Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EBjørnen

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ryggelys igjen
søndag 28. januar 2024, klokken 07:41
Dette er forum for model S, så jeg vet ikke hvor du har ryggelyset, men det er fra ledningen til det du må hente signalet. Trådløs fjernbetjening tviler jeg går igjenom på EU kontroll.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ryggelys igjen
tirsdag 21. november 2023, klokken 11:28
Ja, led trekker så lite strøm at rele ikke er nødvendig. Den verste delen med jobben var å få på igjen plastinnredningen innvendig på bakluken.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ryggelys igjen
mandag 20. november 2023, klokken 11:36
Jeg har montert en tilsvarende den i linken, på min bil for noen år siden. Veldig fornøyd med det. https://www.lyshelten.no/products/copy-of-xtr-lp-ryggelys-bar-under-skiltet
#4
Sitat fra: Mdah på tirsdag 07. februar 2023, klokken 20:59
Sitat fra: EBjørnen på tirsdag 07. februar 2023, klokken 16:59
Jeg har en 2015 model S, som varmeapparatet tuller seg. Noen dager blåser det bare kald luft. Noen dager er alt i orden. I dag var jeg på en tur på ca. 15 mil i kald bil. Uansett hva jeg prøvde så fikk jeg kunn kald luft. Etter å ha kommet hjem og bilen hadde hvert av i noen timer gikk jeg ut igjen og da virket alt som det skal med fin temp. Det har vært sånn i mange måneder nå. Vanskelig å stille noe diagnose når det er helt tilfeldig. Noen som har en erfaring med problemet?
Hadde akkurat det samme med min 2015 P85D. PTC'en som er i ferd med å ryke og Tesla fant feilmeldinger på den. Fungerte fint 9 av 10 dager, men jeg ga opp da jeg måtte kjøre rundt i 15 minus med kun rumpevarme en dag før jul.Ble byttet for rundt 15k. Blir dyrere om sikringen også ryker.

OK, takk da er det bare å få tak i ny PTC.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Umulig varmeapparat, jeg fryser - noen tips?
tirsdag 07. februar 2023, klokken 16:59
Jeg har en 2015 model S, som varmeapparatet tuller seg. Noen dager blåser det bare kald luft. Noen dager er alt i orden. I dag var jeg på en tur på ca. 15 mil i kald bil. Uansett hva jeg prøvde så fikk jeg kunn kald luft. Etter å ha kommet hjem og bilen hadde hvert av i noen timer gikk jeg ut igjen og da virket alt som det skal med fin temp. Det har vært sånn i mange måneder nå. Vanskelig å stille noe diagnose når det er helt tilfeldig. Noen som har en erfaring med problemet?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
onsdag 14. september 2022, klokken 20:12
Når demperne mine fremme måtte byttes bestilte jeg time hos Tesla. De hadde ikke dempere på lager så jeg fikk ny time hver måned i bortimot ett 1/2 år før de fikk tak i nye. Prisen med to dempere og arbeid var 22000.- Her er instruksjon for hvordan gjøre det selv: https://www.teslasuspension.com/l/no/kan-du-installere-luftfjaerer-selv-tesla-model-s-bak-2013-2016-modeller/
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
tirsdag 13. september 2022, klokken 17:24
Jeg har nettopp byttet begge demperne bak. De gikk tom for luft i løpet av natten. Etter bytte var alt bra igjen. Kjøpte demperne her: https://www.teslasuspension.com/no/nettbutikk/
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Recall på panser Model S
søndag 24. april 2022, klokken 18:20
Jeg gikk til Vianor på Kokstad utenfor Bergen (Nabo til Tesla) Der kjente de ikke til dette og ba meg gå til Tesla, de hadde ikke tid, men sa at viss jeg ikke hadde noe problem med låsen så kunne jeg bare ta det med ro så skulle de se på det neste gang jeg var inne for noe annet.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tips til kjøp av S
torsdag 23. desember 2021, klokken 13:46
Mitt valg var en 85 D, ikke P da jeg innbiller meg at de ofte er skamkjørt, og ellers syntes jeg det er plenty nok effekt uten P på baklokket. Valgte også vekk soltaket, da det er rapportert i diverse fora om lekkasjer som ikke blir oppdaget i tide og andre problemer med skinner og mekanikken. Valgte også delskinn/alcantara seter, som jeg tror er mer slitesterkt, mine er gode som nye etter 175 000 Km.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøleveske i kondensvannet under bilen.
onsdag 22. desember 2021, klokken 10:29
Det var det jeg og tenkte, finner dette veldig merkelig.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøleveske i kondensvannet under bilen.
tirsdag 21. desember 2021, klokken 12:59
Var redd for det, ja. Er det komplisert å finne den under frunken og bytte den, uten å miste all kjølevæsken? Dette har vel ikke noe med at den blåser kald luft noen ganger?
#12
Model S 2013 - 2022 / Kjøleveske i kondensvannet under bilen.
tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:33
Jeg har i det siste lagt merke til at det er litt kjøleveske i kondensvannet som kommer ut fra et overløpsrør under bilen. Det skal vel ikke være noe kjøleveske i forbindelse med varmeapparatet, det er vel helelektrisk. TMS 2015.
Har samtidig problemer med at varmeapparatet til tider bare blåser kald luft og andre dager virker det fint, så her kan det ikke være noen sikring som er røket.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Datatrøbbel?!
lørdag 20. november 2021, klokken 14:47
Appen min vil ikke koble til bilen idag. Har prøvd å logge ut og inn uten at det hjalp. Sirkelen bare står å roterer og teksten sier: sist sett for en dag siden. Har dette noe med serverene til Tesla å gjøre?
#14
På side 149 står det:   LA BILEN VÆRE TILKOBLET når du ikke bruker den. På side 152 står det: ADVARSEL: Tesla anbefaler på det sterkeste å la Model S være tilkoblet når den ikke er i bruk. Da holdes batteriet på optimalt ladenivå. Lønner seg alltid å lese manualen:
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_s_owners_manual_europe_no_no.pdf
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys til Tesla P85D 2015
tirsdag 21. september 2021, klokken 19:25
D1 pærene opererer på 85V. D3 på 42V.  D3 er mer miljøvennlige enn D1, da D3 ikke inneholder kvikksølv. D3 er ca. 100 kr dyrere pr. stk. Lysstyrken er vel den samme?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA