Vet noen om oppdateringen har fikset duggproblemene knyttet til bruk av air-condition i kaldt vær? Volkswagen advarte mot å bruke AC ved temperaturer under 10(?) grader inntil det hadde kommet en software fix. Var denne fixen inkludert i SW 2.1 tro?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Chimp på torsdag 18. mars 2021, klokken 18:25
Hvis bmw iX får mål som x5 kan jeg ikke fatte annet enn at bagasjerommet er større enn 500l og på høyde med e tron og vel så det. Eller har all plassen endt i baksetet?
Sitat fra: sebreed på søndag 28. februar 2021, klokken 22:03
Hvilken takboks har du, og hvordan påvirker det forbruket? Venter min XC40 og tenker på takboks fremfor skistativ.
Sitat fra: Kamuflars på søndag 28. februar 2021, klokken 16:59Ja, da jeg starting fra Fortum appen, stod det og kvernet kanskje et minutt før ladingen startet. Jeg holdt på å gi opp og kjøre videre. Så her er det forbedringsmuligheter. Ellers var Shell Tvedestrand et virkelig flott ladestopp med rastebenker, lekeplass, hundeluftegård, m.m., og godt med antall ladere.
Jeg hadde samme problem på Espa/Bolleland, men det er visstnok verken brikke eller laseren som er problemet, men derimot kommunikasjonen mellom laderen og systemet som går tregt.
Sitat fra: Svein_H på fredag 12. februar 2021, klokken 16:00Har begynt å lade kl 23 med 32A. Ut fra TeslaBjørns video tenker jeg at kanskje de første 3 kWh går til oppvarming av batteriet. Deretter lades batteriet med 15 kWh (dagens forbruk). Så ladetap på rundt 20% pga kaldt batteri. Kan selvsagt redusere dette med å lade skjeldnere, f.eks annen hver dag. Da blir tapet bare 10%.
Null problem å plugge i kl 21 her heller, selv med kun 16A lading. Jeg har sett over loggen, og bilen brukte bare 9 minutter lengre tid fra 34-100% sammenlignet med da jeg plugget inn rett etter hjemkomst (16:56-00:54 vs 21:13-05:20), og i natt var det -21.2 på det kaldeste her.
Sitat fra: erlend_oyen på onsdag 10. februar 2021, klokken 10:53
Noen flere her med denne versjonen som opplever at varme pumpa ikke starter første gangen man bruker bilen om morgenen, eller første planlagte oppvarming?
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 09. februar 2021, klokken 19:50
Har du Zappi ladestasjon kan du lade med 6A til midnatt og full effekt fram til morgenen; helt automatisk. 😉
Sitat fra: Orbit på tirsdag 09. februar 2021, klokken 15:19Så du sier at om jeg lader et kaldt batteri med 2,3kW eller 7,4kW, så er ladetapet i begge tilfeller i praksis neglisjerbart? Jeg kunne nesten tenkt meg å testet dette ved å lade på en offentlig type-2 AC på 11kW og med lavere effekt og se hva ladetapet er. Men hvis noen allerede har erfaring med dette, sparer jeg meg for bryet.
Det varierer veldig mellom biler. På mange biler er det (ved hjemmelading) så lite økt motsand i kaldt batteri at det i praksis er helt neglisjerbart ekstra energiforbruk som forsvinner som ladetap.