Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - …….

#1
BMW / Sv: BMW i7 offisiell
fredag 01. mars 2024, klokken 19:24
Jeg har fått enda en tilbakekalling, denne gangen for lydisolering i motorrommet, det er nå den 4 tilbakekallingen.

Vurderer overgang til SUV, men for å få noe som er i nærheten av en i7 så må man opp flere hundre tusen i pris. Nybilprisen på min specc er nå også nærmere 2,4 millioner fra tidligere 2 mill. Virker egentlig som brukt i7 nå er et rimelig godt kjøp så jeg klarer ikke å forsvare et salg.
#2
BMW / Sv: BMW i7 offisiell
torsdag 07. desember 2023, klokken 19:30
Fikk fikset alle tre tilbakekallingene, inkludert den nye med jordfeil.

Bilen ble oppdatert til versjon 11/2023.30 og er tydeligvis nå gått fra iDrive 8.0 til 8.5. Førsteinntrykket er vel egentlig at det ikke er noe særlig bedre.
#3
BMW / Sv: BMW i7 offisiell
tirsdag 21. november 2023, klokken 22:47
Sitat fra: Oddaa på tirsdag 21. november 2023, klokken 22:35Om du har en eller annen «bug» å klage på så får du oppdatert software på verkstedet. Det er i alle fall erfaringen fra iX. (Har ikke fått noe OTA...)

Jeg vet ikke om jeg mangler oppdateringer, men i følge websiden er det en oppdatering for 2023/03 som jeg ikke har fått. Så interessert i hvorvidt andre med i7 eller eventuelt ix som du har, har fått oppdatering utover 2022/11. Virker litt merkelig at bilen ikke har hatt en eneste oppdatering på 12 måneder med tanke på at den er helt ny. Har en time for tilbakekalling i desember og kommer til å be de sjekke det. Basis tidligere informasjon fra BMW så forstod jeg det slik at min i7 skulle få oppdatering til iDrive 8.5.
#4
BMW / Sv: BMW i7 offisiell
tirsdag 21. november 2023, klokken 20:36
Har noen fått oppdateringer til i7? Min er fremdeles på versjon 11/2022.30 og jeg har hatt den tilbakekallingen relatert til airbag/software versjon i en evighet. Skal heldigvis til service for å fikse tilbakekalling av viskedrev i desember så håper de oppdaterer software da.

Hvis noen lurer på hvordan det er å leve med en i7 som daglig bruksbil og med barn så kan jeg si at at den både er fantastisk men også utrolig irriterende. Kjører utrolig bra, men det at jeg ikke kan legge ned setene er på grensen til en dealbreaker. Selv om bilen er 5,4 meter lang så er det utrolig nok dårlig plass med et stort barnesete bak passasjersete. Greit nok at det er et BeSafe stretch sete som tar mye plass, men likevel. Bakhjulsstyring er bra og medfører at den kan brukes i Oslo, men bilen stikker langt utenfor alle parkeringsplasser i hele byen. Har ikke fått bot for parkering ettersom hjulene som regel er akkurat innenfor strekene så lenge jeg rygger helt til nødbremsen nekter å la meg stille meg nærmere veggen, men det er helt på grensen. Har brukt den med henger en rekke ganger og den er så stille at man stadig må sjekke at hengeren faktisk er der, for man hører ingenting.
#5
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
tirsdag 14. mars 2023, klokken 22:53
Sitat fra: geear på tirsdag 14. mars 2023, klokken 22:25
Hvorfor valgte du da ikke i7 i stedet for e-tron? Eller EQC over e-tron? :)

Jeg sa ikke noe om det, men endte opp med en i7.
#6
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
tirsdag 14. mars 2023, klokken 16:11
Sitat fra: JorEl på tirsdag 14. mars 2023, klokken 11:45
Sitat fra: ....... på onsdag 08. mars 2023, klokken 22:13
Jeg kjøpte en Model S LR og synes ærlig talt kjørekomfort og støynivå ikke var akseptabel i forhold til prisen. Kjørte den back to back med Audi E-tron (med akustikk glass på sideruter) et par ganger, og både kjørekomfort og støynivå var betydelig dårligere på Model S. Nå skal det sies at E-tron er meget god på støynivå, så det meste føles dårligere etter man kjører den en stund og det er vanskelig å gå til noe dårligere når man først har levd med lavt støynivå. Kan ikke si at jeg synes førersete var noe dårligere enn sportssetene i E-tron, men de er også rimelig harde.

Personlig følte jeg kvalitet på interiør også var dårligere. Så for min del med en personlig oppfattelse av dårligere kjørekomfort, en god del høyere støynivå, dårligere interiør og mer tungvinte løsninger så ble det salg for min del. Det er greit nok at den knuser E-tron på rekkevidde og akselerasjon, men ingen av de faktorene er spesielt relevant ved daglig kjøring i Oslo. Nå skal det sies at jeg nok også selger E-tron, men det er pga rekkevidde om vinter opp til hytten hvor det er i dårligste laget.
-Det er greit nok at den(S-LR) knuser E-tron på rekkevidde og akselerasjon, men ingen av de faktorene er spesielt relevant ved daglig kjøring i Oslo. Nå skal det sies at jeg nok også selger E-tron, men det er pga rekkevidde...

Rekkevidde og ladenettverk er to av de viktigste faktorene, når man handler elbil.
Akselerasjon og avansert teknikk, er vel det man får på kjøpet.
Modell Y og 3,  er det jeg ville gått for om man skal kun tenke bil vs pris. E-tron-not so much :)
Men du har i hver fall prøvd bilene før du uttaler deg :+1:

Folk har ulike prioriteringer som dermed naturlig gir ulikt syn på samme bil, og man har ulike erfaringer fra andre biler som også farger synet sterkt. Jeg kjørte E-tron og Model S back to back flere ganger og det var helt klart for meg hvilken bil som var best for min del og dermed røk Model S. Jeg verdsetter kjørekomfort og støydemping høyest, mens andre er mer opptatt av rekkevidde, akselerasjon eller andre faktorer. Fair enough.

Jeg har også kjørt E-tron og BMW i7 back to back flere ganger, og da fremstår plutselig E-tron som ikke særlig imponerende på kjørekomfort men fremdeles god på støydemping.
#7
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
onsdag 08. mars 2023, klokken 22:13
Jeg kjøpte en Model S LR og synes ærlig talt kjørekomfort og støynivå ikke var akseptabel i forhold til prisen. Kjørte den back to back med Audi E-tron (med akustikk glass på sideruter) et par ganger, og både kjørekomfort og støynivå var betydelig dårligere på Model S. Nå skal det sies at E-tron er meget god på støynivå, så det meste føles dårligere etter man kjører den en stund og det er vanskelig å gå til noe dårligere når man først har levd med lavt støynivå. Kan ikke si at jeg synes førersete var noe dårligere enn sportssetene i E-tron, men de er også rimelig harde.

Personlig følte jeg kvalitet på interiør også var dårligere. Så for min del med en personlig oppfattelse av dårligere kjørekomfort, en god del høyere støynivå, dårligere interiør og mer tungvinte løsninger så ble det salg for min del. Det er greit nok at den knuser E-tron på rekkevidde og akselerasjon, men ingen av de faktorene er spesielt relevant ved daglig kjøring i Oslo. Nå skal det sies at jeg nok også selger E-tron, men det er pga rekkevidde om vinter opp til hytten hvor det er i dårligste laget.
#8
Model S 2023 - / Tesla Model S Long Range - Mangler pris
mandag 05. desember 2022, klokken 16:18
.
#9
Model S 2013 - 2022 / 2021 Refresh - verditap og moms
mandag 01. februar 2021, klokken 23:29
.
#10
Model 3 / Utsette levering
søndag 01. november 2020, klokken 00:58
.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA