Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jahnarne

#226
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Varmer Think 2011
lørdag 28. januar 2012, klokken 18:32
Iflg. Helen krevde den alternative varmeren noen modifikasjoner, men hun mente den ville fungere. Dette er ikke helt min hjemmebane, så mulig det beste er at du formidler kontaktinfo til R&S (eller noen andre som vet hva de snakker om) og så legges resultatet av diskusjonen tilbake inn her? :)
#227
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Nytt fra Think
lørdag 28. januar 2012, klokken 18:11
Har lest litt om konkursen til Enerdel i dag og om man skal tro avisene vil vi snart se et restrukturert selskap som viderefører batterimerket.
#228
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Varmer Think 2011
lørdag 28. januar 2012, klokken 18:10
electrolux: gjort noen tanker om det er plass til eber/webasto? Evt. fjerne varmekolben for å få plass?

Har forøvrig kontakt med en hyggelig dame hos e-carsupplies som kunne fortelle meg at det ikke lenger var mulig å oppdrive den orginale varmekolben, men som kunne tilby en alternativ varmer. Send mail til info@e-carsupplies.com og spør etter Helen Dexter (+44 (0) 1789 77 4393). Hun kan fortelle dere mer.
#229
Jeg kjøpte fra Exide. Betalte 500,- + mva for slange, nippel, omløpsindikator og kanne.
#230
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Re: Think VIN
lørdag 21. januar 2012, klokken 11:41
Sitat fra: mohpet på fredag 20. januar 2012, klokken 19:11
Stemmer nok ikke det med at B er Litium, jeg har YYCAD2MB5BU900561.

2011 4-seter Zebra, med ESP.
Ja, skrivefeil. Mente at C var Litium. Lurer på om det første 9-tallet i serienummeret betyr 4-seter, og at 2M fortsatt er karosseritypen. Håper det betyr at karosseriet er tilrettelagt for 4 seter dog. Det hadde vært en hyggelig overraskelse.

Takk for bilder Go-carter. Godt mulig at det blir et par slike seter på meg på sikt. Evt kan jeg forsøke å kontakte fabrikken direkte om du (eller andre) har mer info om produsenten?
#231
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think VIN
fredag 20. januar 2012, klokken 19:04
Skal jeg tippe kan det i såfall være at 2M står for karosseriversjonen og at bilen dermed er tilrettelagt for 4 seter? B betyr fortsatt litium, det glemte jeg å si i forrige post. Interessant forøvrig. Noen som husker hva som ble sagt ift hvilke seter som er brukt osv? Mener å ha lest noe om Touran eller S-Max' klappseter?
#232
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think VIN
fredag 20. januar 2012, klokken 12:46
Er i forhandlinger om kjøp av ny Think, men sliter med å dekode VIN-nummeret. Er det noen som kan hjelpe? Nummeret er YYCAD2MC9AU006148. Det ser jo ut til å være en 2010-modell, men litt i villrede om resten?
#233
Den røde med Zebra 1. gen gikk for 92.000,- + salær. Den blå med Zebra 2. gen gikk for 110.000,- + salær.

Hvor kommer tallet 42 fra?
#234
Sitat fra: froland på søndag 08. januar 2012, klokken 13:46
Hei! Jeg sliter med at bilen bare stopper, det kan skje 15 x på en tur på 4 mil. Andre ganger kan jeg kjøre hele dagen uten problemer. Det er bare å starte igjen, men det er jo skummelt. Kan jo stoppe i en tunell. De kan ikke finne feilen på bilen, så det er noe ordentlig dritt. Noen som har samme problemet? MVH Froland :'(
Jeg opplevde det samme (dog bare et par ganger) med min Think Classic, men da viste det seg å være et svakt 12V-batteri. Dette fikk et plutselig spenningsfall i en bakke som gjorde at bilen stoppet tvert. Det rare var at det ikke satte noen feilmeldinger. Etter å ha byttet det har jeg ikke hatt noen problemer.

Mulig det ikke er relevant, men kan jo være greit å be dem om å sjekke det?
#235
Emnet diskuteres forøvrig også her: http://autos.groups.yahoo.com/group/think_ev/message/3700

Mest interessante svaret er:
Today I have some news for the diagnosis of the new Think.
For the new 2008 Think there are 3 known ways to diag.

1. with a Think OBD connector (maybe its standard, to be figured out) and a
software called THINK TECHCENTER (where to get???!)

2. The software ZEBRA MONITOR V2.6.exe and a special connector Amphenol at the
Zebra Batteries BMI. You can read out Battery Data.

3. A Software called CHAS which is not very user firendly and experimental due
to its very many parameters, plus a special Siemens SIADIS plug on the Zebras
BMI. There you can read out current, temperatures, voltages and many more.

But the possiblility of servicing a THINK 2008 in a germany Bosch car service
Station with their hardware makes me think that is is more or less a standard
protocol.
#236
Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. desember 2011, klokken 21:31
Den blå og den ene rød har Zebra batteri, generasjon 1 PCU.
Den andre røde med 9000 km og den sorte  har Lithium og PCU generasjon 2.

Batterier følger nok med på kjøpet. På auksjon kjøpes jo bilen som den er, på godt og vondt, men garantert uten heftelser av økonomisk art.
Nysgjerrig - hvordan fant du PCU-generasjonen? Vet du evt. hvilke forskjeller det er på disse?
#237
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: kontakten luktet brent
tirsdag 18. oktober 2011, klokken 12:16
Det var i sikringsboksen jeg mente. Hos meg er den ene ledningen (pluss om jeg husker rett) koblet mot sikringen, jord er plassert i rekkeklemme, mens den siste er loddet sammen med ledningen som går ut av sikringsboksen og over i interfaceboksen (store koblingsboksen). Derfor jeg stusset, men da kapper jeg bare den og lodder på ny.

Siste sikkerhetsspørsmål: slik jeg forstår tegninger og verkstedsboken det trenger jeg ikke å koble ut traksjonsbatteri e.l. før jeg bytter kontakt og ledning. Stemmer dette?
#238
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: kontakten luktet brent
tirsdag 18. oktober 2011, klokken 11:27
Etter å ha opplevd noe lignende har jeg kjøpt DEFA-sett med kontakt og kabel som jeg tenkte å montere i kveld. Tok av fronten i går og kikket litt på koblingene (som forsåvidt var lik koblingsskjemaet) med inntakssikring etc, men ble litt usikker ift. den ene koblingen (minus om jeg husker rett).

Denne var koblet uten koblingssplint, kabelsko e.l., men virket å være loddet sammen med ledning til interfaceboksen. Så, spørsmålet mitt er til dere som har skiftet kontakt: har dere bare klipt av denne, avisolert, loddet ny ledning på, eller er det noe jeg misforstår? Er det evt. andre og bedre forslag?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA