Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kito76

#241
Hei igjen RE-EL AS,

Vi merker lite forskjell mellom kjøring på F og B. Batteriet tømmes også unormalt fort ved kjøring på Boost.
Kan det være tegn på ødelagte batterier? Vi har nå brukt bilen hver dag i 7-8 dager og tatt vedlikeholdsladning 1 gang i uka.
#242
Inklusive arbeid og mva? Hva er forskjellen på Global og Trojan?
#243
Tidlige elbiler: Reva / Hvordan fungerer dieselvarmer i Reva?
torsdag 25. august 2011, klokken 20:08
Hvordan fungerer dieselvarmer i Reva? Bruker den bare diesel eller trekker den også mye strøm? Fungerer den også mens man kjører? (må vifta være på?)Er sms styring bedre enn fjernkontroll?

Takk for eventuelt gode råd og tips  :)
#244
Hvilken type batterier selger RE-EL AS? Er de eventuelt det samme som Enviro tilbyr i Oslo.
#245
Kjørte nettopp innom Esso for å ordne avtale til min Reva nå. Måtte gi fra meg imidlertid vognkort ( omregistrerte hos biltilsynet på fredag). Det går vel greit?. Synes det er helt greit å gjøre dette både for fjellinjen og oss.
#246
Nå hørte jeg 2 sekunder pipelyd etter 4 x på og av!!
Lot deretter nåla gå opp og deretter av og ned før jeg koblet strømmen igjen.Ladelampa blinker...
Skal ikke ladelampa og batterilampa blinker samtidig ved utjevninglading?
#247
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: nye bly batterier til Buddy
fredag 19. august 2011, klokken 18:40
Bytter dere til REVAi også?
#248
Dere har vært helt fantastiske RE-EL AS. Skulle ønske dere drev verksted i Oslo.
Det fungerer forsatt ikke, så det er nok noe gærnt. Jeg får vente til bilen starter utjevningsladning selv....

Takker RE-EL AS igjen for all hjelp og svar.
#249
Hei,
Prøvde trikset med utjamningslading idag, men det fungerte ikke. Jeg vrikket nøkkelen på og ventet til nåla gikk opp, skrudde av og ventet til nåla gikk ned igjen x 3 og 4 ganger. Fikk ikke den pipelyden som bekrefter kommandoen. Kan det være at batterinivået er på gult? Jeg har slått av all elektronikken (unntatt kjørelyset som starter automatisk når jeg skrur på tenningen).
Tips ???
#250
Til RE-EL AS

Det ble mange spørsmål fra meg, men håper dere kan hjelpe meg litt til.
Vi har nå hentet vår Revai 2010 som kun har gått 1400km. Batteriet har som nevnt vært utladet en gang og "puffet opp" igjen i mars. Bilen har deretter fungert greit og brukt hver 3 dag, iflg tidilgere eier. Da vi kjørte bilen hjem, merket vi kjapt av B kjøringen gikk tregt og at bilen slet tungt i oppover bakker. Batteriet gikk også til gult etter ca 23 km. (Ja, en del oppover bakker). Vi kommer nå til å bruke bilen ofte heretter og vil ta vedlikeholdslading ofte som dere har anbefalt. Bør jeg være bekymret over batterietstilstand? Vil bilen "justeres opp"igjen etter et par ladesyklus?

Takk for eventuelt svar.
#251
Tror uansett at jeg vil velge dere ved bytting av batteri. Tar det flere dager? Ønsker også pris hos dere på fjernstyring av dieselvarme eller sms system (hvis mulig). Hvor mye koster mellomservice hos dere?
#252
Vi håper å kunne kjøre den i minst 18 måneder før batteriene må byttes. Opp mot 10000 km er kanskje litt knapt og jeg vet ikke hvor skadet batteriene er. Er Dynex pakke, dårligere/bedre enn batteriene som dere leverer?. Trodde man hadde 3 sjanser på utkjøring av batteriet før garantien ryker...
#253
Har sjekket frakt pris fra Oslo tur-retur og prisen kom på ca kr 6.000,-.
Gjelder eventuelt garantien også i Oslo (Enviro)?.
Vi har nettopp kjøpt en brukt Revai 2010 modell som kun har gått 1.400 km. Tidligere eier har brukt bilen svært lite, men har ladet ca hver 3 dag og fyllt vann når det lyser. Ble jo veldig skeptisk pga batteriet, men det gikk helt greit under prøvekjøring igår.
Bilen var helt utladet i mars 2011 og bilen ble "puffet" opp igjen. Hva kan vi forvente av bilen? Var det dårlig kjøp? Vi kommer til å bruke bilen daglig og håper at batteriet kan kjøres inn igjen (hvis mulig).
Ga kr 65.000,- for bilen....

Takk for eventuelt svar.

#254
Hei,

Er også interresert i om det nå er godkjent og eventuelt pris å "konvertere" Revai til Li-on batteri.
#255
Tidlige elbiler: Reva / Brukererfaring Revai
onsdag 10. august 2011, klokken 13:38
Hei,
Jeg er både ny her på forumet og ny bruker av "elbil". Har nettopp kjøpt en brukt Revai fra 2007 som har byttet batteripakke i slutten av mai 2011, bilen har gått 9000 km. Har lest gode tips her på forumet, men ønsker forsatt å lære mer om Revai. Vi er godt fornøyd med bilen, men synes rekkevidde er litt for kort. Vi kjører ca 30 km pr dag og må lade hver dag. Kanskje fordi vi kun har tatt 30 ladesyklus?. Har tatt equ ladning og fyller vann før lampa lyser. Er det noe annet vi bør passe på? Bilen har sms styring og har hørt rykter om at det er mye feil med dem. Er det noen her på forumet som har erfaringer Revai? Alle tips mottas med stor takk.
Vi håper at bilen varer i 2 år....optimistisk?

Med vennlig hilsen

Kim
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA