Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kito76

#21
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Lade problem
torsdag 03. januar 2013, klokken 18:46
Har i det siste hatt problemer med lading på flere kommunale ladeplasser i Oslo. Har en Imiev 2012, 10 A.
Går fra bilen når det lyser grønn og oransje som indikerer at bilen lades. Kommer ofte tilbake med at bilen ikke har blitt ladet noe.... Lader også hjemme og da går det som regel greit. Er det noen andre her på forumet som har opplevd samme problemet?.
#22
Fikk brev fra Mitsubishi Norge vedrørende omprogrammering av CMU for Imiev 2012. Noen som vet hva omprogrammeringen innebærer? Feil med programmering fra før? Hva blir rettet?
#23
Vurderer å ta kontakt med Motorforum for batteri sjekk etter 3 måneder med ny I-Miev. Synes rekkevidde på ca 70km er altfor lavt. Skjønner at kulde, topografi etc spiller inn, men blinker med 2 strekker igjen etter ca 70km... Trekker det mye batteri med småkjøring? Mange som har tatt en slik test? Kostnad?
#24
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / IMIEV og kulde
torsdag 11. oktober 2012, klokken 18:34
Hei,

Ser at det finnes flere tråder for varme til Imiev etc, men trenger litt mer hjelp. Har en Imiev 2012 som kan forvarme. Iflg instruksjonsboken, kan fjernkontrollen styre cool, heat, defroster go AC off. Hva skjer hvis jeg setter ladning til off rett etter at ladekablen er koblet og deretter starte heat på morgen? Varmes bilen i 30 minutter og deretter starte ladning igjen? Skal man bruke heat eller defrost? Når skal man bruke AC off?
Bilen er som regel ganske fullladet når vi kommer hjem og da synes jeg det er dumt at den lades helt opp igjen med en gang. Opplevde også idag at dørene var iset fast. (hadde ikke forvarmet).Har noen av dere opplevd det samme?Synd at ladekablen alltid må være koblet for bruk av fjernstyring.
Takk for eventuelt svar.
#25
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Skiftedekk Imiev
tirsdag 09. oktober 2012, klokken 22:17
Lurte på om mange skifter dekk selv på Imiev eller trillingene? Spesielt ting å passe på? Savner innkalling/tilbud fra Motorforum der vi kjøpte bilen.
#26
Noen som vet hva som skjer hvis man girer feil fra D til R på Imiev?
#27
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Service Imiev.
mandag 20. august 2012, klokken 21:13
Noen som vet om pris for service Imiev? Må det tas hos f.eks motorforum? Trodde man kunne forhåndsbetale f.eks 3 års service for rimeligere pris.
#28
Er det noen her som har montert beskyttelseslist til I-Miev? Pris? Ser at Ion har det som ekstra utstyr og den skal vel passe I-Miev?
#29
Trenger tips til hvordan man best vaske og polere en I-Miev rød hvit (altså ikke metallic lakk).
#30
Kjøretips / Lade plass ved Fredensborgveien 4
onsdag 01. august 2012, klokken 21:42
Lurte på om noen her som har parkert ved Fredensborgveien 4 i Oslo? Plassen ligger inne i en bygård, men er iflg bymiljøetatens side registrert som offentlig ladeplass og for besøkende.
#31
Hei
Har kjøpt ny I-Miev og bilen kan leveres raskt da den står utstilt inne hos forhandleren . (Bilen er ikke demo kjørt).
Føler jo at det er negativt at mange har sittet i den og kanskje smelt igjen dørene mange ganger, men iflg selgeren ble bilen plassert i lokalet for få dager siden. Bør jeg være beskymret? . Glemte å notere chassi nr da vi dro hjem og da vi ringte tilbake skulle selgeren sende chassi nr med en gang på mail eller sms. Hørte aldri fra han og nå er det stengt...
#32
Fikk prøvekjørt I-Miev igår ,men er fristet til å heller velge C-Zero pga 20000- 25000 NOK lavere pris inkludert vinterdekk. Hva anbefaler dere? Frister med kampanje på ca 195000 nok hos blant annet autobjørn. Er dt virkelig ingen forskjell på Imiev og C-Zero foruten gir kassa og fjernkontroll? Hva er forskjell på airdream og seduction?
Takk for eventuelt svar.
#33
Hei
Vurderer en I-miev og lurte på om noen vet når 2013 modellene er på plass?
Forventes det endringer på bilen og eventuelt ny pris?
#34
Tidlige elbiler: Reva / Ladekabel går ikke helt inn i bilen
tirsdag 26. juni 2012, klokken 23:11
Noen med tilsvarende problem? Får ikke dyttet kabelen helt inn,men bilen lader greit for det.. Sliter med å få dratt ut kontakten fra bilen,hvis den er dyttet for langt inn. Kabelen som har krympet? 8)
#35
Tidlige elbiler: Reva / Global vs Dynex batteri til Reva
tirsdag 26. juni 2012, klokken 23:07
Noen som vet forskjell på Global og Dynex batteri til Reva? Enviro bil i Oslo selger kun Global typen med kun 1 år garanti...
#36
Barna begynner på skolen til sommeren og da har vi ikke bruk for vår Revai for levering til barnehagen lenger. Bilen har vært godt passet på og har kun gått 6.000 km. Vedlikeholdt ladet annen hver uke og har sørget for påfylling av vann ofte. Batteriene holder ihvertfall et år til. Ny pris kr 115.000. Skinn seter, dieselvarmer med fjernkontroll, sentral lås med fjernkontroll m.m
Selges kr 60.000,- ved hurtig avgjørelse. En 2010 modell!!!!
Bilen holder grei fart til 70 km i timen og rekkevidde er ca 40 km.

Ta gjerne kontakt på mail tong@c2i.net

Mvh
Kim
#37
Tidlige elbiler: Reva / Ingen ombygging fra bly til Li-on
mandag 27. februar 2012, klokken 15:13
Fikk bekreftelsen fra Enviro bil om at India ikke får levert delene for ombygging av bly til Li-on.
#38
Tidlige elbiler: Reva / Service lampe ved kjøring
mandag 27. februar 2012, klokken 15:12
Er det normalt at service lampa enkelte ganger lyser ved hardtkjøring i oppover bakke?
#39
Tidlige elbiler: Reva / Treg batterimåler i Reva
lørdag 08. oktober 2011, klokken 11:48
Hei,
Vi opplever i det siste at Batterimåler/nåla til vår Reva 2010 reagerer først når vi har kjørt et stykke eller at vi må slå av og på bilen flere ganger. Hva kan være feil? BMS`en?
På forhånd takk for eventuelt svar.

#40
Tidlige elbiler: Reva / Hvordan fungerer dieselvarmer i Reva?
torsdag 25. august 2011, klokken 20:08
Hvordan fungerer dieselvarmer i Reva? Bruker den bare diesel eller trekker den også mye strøm? Fungerer den også mens man kjører? (må vifta være på?)Er sms styring bedre enn fjernkontroll?

Takk for eventuelt gode råd og tips  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA