Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BE

#1
ID.4 / Sv: SW 3.2 - erfaringer, tips
fredag 30. juni 2023, klokken 10:09
Sitat fra: MinID på fredag 30. juni 2023, klokken 09:57Må logge på samme bruker. Dvs bruke samme brukernavn og passord i app. Burde selvfølgelig ikke vært slik.

Ahaa, takk for tips! :+1:  Den løsningen kan vi leve med, jeg var av den oppfatning at en bare kunne ha en telefon koblet til hver bruker i bilen :)
#2
ID.4 / Sv: SW 3.2 - erfaringer, tips
fredag 30. juni 2023, klokken 09:00
Er det virkelig slik at det ikke er mulig for to personer å kontrollere/fjernstyre lading og klima i en og samme bil med app? Dette var jo mulig selv på Nissan Leaf i 2011.

Jeg har søkt på forumet men finner ingen informasjon. Bilen er nå oppgradert til 3.2, men dette ser ikke ut til å funke. Hovedbruker kan fjernstyre bilen så lenge denne brukeren er sist brukt i bilen, gjestebruker har ingen valg i appen. Hvis gjestebruker velger sin profil i bilen, har ikke hovedbruker mulighet til å fjernstyre bilen lengre. Og appen til gjestebruker inneholder null informasjon for styring av bil, altså helt ubrukelig.

Dette virker å være smått utrolig.
#3
ID.3 / Sv: Service ID.3
lørdag 03. juni 2023, klokken 10:26
Sitat fra: Benny76 på torsdag 17. november 2022, klokken 19:47Jeg hadde min inne til service nylig og fikk det dekt av serviceavtalen. Jeg ser at de skal ha omtrent 1000,- for. nytt pollenfilter med installasjon. Det kan du lett be dem om å la være. Kjøp Bosh filter på thansen for 300,-'ish. Det byttes på to minutter inkludert oppakking av det nye filteret og kasting av det gamle i søpla. Det at de tar flere hundre kroner for dette er helt på tur :o På min gamle bil var det mer styr og en måtte demontere noen deler under dashbordet, men på Id3 er det så lett at ALLE får det til ;)

Det stemmer på en prikk, er helt genial løsning på pollenfilteret. Brukte lengre tid på å fylle en liter spylerveske enn det det tok å ta ut og inn filteret. Filteret her er helt nytt, litt uheldig farge på filteret :)

#4
MG4 EV / Sv: Service avtale/Garantiavtale 7 år
lørdag 05. november 2022, klokken 10:53
Sannsynligvis består service på MG4 i å smøre bremsene og bytte kupefilter. Kupefilter er veldig lett tilgjengelig på disse bilene, så da betyr det at de aldri kommer til å se noe til min bil på service.

Er ikke aktuelt å betale 4500,- pr år for bremserens/smøring. Da kjøper jeg heller nye skiver/klosser som samlet koster under dette og bytter om 4 år skulle det være nødvendig.

All normal garanti vil selvsagt bestå på punkter som ikke er servicepunkt. Eksempelvis foringer, støtdempere, batteri, motor, hjullager, all elektronikk o.s.v.
#5
Model 3 / Sv: Tilhengerfeste Tesla M3 2021 model
fredag 29. juli 2022, klokken 20:07
En bakke på 150 meter, det høres ut som om det er snakk om bare å ta opp båten. Dette klarer bilen helt utmerket. Skal ikke forundre meg om det til og med er lovlig så lenge du ikke skal ut på offentlig vei...
#6
Model 3 / Sv: Reell rekkevidde
torsdag 16. juni 2022, klokken 15:27
Men om BMS kommer i ubalanse ordner du dette med en fullading hvor den da er i balanse. Degradering av batteriet som resultat av stadige fulladinger er permanent.

Anbefalingen om fullading minst en gang i uken er for at BMS skal være mest mulig balansert, og anbefales på LFP batterier da de er vanskeligere å balansere grunnet den flate utladingskurven samt at de tar betydelig mindre skade av å være fulladet.

For min del lader jeg til 70%, og utlader sjeldent under 50%, men skal jeg på en lengre tur topper jeg batteriet. Den vil da være balansert og BMS har kontroll på gjenværende rekkevidde. Om det er over en måned mellom hver 100% bekymrer meg ikke, men da kan jeg finne på å toppe batteriet selv om jeg ikke skal på en lengre tur.

Digger forøvrig LFP-batteriene og foretrekker dette før lengre rekkevidde, rekkevidden er allerede mer enn god nok slik den er i dag, og et stopp på hurtiglader gjøre meg overhode ingenting. Nydelig bil!  :)
#7
Model 3 / Sv: Ødelagt front undertray
fredag 13. mai 2022, klokken 10:03
Blir overrasket om dette er garanti siden slikt skade enkelt kan inntreffe ved bruk, uansett hørtes jo prisen ikke skrekkelig ut!
#8
Model 3 / Sv: Originale felger og dekk
tirsdag 19. april 2022, klokken 17:18
Sjekk også finn.no, er ikke unormalt at tilnærmet splitter nye originale hjul selges til fordelaktige priser.
#9
Variasjonene kommer fra tilstanden på batteriet, og da spesielt på temperatur som slår ut på kapasiteten. Historisk kjøring har ingenting å si på estimatet, det er et fast forhold mellom kilometer og gjenværende kapasitet på batteriet.
#10
Bilen viser estimert rekkevidde basert på amerikanske EPA målingene, ikke den mer optimistiske europeiske WLTP. Du vil derfor aldri finne igjen den estimerte rekkevidden som den som står i annonsen. Dette er sannsynligvis det mest stilte spørsmålet/bekymringen til nye Teslaeiere.
#11
Model 3 / Sv: Fæl lyd fra motor – noen ideer?
fredag 04. mars 2022, klokken 13:47
Et hjullager kanskje? Endrer lyden seg dersom du svinger/vingler?
#12
Model 3 / Sv: Performance på vinteføre
tirsdag 25. januar 2022, klokken 11:46
Sitat fra: Lapskaus på tirsdag 25. januar 2022, klokken 11:25
*** å leke meg litt på en parkeringsplass en glatt vinterdag. **
DETTE er ekstremt undervurdert og noe absolutt alle bør gjøre i større eller mindre grad. Det er viktig å lære hvordan bilen reagerer i kontrollerte former før du er midt i en situasjon hvor ukjent og uventet oppførsel fra bilen medfører uønskede hendelser.
#13
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
mandag 10. januar 2022, klokken 15:12
Det må jo være defekt måler hos dere. Min har alltid vist en temperatur som stemmer med forholdene. Har enda ikke kjørt i snø med bilen, det finnes ikke slik styggeskap på Nordjæren, og den parkeres i garasje dersom det kan ha noe å gjøre med saken.

Kan det være at denne måleren er montert slik at den kan flytte seg og komme i kontakt med de kalde delene på varmepumpesystemet?
#14
Takk for oppklaring. Jeg hadde ikke hørt om noe av dette, og tipper jeg ikke var alene  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA