering. Dette var forrige uke. I dag så fikk jeg denne pdf`en på e-post for signering av bytte. Har time 2. oktober, så da får vi se :)
Spennende.
Jeg har også time 2.oktober - på Rud. Men ikke fått noen PDF enda.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 554