Hei
Har nylig blitt hybridbileier, med en GTE 2017 som har rullet rundt 55000 km.
Fulladet starter batteriet å angi en rekkevidde på ca 33 km (temperatur ute har vært 3-8 grader C)
Deretter går det etter min mening veldig raskt ned, omtrent etter denne skalaen:
Kjørt 1 KM = rekkevidde angis til 28 km
Kjørt 4 km = rekkevidde angis til 18 km
Kjørt 8 km = rekkevidde angis til 10 km
Kjørt 12 km = rekkevidde angis til 1-2 km
Kjørt 15 km = rekkevidde angis til 0 km og bensinmotoren starter
Jeg har kun kupevarmer / vifte på inne i bilen, på trinn 1. (For å unngå dugg innvendig) Jeg kjører mest i vanlig D posisjon. Kjører veldig forsiktig og i bytrafikken. (Holder meg på 1-2 på det blå feltet i displayet=
For meg virker det som om rekkevidden som angis i displayet "raser nedover". Og det er ganske reelt. Det virker som om anslagene som vises i displayet når det gjelder rekkevidden er ganske riktig. Når jeg har kjørt ca 15 - 18 km, så er batteriet så og si tomt.
Jeg forstår at det kan være avvik fra det som angis som beregnet rekkevidde, men jeg stusser på at det går så raskt nedover. Eller er det helt normalt, og som man kan forvente?
Noen som har befaringer rundt dette, eller tips / råd?
Har bestilt time hos VW verksted for å få dem til å ta en sjekk av batteriet. De synes også dette høres rart ut, men har klokketro på VW batteriet, og sier "de har aldri byttet batteri på disse bilene".
VW har garanti på 70% i inntil 8 år - men jeg synes jo at jeg beveger meg i et område her hvor vi ikke er i nærheten av 70% kapasitet.
Kan være greit med noen argumenter overfor VW når den tid kommer.
Mvh
Rune
PS! Bortsett fra dette; veldig fornøyd med bilen :-)
Har nylig blitt hybridbileier, med en GTE 2017 som har rullet rundt 55000 km.
Fulladet starter batteriet å angi en rekkevidde på ca 33 km (temperatur ute har vært 3-8 grader C)
Deretter går det etter min mening veldig raskt ned, omtrent etter denne skalaen:
Kjørt 1 KM = rekkevidde angis til 28 km
Kjørt 4 km = rekkevidde angis til 18 km
Kjørt 8 km = rekkevidde angis til 10 km
Kjørt 12 km = rekkevidde angis til 1-2 km
Kjørt 15 km = rekkevidde angis til 0 km og bensinmotoren starter
Jeg har kun kupevarmer / vifte på inne i bilen, på trinn 1. (For å unngå dugg innvendig) Jeg kjører mest i vanlig D posisjon. Kjører veldig forsiktig og i bytrafikken. (Holder meg på 1-2 på det blå feltet i displayet=
For meg virker det som om rekkevidden som angis i displayet "raser nedover". Og det er ganske reelt. Det virker som om anslagene som vises i displayet når det gjelder rekkevidden er ganske riktig. Når jeg har kjørt ca 15 - 18 km, så er batteriet så og si tomt.
Jeg forstår at det kan være avvik fra det som angis som beregnet rekkevidde, men jeg stusser på at det går så raskt nedover. Eller er det helt normalt, og som man kan forvente?
Noen som har befaringer rundt dette, eller tips / råd?
Har bestilt time hos VW verksted for å få dem til å ta en sjekk av batteriet. De synes også dette høres rart ut, men har klokketro på VW batteriet, og sier "de har aldri byttet batteri på disse bilene".
VW har garanti på 70% i inntil 8 år - men jeg synes jo at jeg beveger meg i et område her hvor vi ikke er i nærheten av 70% kapasitet.
Kan være greit med noen argumenter overfor VW når den tid kommer.
Mvh
Rune
PS! Bortsett fra dette; veldig fornøyd med bilen :-)