Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oggioffshore

#1
Nissan / Sv: 2012 ZEO bytte deler fra delebil
torsdag 30. mai 2024, klokken 18:40
Kjørt bilen noen km no.
Fått den godkjent for 2 nye år.
Ikke testet ny rekkevidde enda, men etter 12 mil på trip teller, er det fortsatt 4-5 mil igjen på gjettometer.

Dashbord gikk overraskende raskt å bytte ut.
Airbag feil, var bare dårlig kontakt og måtte slettes i Leaf spy.

Litt plunder med Leaf spy og dtc lesing, man må jo huke av for det hver gang den åpnes. Det skjønte eg ikke til og begynne med.
Så fikk ikke slettet den klassiske feil koden i forbindelse m batteri byttet. Så den gikk i skilpadde modus.. Men med aktivert cruise kontroll kunne man komme seg opp i fart merkelig nok.

Ble ny bil m sort strøkent og rent interiør.
Varme I ratt og seter er tilbake.

Så nå vurderes den solgt etter ferien.
#2
Mekanisk / Ta ut dashbord
lørdag 09. mars 2024, klokken 09:47
Noen erfaringer med å demontere, ta ut dashbord i 2012 Leaf?
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Batterioppgradering
tirsdag 05. mars 2024, klokken 22:06
Byttet og det virker.


#4
Nissan / Sv: 2012 ZEO bytte deler fra delebil
tirsdag 05. mars 2024, klokken 22:04
Interiør bytte gikk greit.
Fikk bort det skitten beige greiene og inn m sorte panel, seter og teppe.

Fikk seff feil på airbag system, ene belte strammer...

Lille luka i midten til hv batt sikring er eneste forskjellen.. Der er det bygget opp i forhold til gamle....

Fikk tilbake varme i setene.

Er det ikke altfor mye jobb, tar eg å bytter dashbord også...

Ellers fungerer 2017 batteriet greit.....

#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Større batteri, 450 km rekkevidde
mandag 19. februar 2024, klokken 18:54
Ser dala's nevner man kan sette inn canbridge på instrument cluster...
Er det da m samme flash fil som til batteri, eller annen fil.
Fant ikke mere info om dette...

Kanskje noen i Bergens området som har byttet til større batt og vil dele litt erfaring på tlf?
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: DIY-prosjekter (Nissan Leaf)
onsdag 17. januar 2024, klokken 14:40
Noen som har byttet interiør fra nyere Leaf?
Har et strøkent sort stoff interiør fra 2017. Varme seter, ratt etc fungerer.

Tenkte bytte alt over i min slitne 2012 med beige, og ikke så vakkert lengre, interiør. Kan bli greit med varme i ratt å seter igjen.

Vindu pass side fremme virker heller ikke, så forhåpentligvis passer delene fra 2017 modellen.

Tips mottas med takk.
Selger nok unna litt deler også etterhvert. Unntatt batteriet.
Bergen

#7
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
onsdag 17. januar 2024, klokken 14:34

2012 model
24kvh
210 000 km

SOH 50%.

Skal bytte til 90%. 30Kwh batteri, da eg fikk tak i slikt såpass rimelig at man ikke kan si nei.
Da greier man tyne ut noen flere år til

Noen som bruker Samsung s23 ultra og leaf spy pro? Og det virker?

Spy lite fungerer ikke mot nyere android versjoner.


#8
Nissan / Sv: 2012 ZEO bytte deler fra delebil
lørdag 13. januar 2024, klokken 21:40
Takk for svar.
Hadde man hatt ork, så hadde det kanskje blitt et interessant prosjekt å bytte alt over fra donor bilen... Men� er ikke helt der. Tenker batteri bytte blir interrsant nok. Bør gå greit utfra det eg leser...

Resten av delebilen får man selge unna
#9
Lade hjemme / Leaf US evse lade kladd
søndag 07. januar 2024, klokken 12:02
Hei
Fikk en slik, antagelig, US lade kladd.
Ser den kan levere opp mot 6,6kw.
Noen som har bygget om, og montert industri kontakt på slike. Om det er mulig da. Det ligg vel en temp sensor i stikk på denne utfra antall ledninger ut.
Vil den fungere med min 2012 Leaf eventuelt?
#11
Nissan / Sv: Levetid på leaf
fredag 05. januar 2024, klokken 13:07
Min er 2012
Passert 200K
7 streker
#12
Nissan / 2012 ZEO bytte deler fra delebil
fredag 05. januar 2024, klokken 13:04
Hei
Har en 2012 passert 200 k
7 streker igjen.

Fått tak i delebil, så tenker bytte over interiør deler, siden varme seter, ratt etc ikke virker. Og at det lyse stoff interiøret er skitten og utslitt.
Batt m 12 streker. Ikke lest ut data enda

Delebil har strøkent sort stoff og plast. Har også bose anlegg, men om det er plugg & play vet eg ikke.
Min utgave har el p brems, og den forhøyning i bag rom.

Delebil har fot P brems og en bose boks bak i bag rom.

Noen som har gjort slikt før? Spes m tanke på dashbord bytte?

Gjør dette fordi det er litt hobby, og litt gøy å holde på med.

Leser meg opp på batt bytte også, så om det er erfaringer på det. Tar eg imot tips.

#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Batterioppgradering
fredag 05. januar 2024, klokken 12:48
Leafen går enda, passert 200K og EU godkjent.

Har fått tak i hel bil m 60K på teller, og 12 streker på batteri.

Så nå begynner forsking på hva som må til for å bytte.

Først må batt ut fra bruks bilen, sjekke hvilken type og hva plugger.
Forstår det slik at "can" signalene har ulike kontakter på nyere batt.

Noen på forumet som har byttet, programert etc og fått det til å virke?
#14
Har ikke satt meg inn i hva leaf spy dataene viser/ betyr enda.
Men legger de ved her.
#15
Leaf 2010-2017 / 2012 Leaf, 200 000km, 8 streker, bytte ceeller etc.
søndag 26. desember 2021, klokken 15:17
Hei

Ny på forumet, fikk overta en 2012 Leaf m 200k på telleren.
Så spm er vel, om det er mye styr å bytte de cellene, som eventuelt er dårlige.
Hvordan vite hvilke, ser man det med Leaf Spy? eller måler man fysisk hver celle når batt pakken er nede/ demontert.
Har lest ut batt status m Leaf spy lite, skal man bet for pro versjonen, om det gor mere funksjonalitet. Eller finnes det andre bedre betalings apper/ software? 
Ser man får Leaf celler på finn til 500kr stk, med 8 streker igjenm er det kanskje ikke mange celler som eventuelt må byttes.
prøver laste opp noen screenshots fra Spy programmet.

Har muligens mulighet for å få tak i hel batt pakke, men da må man vel til med å endre batt id osv.
Som sikkert krever noe mere hardware utstyr ?

Bilen skal bare brukes til kjøring i nærområdet, sånn sett holder det m 50-60 km rekkevidde.
Men hadde vært gøy å fått til noe lengre rekkevidde med enkle grep.
Det er vel ikke noe muligheter for å friske oppigjen dårlige celler ?

Sånn ellers funker jo bilen greit. Litt slapp på regenerering når man slipper pedalen, dvs, det er ingen effekt. Forrige leafen viste i dispay når den bremset på motor.

Takker for innpass i forumet.
Tips mottaes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA