Polestar m.fl. har etter hvert kommet med oppdateringer med oppjustert effekt/kurve på DC-lading, justeringer av beregnet/tilgjengelig buffer eller forbedringer i BMS for å skvise ut noe ekstra WLTP-km på bilene for å stå seg bedre i markedet mot nye konkurrenter. Er det realistisk å tro at MB kommer til å gjøre noe slikt på EQC, eller har man kjøpt en "statisk" bil etter den gamle skolen?
Er stort sett veldig fornøyd med bilen, men skjønner fortsatt ikke hvorfor effekten på DC-lading er 109KW, og at det skulle være begrensninger i HW som gjør at toppeffekt eller hele kurven ikke kunne vært løftet med 10-30KW. Jeg ser også et potensiale i fintuning av BMS og klimaanlegget for å få ned forbruket.
Er stort sett veldig fornøyd med bilen, men skjønner fortsatt ikke hvorfor effekten på DC-lading er 109KW, og at det skulle være begrensninger i HW som gjør at toppeffekt eller hele kurven ikke kunne vært løftet med 10-30KW. Jeg ser også et potensiale i fintuning av BMS og klimaanlegget for å få ned forbruket.