Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BE

#16
Model 3 / Sv: Uff - iskald bil i dag
fredag 31. desember 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Smiling when sailing på fredag 31. desember 2021, klokken 09:28
Høres ikke veldig fristende ut å kjøre ny TM3 for tiden. Fikk melding for en uke siden at jeg får levert bilen i dag. ...
Dette er norges mest solgte bil. Problemer med bilene dukker alltid opp i forum og en kan fort få inntrykk av at ingenting fungerer på disse bilene. Vår bil har fungert aldeles supert fra første dag, kun hatt en feil, og det er dugg i baklyktene. Begge ble byttet uten noen som helst stress for oss av veldig hyggelig servicerepresentant som dukket opp til avtalt tid der bilen var lokalisert. Bilen er helt suveren, effektiv som pokker og kjempegøy å kjøre. Det er bare å glede seg!
#17
Model 3 / Sv: Erfaring service
torsdag 16. desember 2021, klokken 14:56
Greit nok at de ikke monterer deler fra 3. part dersom du kommer drassende med dem for første gangs installasjon. Men dersom de fjerner noe som allerede er monterte skal de selvsagt også sette det tilbake, den unnskyldningen må de dra lengre på landet med!
#18
Model 3 / Sv: SR+ og varme i ratt og baksete.
onsdag 15. desember 2021, klokken 10:06
Sitat fra: Expat på onsdag 15. desember 2021, klokken 09:40
App, app! Jeg fikk en LR-amerikaner med varme i rattet i juni. :)
Juni er ikke april  :)
Oppgradert interiør og varme i ratt kom omsider på Fremont-Tesla også, tipper de hadde et lager som måtte tømmes først  :P
#19
Model 3 / Sv: SR+ og varme i ratt og baksete.
onsdag 15. desember 2021, klokken 08:30
I Norge gjelder det SR+ levert fra Kina hvor de første bilene kom først i mai måned (Så alle ryktene og spekulasjonene om ratt med varme stempte på en prikk, heldigvis). I samme periode ble det levert en blandig av Kina-LR og USA-LR/P, hvorav bare kinabilene var faceliftutgave med varme i ratt dersom jeg ikke tar feil. Derfor er det biler fra samme tidsrom som ikke har mulighet eller er levert med varme i ratt, det vil alltid være slik.

Jeg tror ikke det er noen som har biler levert i april som har varme i rattet, frem til og med april kom vel alt til Norge fra USA og inkluderte ikke det oppgraderte interiøret. Så var det et par måneder med litt blanding.
#20
Model 3 / Sv: Ulemper ved model 3?
tirsdag 07. desember 2021, klokken 17:58
Sitteputen er litt kort ja.

Det hjelper litt at en kan vippe/endre vinkel på seteputen, og ikke bare kjøre det frem og tilbake. Det er det artig nok ikke alle som er klar over, så da er det sagt også   :)
#21
Model 3 / Sv: Ulemper ved model 3?
tirsdag 07. desember 2021, klokken 15:29
Sitat fra: Handyman på tirsdag 07. desember 2021, klokken 14:52

Da vil jeg anbefale en Wall Connector gen 3. "Tesla-knapp" på pluggen er nesten et must. Det finnes riktignok walk-around. Kablel med knapp, bruke app eller FOB. Knappen er derimot helt suveren.
Eventuelt trykke lett på lokket, så åpner det seg så lenge bilen ikke er låst. (Litt mer plunder å avslutte pågående lading uten knapp da)
#22
Model 3 / Sv: SR+ og varme i ratt og baksete.
fredag 03. desember 2021, klokken 19:31
JIPPI!! Da ble det julepressang til fruen, dette har hun savnet siden vi fikk bilen i sommer.

Edit: Kan bekrefte at det fungerer 100% som det skal. Dette har vært et savn etter et par Leaf med varme i ratt.
#23
Model 3 / Sv: Noen flere som har fått dobbelfaktura dekk?
fredag 03. desember 2021, klokken 07:34
Feil kan inntreffe, det er jo bare å ta kontakt, sier seg selv at du ikke skal betale.
#24
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
#25
Model 3 / Sv: Batteri specs ny modedl 3
onsdag 24. november 2021, klokken 07:46
Sitat fra: Burger på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:09
Sitat fra: Syklist på tirsdag 23. november 2021, klokken 09:38
Stemmer. SR produsert i Kina har LFP batteri og bør lades til 100% (se bruksanvisningen).
Trodde det var minst en gang i uken til 100% for balansering av celler. Men tar gjerne feil og lader alltid til 100% fremover.
Det korrekte er at en bør lade til 100% inn i mellom for at du skal få balansert LFP batteriene skikkelig. Det beste for batteriet er fortsatt å lade til f.eks. 80% daglig, og så toppe det til 100% en gang i uka eller annenhver uke for balansering. Et tips er å bruke natt til søndag til dette formålet da timeprisen på strøm ofte er lavest da. Dersom du har behov for all rekkevidden hver dag lader du selvsagt til 100% daglig.

At et LFP batteri tåler flere ladesykluser og tar mindre skade av å ligge på 100%, betyr ikke at det er uten betydning og at SKAL lade til 100% som enkelte påstår. Det sliter fortsatt mer på batteriet enn 80% lading.
#26
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
onsdag 24. november 2021, klokken 07:39
Sitat fra: bipbop85 på tirsdag 23. november 2021, klokken 20:26

Hva er det fornuftige kjøpet her for en bil som skal holde i en del år?
Uten tvil RWD med LFP batteri, som du har bestilt. Med LR sparer du kanskje maks 15 minutter med lading underveis på langturen din, men det forsvarer ikke prisforskjellen.
#27
Enig med Geear, dette virker som et helt unødvendig produkt. Det finnes tilsvarende produkter til bruk på biler hvor en skrur av bolten, typisk tyske biler, der gir de mening og er til hjelp. På TM3 er det veldig enkelt å henge på hjulene uten bruk av guidepinner.
#28
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
mandag 22. november 2021, klokken 07:15
OK, de er tydelig at alle som har fått utlevert SR+ i november har fått varme i ratt og baksetet aktivert slik at det stemmer med beskrivelsen på RWD-modellen som har dette aktivert som standard. Så er det noen nå i overgangsfasen som har bestil uten at dette var inkludert, de får det bare som en bonus, koster ikke noe for Tesla å aktivere det.

Det som er spennende er om alle eksisterende SR+ levert fra Kina før denne dato får mulighet til å kjøpe og aktivere varmen i rattet. Dette har blitt fortalt fra enkeltrepresentanter fra Tesla i store deler av året, og det er helt tydelig at det bare er en softwareaktivering som skal til da bilene allerede har hardwaren. Sikkert ikke høyt prioritert, men kjekt om det blir mulig som en opsjon eller som tillegg til baksetevarme.
#29
Model 3 / Sv: Mobilruter (4g/5g) til å ha i model 3
fredag 19. november 2021, klokken 14:28
Til info fungerer det greit med hot spot på mobilen. (Sånn i tilfelle noen ikke er klar over dette)
#30
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
torsdag 18. november 2021, klokken 14:26
Bilen stod med status "offline" i flere timer i går kveld. Denne statusen har jeg aldri sett siden jeg installerte Teslamate i sommer, så det er tydelig at serveren til Tesla har slitt med et eller annet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA