Sitat fra: Handyman på mandag 13. september 2021, klokken 07:28Sitat fra: Fleur på mandag 13. september 2021, klokken 00:14Lange type 2 kabler er jo lov, men skal ikke krysse over offentlig aral/område. De er ikke beregnet for at biler skal kjøre over dem.Sitat fra: Handyman på søndag 12. september 2021, klokken 23:56Sitat fra: Jouley på søndag 12. september 2021, klokken 23:09At noe går, betyr ikke at det er lov, eller anbefalt. Det er viktig å informere om at det, når man «anbefaler» ikke er lov.Sitat fra: Fleur på søndag 12. september 2021, klokken 22:54Det går fint an å dra ledningen over og la bilene kjøre over. Vi er fire naboer med 10 m kabel hver som gjør akkurat det, og det kjøres over ledningene hver dag. Har fungert i 8+ år.Sitat fra: Handyman på søndag 12. september 2021, klokken 22:51Sitat fra: Fleur på søndag 12. september 2021, klokken 22:36Kan ikke bilen stå på utsiden av garasjen og lade?
Har veldig lyst på en Tesla y men har pt ikke lademulighet hjemme da garasjen er så trang å kjøre inn i.
Nei dessverre for der kjører det biler. Er en rekke med parkeringsplasser utenfor garasjerekka men 6 meter imellom garasjeporten og parkeringsplassen. Forsto det slik at man ikke kan kjøre over lade ledningen, ellers kunne jeg stått på parkeringsplassen og dratt ledningen ut gjennom garasjen.
Det er hel spesifikke krav til fast ladested. Skjøteledning er feks ikke lov. Det er krav om Type B-vern, og maks 10A sikring på dedikert Schuko.
Men man får vel også lange kabler koblet rett til ladeboksen? Var ikke snakk om skjøteledning i mitt tilfelle, bare en ekstra lang kabel som man drar ut gjennom porten. Spm var om noen av disse tåler å bli kjørt over?
Er ikke mye trafikk om natta. Tipper jeg hadde satt på lading kl 22 om kvelden og fjernet den o morgenen igjen. Kanskje lada max 1 gang i uka
Da er vi dessverre like langt siden parkeringsplassen er offentlig og alle mulige biler kan kjøre der.
Skal ikke være lett å anskaffe elbil 😉