Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - igniztion

#166
ID.4 / Sv: Pollenfilterbytte
fredag 13. januar 2023, klokken 11:43
Fikk pris på 6880,- for første service etter 2 år. Akkurat samme punktliste: Inspeksjon, bremsevæske og pollenfilter.
#167
ID.4 / Sv: Rep. og anbefalinger.
torsdag 12. januar 2023, klokken 14:19
Ja, dersom de finner en feil som kan rettes på garanti gjør det i alle fall det. Usikker på hvordan det er med slike feil der de egentlig bare må si at du må vente på softwareoppdatering.
#168
ID.4 / Sv: Rep. og anbefalinger.
onsdag 11. januar 2023, klokken 23:05
Verksted 2 høres ut som de har mest kontroll på eventuelle kjente feil og workarounds. Men det er viktig at man også får registrert feilene, dersom det senere viser seg at det faktisk er noe galt med din bil.

Minus er at de sier resten blir rettet opp via neste oppdatering - det er fortsatt ikke kjent hva som rettes opp i denne, eneste kilde til hva den inneholder så langt er fyr fra Skoda som postet en video på Twitter. (Plug&Charge, V2G og Forbruksdata i den lille førerskjermen)
#169
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
onsdag 11. januar 2023, klokken 14:48
Grunnen til lavere hastighet på hurtiglading med 2.4, er at de justerte batterivarmeren til å stoppe på 0 grader i stedet for tidligere på 8-10 grader. Dermed ankommer man hurtiglader med veldig kaldt batteri. Dette er IKKE fikset i 3.0.
#170
ID.4 / Sv: Kontaktadresse VW
onsdag 11. januar 2023, klokken 14:47
Herbert Diess pushet veldig dette med oppdatering hver 12. uke - men han er jo ikke lenger leder i konsernet :) Vi får håpe det er noe de fortsatt jobber mot. Oppdateringsprosessen har vært ganske frustrerende så langt - gjort mye værre av at forhandler sitt standardsvar når man har et problem og de ikke vet svaret er at det blir fikset i en fremtidig oppdatering.
#171
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Personlig profil
tirsdag 10. januar 2023, klokken 12:48
Sitat fra: PMV på onsdag 21. desember 2022, klokken 13:43
Tydeligvis er vi bakerst i køen. Lurer på hva som er den reelle årsaken. Dyrest produkt, høyest rank blant de trillingene. Men blir behandlet som det motsatte.

Hvis det er noen trøst, så viser det seg at personlig profil er helt ubrukelig på ID.4. Dersom kona har vært ute og kjørt med sin profil og parkerer bilen, har jeg ingen tilgang til noen funksjoner fra appen - og vice versa. Dette gjelder også f.eks smartlading dersom det er jeg som har koblet til integrasjonen. I tillegg må vi bekrefte hvem som kjører hver eneste gang vi setter oss i bilen. Velg profil skjermen på infotainment blir stående helt til man aktivt trykker OK.

Vi er tilbake slik det var, med at vi logger inn med samme konto på appen og bruker samme profil i bilen.
#172
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:04
Mener det var noe med at lokasjonsdeling må være på før man setter opp alt dette. Jeg sliter litt med at lokasjonsdeling ikke fungerer, så må slå det av og på gjentatte ganger før jeg kan se bilens posisjon i appen.

Bruker ikke planlagte ladetider i bilen selv, så har ikke fiklet noe med det. Er flere diskusjoner rundt akkurat dette på ID Drivers Club på FB der noen mener det fungerer akkurat som forventet, mens andre sliter med at planlagte ladetider forsvinner og bilen står til umiddelbar lading hele tiden i stedet.
#173
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
mandag 02. januar 2023, klokken 21:34
Rapportene går vel på at det skal fungere, dersom man gjør alt i riktig rekkefølge. Så fortsatt ikke 100% - ser det er mange som sliter med å få det til å fungere.
#174
ID.4 / Sv: ID4 GTX 2023 Priser
mandag 02. januar 2023, klokken 21:32
Kostnader på det meste går opp om dagen. Det gjelder nok deler og materialer man trenger for å bygge bil også.
#175
Sitat fra: janbanan på lørdag 31. desember 2022, klokken 11:23
Det er en av delene det ryktes at skal komme med den "o" store sw-oppdateringen på nyåret. Da skal også maks ladehastighet økes.

Dersom Audi følger versjoneringen fra Skoda og VW, kommer det ikke noe pre-heating med det første. Det har manglet i alle oppdateringer vi har fått så langt.
#176
Skoda ENYAQ / Sv: Ladeproblemer/rekkeviddeproblemer varmeapparat
torsdag 29. desember 2022, klokken 11:47
For å presisere, så gjelder jo dette ikke bare Enyaq, men alle bilene på MEB-plattformen. Software utvikles av VAG-konsernets CARIAD-avdeling. Men den eneste kilden som i det hele tatt har svart på om det jobbes med støtte for forvarming før hurtiglading er Stepan Rahek, som er Skoda Enyaq pressetalsmann. Han sa at det jobbes med saken. (Twitter)
#177
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
fredag 23. desember 2022, klokken 22:27
Sitat fra: hELgenen på fredag 23. desember 2022, klokken 11:14
Så 2021 modeller vil aldri få låse/åpne funksjonalitet via app?

Jeg har nå en id.4 GTX som ble levert til meg okt/nov 2021. Hvilken modell regnes dette som? Eller mer konkret..er det i det hele tatt håp for å kunne sjekke låsestatus og åpne/lukke med denne via app når den forhåpentligvis får 3.0 via OTA en eller annen gang?

Synes det lukter Tesla rot her, der biler levert gjennom året benevnt lik årsmodell har ulik hardware. Om det er tilfelle så blir dette siste VW på meg.
Vil vite nøyaktig hva jeg får og samtidig være 100% sikker på at en det som fabrikken sier er en 2022 modell er en 2022 modell og ikke en 2022.1,2022.2 .osv.. Noe som jeg finner ekstremt irriterende er jo slik Tesla logikk der de bytter ut ting løpende...da vet man aldri hva man får

Det er uttalt av den offisielle brukeren på Volkswagen ID Drivers Club at i alle fall 1st bilene mangler nødvendig hardware. (Jeg spurte spesifikt om ID.4 1st Max). Jeg kan sjekke låsestatus via app, men får i følge den uttalelsen aldri mulighet til å åpne/låse bilen via app.

VW begynner som regel å bygge neste års modell etter sommerferien, typisk uke 35/36 eller rundt der. Da kan hardware være skiftet ut fra forrige årsmodell.

@Krokstein: Mobilnøkkel er spesifisert som å kunne åpne/låse bilen fra mobiltelefonen via appen i brukermanualen.
#178
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
fredag 23. desember 2022, klokken 09:26
Sitat fra: hELgenen på torsdag 22. desember 2022, klokken 10:26
Jeg kan ikke se om bilen min er låst eller ikke med den appen jeg har i dag og således heller ikke åpne/lukke bil via app.
Jeg kan KUN starte lading (gitt at den er tilkoblet) - eller starte forvarming.
Appen har versjonsnummer : 2.2.25

Vil det være slik at nyere versjon gir mulighet til å låse/åpne bilen via app?
Akkurat det siste savner jeg faktisk - har det på annen bil - og det sammen med forvarming samt legge inn tid for lading og status lading er vel det eneste jeg trenger via en App. Fant det ekstremt snodig at VW ikke hadde dette på plass allerede når jeg fikk min første ID.4...Jeg hadde nemlig hatt alt dette på plass siden 2014 på annen bil..Og da snakker vi ikke om Tesla en gang.
Så krysser fingrene for at jeg i 2023 endelig kan låse/åpne bilen fra app igjen......

Hvilken software har du på bilen? Appen er avhengig av at bilen faktisk deler denne infoen.  Må ha minst 3.0 på bilen for få se låsestatus.

Åpning og låsing via app virker det som aldri kommer til 2021-modellene i alle fall. VW har uttalt at de mangler nødvendig hardware. Brukermanualen påpeker også at "mobilnøkkel" er noe som kun fås på biler der dette er bestilt som ekstrautstyr ved bestilling av bil.

Høres egentlig helt sært ut. Det burde ikke være fryktelig vanskelig å utvikle dette uten ekstra hardware.
#179
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
torsdag 22. desember 2022, klokken 10:09
We Connect er basistjenesten som gjør at man får bilen opp i appen og kan se låsestatus bl.a.
We Connect Plus er en ekstratjeneste som man betaler for, men den er gratis i 3 år. Denne må man ha for å starte forvarming etc.

We Charge er helt frivillig å ha i bilen så vidt jeg vet, men mulig den kreves for at Plug & Charge skal fungere når dette blir aktivert med 3.1 software.
#180
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Personlig profil
onsdag 21. desember 2022, klokken 12:47
Merkelig prioritering fra VAG. Skoda får først oppdatering med personlig profil, etterpå komer VW (rulles ut i disse dager), men Audi får ingenting? Trodde de prioriterte Audi høyest.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA