Har kommet opp i en smørje ved kjøp av Maxus Euniq.
Bilen markedsføres med rekkevidde inntil 325km (WLTP).
Nå i etterkant av kontraktssigneringen har det kommet frem at det er WLTP urban syklus importøren tar utgangspunkt i. dvs. at ved blandet kjøring på motorvei og i by er rekkevidden betraktelig lavere. ca. 260km i følge ny informasjon fra importøren. (etter de ble spurt direkte).
Finnes det ikke noen regler for hva man kan oppgi som WLTP? at rekkevidde varierer og er lavere på vinter er jo velkjent, og dette tenker jeg dekkes inn under "inntil", men at selve km tallet skal være basert på forskjellige deler av test standarden kan jo ikke være riktig?!
Svaret fra RSA bil på telefon var: "det er jo flere aktører som har vært kreative i markedsføringen, bare se på volkswagen id4."
Hva synes dere? er det jeg som er naiv eller?
Bilen markedsføres med rekkevidde inntil 325km (WLTP).
Nå i etterkant av kontraktssigneringen har det kommet frem at det er WLTP urban syklus importøren tar utgangspunkt i. dvs. at ved blandet kjøring på motorvei og i by er rekkevidden betraktelig lavere. ca. 260km i følge ny informasjon fra importøren. (etter de ble spurt direkte).
Finnes det ikke noen regler for hva man kan oppgi som WLTP? at rekkevidde varierer og er lavere på vinter er jo velkjent, og dette tenker jeg dekkes inn under "inntil", men at selve km tallet skal være basert på forskjellige deler av test standarden kan jo ikke være riktig?!
Svaret fra RSA bil på telefon var: "det er jo flere aktører som har vært kreative i markedsføringen, bare se på volkswagen id4."
Hva synes dere? er det jeg som er naiv eller?