Dette er den orginale 10amp Panasonic laderen som fulgte med bilen.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: kjbu på torsdag 15. mai 2014, klokken 07:41Jeg visste ikke at en kranfører i et kommunalt foretak var "lønnsadelen"??Dessuten liker jeg ikke å betale 4000.-for 45 min service og 45 min utlasting av data fra bilen,som blir brukt mot meg i en garantisak.
Dere trenger ikke klage på høye service-priser, dere har råd til det :
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/05/14/Elbil/lnnsadelen-kjrer-elbil
Sitat fra: TorC på mandag 17. mars 2014, klokken 09:39Har kjørt 47300 km.Må vel bytte klosser på ca 80-90 tusen kilometer.Samme som på en berlingo jeg hadde.Sitat fra: Lynet på søndag 16. mars 2014, klokken 13:19
Bremsene på elbil brukes så lite at klossene ruster mye i endeflatene. Derfor må klossene ut og renses for rust, caliperens anleggsflater mot klossene må også renses. Til slutt legges det på et tynt belegg alupasta. Denne jobben anbefales det å gjøre hvert år.
3mm slitasje på 47000km må vel regnes som normalt.
Nå vet jeg ikke hvor langt trådstarter har kjørt, annet enn at han fikk bilen levert medio 2012. Hvis han har kjørt så langt som 47k km, så er jo 3 mm normalt, iallefall på en fossilbil. Og kanskje også på en Leaf. Men har han kjørt så mye som 47k km?
Dette med "rens og smøring" kan vi kanskje ta i en annen tråd...