Hei.
Har du noen prøvd dette: https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/ ?
Hvordan er dine erfaringer?
Har du noen prøvd dette: https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/ ?
Hvordan er dine erfaringer?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Ferry på onsdag 09. desember 2020, klokken 12:38Sitat fra: turfsurf på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:53
Antar stikkontakten er uten b-vern.
Litt uklart om stikkontakten som tilbys gratis er for generell bruk eller spesifikt for elbil(?) Om den er for elbil så må den jo ha B-vern. Men da hadde den ikke vært 15 A, men 10 A. Så trolig bare for generell bruk. Uansett greit å få kabling og sikring gratis. For deretter å bytte til ladeboks. Såfremt det er separat kurs da. Det er det antageligvis ikke om den er for generell bruk. Men dette er jo nybygg, så det er ikke mye ekstra jobb å dra med i det minste et trekkerør.
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:40
Gratulerer med fin bil!
Du bør lade med ladeboks. Det er en høy engangskostnad, men sparer deg for utrolig mye plunder. I utgangspunktet er det heller ikke lov å lade fast med støpsel, men jeg vet det er noen som påstår det er unntak fra regelen hvisomatt dersomatt. Men jeg ville latt stikkontakten være der til annet bruk (på en annen kurs enn elbilladeren).
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 08. desember 2020, klokken 18:01
Kva er vel ei pølse i slaktetida?
Om du vil følge foreskrifter så krev bruk av ladekladden at du har jordfeilvern typeB på kursen for ladepunktet. Innebygd vern i portabel ladekladd er ikkje tilstrekkelig. Det billegaste (les: simplaste (som kanskje ikkje installatørenvil selge deg...)) vernet er ein tusing til deg, kanskje litt meir om du kjøper det med installatøren som du må ha likevel. Om du ikkje går for industristikk er det maks tillatt med 10A. Går du for industristikk må du kanskje kjøpe ny ladekladd?
Differansen til ein enkel ladeboks til kr 4.000,- blir ikkje lenger så stor. Shop rundt etter ein rimelegare installatør om du kan (men det er kanskje låst til etter overtagelse?)
Sitat fra: Orbit på mandag 16. november 2020, klokken 19:18
Neste gang det skjer, gå inn i servicemenyen og les av batteritemperatur. Dersom den er vesentlig over utetemperaturen (sjekk noen ganger først så ser du hvordan det er når bilen oppfører seg normalt), er det batterivarmingen koblet seg inn og har tømt det meste. Da vet du i så fall hva som skjer, men det er likevel et mysterium hvorfor det skjer.
Sitat fra: Orbit på onsdag 11. november 2020, klokken 12:59Ja til begge.
Dersom du fullader bilen, kan du da kjøre 120++ km før det begynner å bli faretruende tomt? Og faller da %-visningen jevnt med kjørte kilometer?