Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - AlMe

#1
Hyundai Ioniq 5 / Tenningen slås på, men bilen nekter å bli satt i gir
tirsdag 12. september 2023, klokken 08:58
Jeg har tre ganger i løpet av det siste halvåret opplevd at bilen nekter å la seg sette i gir etter start. Ingenting ser ut til å hjelpe, heller ikke slå av, låse bilen og prøve på nytt. Det eneste som da nytter er å løsne den ene batteripolen. Jeg fikk imidlertid beskjed fra forhandler i dag at dette er en innmeldt sak hos Hyundai, og at de håper på å få en fiks på dette problemet. Fikk også tips om at man kan unngå å kople vekk batteripolen, men heller slå på tennning (uten å ha foten på pedalen), og deretter holde inne startknappen en lang stund.

(Det hjalp heller ikke på da jeg opplevde dette problemet på fjellet (uten å ha med verktøy) og da jeg ringte Hyundai assistanse kunne de ikke hjelpe, da de påstod at forhandler ikke hadde meldt inn at bilen hadde vært på service, og at assistanse dermed ikke var gyldig. Sjekket med forhandler, men de sier at de hadde meldt inn service digitalt på vanlig måte. Stoler derfor ikke helt på Hyundai assistanse etter dette).
#2
Hyundai Ioniq 5 / Ventetid på deler
torsdag 28. april 2022, klokken 10:53
Jeg var uheldig og fikk en sprekk i frontruta i mars. Da jeg bestilte skifte av frontrute fikk jeg først beskjed om at frontruta skulle kommer innen 3-4 dager, fikk deretter beskjed om at det kunne ta 2-4 uker. Det har nå gått fem uker, og da jeg purret verkstedet fikk jeg beskjed om at frontruta ventes inn i begynnelsen av juni. Delelageret hos forhandler hadde et hjertesukk rundt at Hyundai ikke produserer deler like fort som biler..

Ioniq 5-eiere, pass godt på bilen - det tar månedsvis å få tak i enkelte deler!
#3
Hyundai Ioniq 5 / Død bil - 12V batteri
mandag 08. november 2021, klokken 09:07
Da skjedde det - død Ioniq 5 i morges!

Prosedyren er som følger: Lås opp dør med fysisk nøkkel og lad 12V-batteriet nok til å få startet bilen. Alarmen går så fort den får strøm, men den stopper når startknappen aktiveres.

Jeg vet at mange elbiler har hatt dette problemet, men jeg forventet ikke at Ioniq 5 skulle ha samme problemet.
Bilen var på langtur (36 mil) på lørdag, stod i ro i går og altså død i dag.

Verkstedtime er bestilt og det skal bli spennende å høre hva verkstedet finner.
#4
Hyundai Ioniq 5 / Glede med V2L
mandag 23. august 2021, klokken 11:30
På hytta uten innlagt strøm? Ikke noe problem - da legger vi inn strøm!
Holdt i alle fall liv i kjøleboksen i noen dager (men det kostet betydelig flere KW enn det kjøleboksen tok).

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Ny eier av Leaf 40 kWh - erfaringer
søndag 18. juli 2021, klokken 09:42
Kjøpte en 2020 Leaf Tekna i sommer, og er positivt overrasket. Bilen ble kjøpt som en bil nr. 2, men har blitt brukt på flere langturer. Spesielt strømforbruket har overrasket positivt, da jeg har sett at bilen ikke akkurat er kjent for å være den mest effektive. På tur i går - totalt 22 mil med varierende vei (100 sone på del av veien) og totalt 650 moh på destinasjon (fra 0 moh) hadde jeg 16% gjenværende batterikapasitet - dette betyr et forbruk på 1,53 KWh/mil - altså mye bedre enn jeg hadde trodd!

Bilen kjører godt, har god plass og har mye utstyr til prisen - det eneste er disse setene da...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA