Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - snurre100

#16
Dette er den orginale 10amp Panasonic laderen som fulgte med bilen.
#17
Har en ubrukt til Nissan Leaf.Men å bytte den mot en godt brukt,er ikke aktuellt.Hvis din er ny kan vi bytte.
#18
De gangene jeg har hurtigladet hos Statoil,har det alltid blitt tid til en pølsemeny til 60-70 kroner.
#19
Sitat fra: kjbu på torsdag 15. mai 2014, klokken 07:41
Dere trenger ikke klage på høye service-priser, dere har råd til det :
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/05/14/Elbil/lnnsadelen-kjrer-elbil
Jeg visste ikke at en kranfører i et kommunalt foretak var "lønnsadelen"??Dessuten liker jeg ikke å betale 4000.-for 45 min service og 45 min utlasting av data fra bilen,som blir brukt mot meg i en garantisak.
#20
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Trøgstad lader i orden?
søndag 11. mai 2014, klokken 10:38
Vanlig 16 amp??
#21
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Trøgstad lader i orden?
søndag 11. mai 2014, klokken 08:51
Hvor på Trøgstad står denne??
#22
Hvor bor du?Har en ommbygd 16 amp orginal Nissan ladekladd.
#23
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglading Askim?
mandag 05. mai 2014, klokken 19:48
Spørs hvor du kommer fra.Jeg kjører fra Siggerud til Tøcksfors,bare jeg er litt forsiktig med gass og varme.Du kan lade litt på Ørje og hvis laderen på nysentret er opptatt,kan du lade i Ørje på vei tilbake.
#24
Dekk / Felger / Sv: Manglende hjulmutter...Hilfe!
søndag 06. april 2014, klokken 19:44
OEM=Original equipment manufacturer

Original equipment manufacturer (OEM) refererer til en situasjon hvor et selskap produserer en vare for så å selge denne til et annet selskap, som igjen selger dette produktet under egen merkevare.
#25
Dekk / Felger / Sv: Samme bolter til sommer/vinterhjul ?
mandag 31. mars 2014, klokken 20:57
Fant denne om bolter.Ser ut til at det er tre typer på vanlige felger.
#26
Leaf 2010-2017 / Sv: Serviceindikator?
onsdag 19. mars 2014, klokken 18:47
Min har indikator.den kan jeg stille selv.Se i tidligere tråd.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7009.msg75962.html#msg75962
#27
Lading / Sv: Lade med 15 amp?
mandag 17. mars 2014, klokken 21:33
Laderen på Leaf sitter i bilen. Kladden er bare en boks med elektronikk som forteller bilen hvor mye den kan lade med. Passer kontakten i Leafen,kan den brukes.
#28
Mekanisk / Sv: Bremseklosser.
mandag 17. mars 2014, klokken 12:11
Sitat fra: TorC på mandag 17. mars 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Lynet på søndag 16. mars 2014, klokken 13:19
Bremsene på elbil brukes så lite at klossene ruster mye i endeflatene. Derfor må klossene ut og renses for rust, caliperens anleggsflater mot klossene må også renses. Til slutt legges det på et tynt belegg alupasta. Denne jobben anbefales det å gjøre hvert år.
3mm slitasje på 47000km må vel regnes som normalt.

Nå vet jeg ikke hvor langt trådstarter har kjørt, annet enn at han fikk bilen levert medio 2012. Hvis han har kjørt så langt som 47k km, så er jo 3 mm normalt, iallefall på en fossilbil. Og kanskje også på en Leaf. Men har han kjørt så mye som 47k km?

Dette med "rens og smøring" kan vi kanskje ta i en annen tråd...
Har kjørt 47300 km.Må vel bytte klosser på ca 80-90 tusen kilometer.Samme som på en berlingo jeg hadde.
#29
Mekanisk / Bremseklosser.
søndag 16. mars 2014, klokken 09:25
Er det noen som vet hvor tykke bremsebelegget er på nye klosser foran? Smurte bremsene i dag og målte belegget på den mest slitte klossen til 6.5mm.Tok ca 1 time med bytting til sommerdekk.
#30
Har vært på service 2 ganger.Første servicen i Moss og andre service på Minnesund.Betalte 2000.- for første service(B.N.H skulle ha 3500.-)Og 3168.- på andre service uten bremsesmøring(B.N.H skulle ha 5500 med bremsesmøring)Mulig mekanikerne/teknikerne hos B.N.H tjener dobbelt så mye som de i Moss/Minnesund eller at delene er 4 ganger så dyre hos B.N.H. Men det er lite trolig. Da gjenstår det bare at B.N.H melker kundene sine ned Nissans velsignelse. Begge servicene tok ca.1.5 timer og hvis deleprisene er de samme,opererer B.N.H med en timepris på rund kr.2500.- til 3000.-.Så til deg Mippen. Betal gjerne overpris,så kan jeg garantere at neste år blir det dyrere..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA