meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pitmairen

#31
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
mandag 29. november 2021, klokken 07:44
Sitat fra: mbes på mandag 29. november 2021, klokken 07:35
Sitat fra: Frodese på søndag 28. november 2021, klokken 22:40
Vet man ved hvilket VIN skifte skjedde?

De planla å gi bilen for 4 dager siden. Men jeg var ikke her, så de utsatte det. Men VIN endret seg ikke. Den har en 'A' for motorkode, "368***". Jeg tror det er samme bil med 55 kwh batteri.
Ja, 368xxx er nok 55kwh.

Skiftet ser ut til å ha begynt mellom 379xxx og 383xxx. I den rang'en er det en mix av begge, etter det ser det ut til å bare være det nye batteriet. Fra 39xxxx og oppover er det nok nesten garantert nytt batteri. 
#32
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
søndag 28. november 2021, klokken 22:27
Sitat fra: mbes på søndag 28. november 2021, klokken 21:45
Det er smart. Jeg tror du bestilte først etter prisøkningen i november.

Jeg bestilte i oktober med lavere pris, og jeg vil få min om 15 dager.
Men nå er jeg ikke sikker på om jeg skal ta den eller endre den til ny serie. Jeg må bruke 20.000,- mer.
Hvis du får bilen om 15 dager så er det stor sannsynlighet for at du får den nye uansett, så dumt å avbestille da og risikere å betale mer for samme bil. Hvis du har fått VIN kan du finne ut om du får den nye eller ikke.
#33
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
lørdag 27. november 2021, klokken 17:13
Sitat fra: janvei på lørdag 27. november 2021, klokken 08:24
Etter å brukt litt tid på å google rundt ser jeg nå at jeg har A I VIN min. Tyder det på at dette er SR+, og ikke nye versjonen med ekstra batteri som jeg har fått tildelt? (RWD)

Nå skal det sies at jeg bare finner VIN i kildekoden og ikke har fått den tildelt sånn offesielt da, finner heller ikke noe info når jeg prøver å spore den på skip eller hos statens vegvesen. Kanskje bare best å avvente til jeg faktisk får VIN på konto siden min?
A og J er bare to forskjellige varianter av motoren. Begge er brukt sammen med det nye batteriet. Det som avgjør om du har det nye batteriet er nummeret på slutten av VIN.
Fra 37xxxx og 38xxxx var det en miks av gamle og nye batteri. Fra 39xxxx  og oppover ser det ut til at alle har det nye batteriet.
#34
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
tirsdag 23. november 2021, klokken 19:32
Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. november 2021, klokken 19:07
Viktigst av alt: Er maks totalvekt den samme, eller er den økt? Tillatt nyttelast er allerede veldig lav på 3.
Tillatt totalvekt har økt, og nyttelasten er den samme.  :)
#35
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
tirsdag 23. november 2021, klokken 17:38
Sitat fra: larssa på tirsdag 23. november 2021, klokken 13:23
Hentet bil 17 november, SR+. Jeg har ikke fått rattvarme.  Software 36.5.8
Har du fått bil med det nye batteriet?

Begynner å lurer på om vi som har fått rattvarme har fått det som trøst fordi vi fikk det gamle batteriet.  :P

Ellers så lurer jeg på om det kan være forskjell i hardware. I inventory nå så listes noen opp med og noen uten. Forskjellen i manufacturing-kodene på dem er SWF0 vs SWF1 på de med varme, akkurat som de nye batteriene har kode BTF0 vs BTF1 på de nye. Så mulig det er noen endringer i hardware.

Jeg vet det har vært sagt at alle biler produsert siden januar har hardware, men det kan jo hende at det har vist seg å være en bug i hardwaren så den ikke fungerer, eller mangel på komponenter har gjort at noe er fjernet.

#36
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
tirsdag 23. november 2021, klokken 17:29
Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:19
Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.

Kanskje de er den nye SR+ med 491 km rekkevidde.

22.11.2021   ED 415XX   Model 3   Grey    383327   na   LRW3E7FJ3MC383327   FJ
23.11.2021   ED 150XX   Model 3   Black   383577   na   LRW3E7FJ4MC383577   FJ
23.11.2021   ED 166XX   Model 3   White   383593   na   LRW3E7FJ2MC383593   FJ
23.11.2021   ED 208XX   Model 3   White   385257   na   LRW3E7FJ7MC385257   FJ


PS: Jeg beklager språkfeilene, jeg prøver å lære Norsk :)
Ja, det er de nye, det har vært flere av dem som har vært registrert i det siste.

Det at det står na er biler med hengerfeste. De er litt tyngre, så forskjellen mellom de nye og gamle er ikke så stor, forskjellen er bare 10kg.

Med hengerfeste 1762 vs 1772 på ny.
Uten hengerfeste 1750 vs 1760 på ny.

Disse som leveres ut nå beholder også den gamle akselerasjonen. Det kommer mest sannsynlig biler med nytt batteri og A motor også ganske snart.
#37
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
mandag 22. november 2021, klokken 07:44
Det er ikke alle som har fått bil i november som har fått varme i ratt og bakseter, flere på Facebook har rapportert at de ikke har fått det. Det er litt merkelig.
#38
Model 3 / Sv: Forbedret ladefart på 2021 SR+ LFP!?
torsdag 18. november 2021, klokken 12:43
Er det din bil?

Når ble denne utlevert, har du VIN?

Mulig det er den nye med 60kwh batteri.
#39
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
torsdag 18. november 2021, klokken 09:43
Virker som det kun gjelder biler levert etter 01/11, foreløpig i hvert fall.
#40
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
onsdag 17. november 2021, klokken 20:46
Sitat fra: Frodese på onsdag 17. november 2021, klokken 19:36
MR er vel medium range fra 2018/2019? Noen som vet om 60kwh har kommet til Europa?
De registerer vel ikke medium range fra 2018/2019 nå?

Alt tyder på at disse er de nye med 60kwh. Vet ikke hvorfor teslastats kaller dem MR. 
#41
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
onsdag 17. november 2021, klokken 20:44
Nå fikk jeg plutselig varme i ratt og bakseter aktivert på min SR+!  :D
#42
Bestilling og levering / Sv: Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021
onsdag 17. november 2021, klokken 13:07
Noen her som har fått utlevert SR+ de siste ukene som har fått bilen levert med varme i ratt og baksete?
#43
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
onsdag 17. november 2021, klokken 12:47
Ser ut som noen biler med det nye batteriet har begynt å leveres ut nå, ifølge https://teslastats.no. De som listes opp med type MR.

Ser ut som eneste forskjell i kjøretøyopplysningene er 10kg mer i egenvekt,

#44
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
søndag 14. november 2021, klokken 19:02
Jeg ser noen sr+ i inventory nå er listet opp med varme i baksetene. I kildekoden for disse bilene er det også referanser til cold weather pack med beskrivelse "oppvarmet ratt og bakseter", så regner med de har varme i ratt også.

Den ene ser ut til å være produsert 2. september, så den er sikkert fra samme batch som har blitt utlevert nå de siste ukene, der i blant min. Min har ikke varme i ratt eller bakseter.

Litt merkelig at bare noen tilfeldige biler har denne oppgraderingen, spørs om det da kanskje er endringer i hardware.

Ser den ene manufacturing-koden som er forskjellig mellom disse er SWF0 vs SWF1. Vil tro SW sikkert står for steering wheel, og at det da kanskje betyr at det er en hardware-endring i rattet. Hvis det er riktig så blir det sikkert ikke mulig å kjøpe oppgradering med rattvarme til den gamle versjonen.
#45
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
fredag 12. november 2021, klokken 15:36
Sitat fra: tornaldo på fredag 12. november 2021, klokken 15:12
Spørsmålet er om noe lenger rekkevidde og varme i ratt og baksete, men redusert akselerasjon, er verdt de 20000 kr ekstra man må betale.

Det er nok høyst individuelt hva man vektlegger, men har vurdert å utsette bilen til våren mtp bedre rekkevidde, men redusert akselerasjon er lite fristende, så går nok for å hente ut bil nå til gammel pris. Varme i baksete er ikke i bruk hos meg, varme i ratt er jo kjekt, men kan uansett oppgraderes. Rekkevidden hadde vært kjekk og ha, men i praksis utgjør det jo ikke 43 km, men kanskje 35 km på sommer, og 25 km på vinter. Eller mindre.
Litt avhengig av når du bestilte og når du skal hente bilen din, så kan det være du er en av de heldige som får med de nye spesifikasjonene, men den gamle akselerasjon (5.6) til gammel pris.   :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA