Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wabby

#61
Model 3 / Sv: Køb af model 3 LR AWD - brugt eller ny?
tirsdag 09. februar 2021, klokken 09:33
NY NY NY NY....

jeg har ny nå, og når den var på service så lånte jeg den gamle versjonen. Plastikk og mange ulyder. Den nye er mye mer tight uten tvil.
Usikker på Tesla sine avtaler i Danmark, men ny bil i Norge så får man 0,25% rente i banken. Kjøper du brukt og må tegne eget lån i banken er renten nærmere 2.5%.
#62
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 03. februar 2021, klokken 15:00
Grattis!

Mye av frustrasjonen din vil nok forsvinne etter noen dager med kjøreglede :-)
#63
At man handler billigfelger fra Megahjul til Performance er for meg helt vilt.
Sett bilder av flere billigfelger som blir knekt pga kraftig moment fra motorene.
#64
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 03. februar 2021, klokken 10:47
Sitat fra: SnøhvitM3P på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:29
Og nå fikk jeg beskjed om at bilen er ubrukelig, vegvesen kunne ikke gjøre noe med saken og vi blir nødt å få tilsendt ny bil.

Hvordan i alle dager kan bilen bli ubrukelig?
Jeg var i samme situasjon som deg... Bestilte 21 desember, fikk VIN og beskjed om å hente bil 30 desember.
Sa at jeg kunne hente den over nyttår da jeg var på hytta. De sa ikke noe om at bilen ville bli gitt til noen andre, så når jeg ringte over nyttår hørte jeg at det ikke var noe bil til meg.

Forbanna som jeg ble så kjørte jeg tre dager på rad til Tesla Grorud og sa at jeg ikke går før det er en bil her til meg. Fikk navn, e-post og nummer til sjefen for delivery i Drammen, og vipps så var bil ordnet.
Showroom bilen som var på vei til Trondheim ble snudd, og kjørt ned til meg da den matchet min spec. Hvit TM3P med sort interiør.
Den var registrert på Tesla 31.desember 2020 for å booste salgstall tenker jeg, så omregistrert på meg.
#65
Syns den er helt topp.
Bilen er leken, det er alt.

Siden du har TM3P så lag en Trackmode profil som drar med foran enn bak, og ta vare på alle støtte systemer. Da vil du merke at den er mindre ustabil. Dra også ned litt på regenereringen.
#66
Model 3 / Sv: Er TM3 fortsatt overpriset?
mandag 01. februar 2021, klokken 14:53
Ingen alternativer fyller kravet ditt... Og samtidig syns du den er overpriset?

Sjekket TM3P i Tyskland nå med vinterdekk og uten FSD - 624,194
Min TM3P som jeg fikk for 3 uker siden var billigere.
#67
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
mandag 01. februar 2021, klokken 09:49
Sitat fra: Handyman på mandag 01. februar 2021, klokken 08:38

Ser ut til at du bor nærme nettstasjonen ;) Høy spenning hjelper godt.

Kan se slik ut, skal ikke klage på det :-) Plassen min er også nærmest hovedinntaket på bygget
#68
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
mandag 01. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: kaiat på mandag 01. februar 2021, klokken 09:06
Fungerer på å kjøpe meg brukt TM3 etterhvert og kan si såpass at en bil uten hengerfeste er uaktuell for min del. Faktisk er det muligheten for hengerfeste med noenlunde anstendig tillatt hengervekt som i det hele tatt får meg til å vurdere TM3.

Personlig så ville jeg ikke kjøpt brukt. Lånte en pre-facelift TM3 mens min nye 2021 var på service. For en forskjell. Pre-facelift var mer skranglete og mer plastikk følelse.
#69
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
søndag 31. januar 2021, klokken 23:34
Hyggelig ladefart hjemme



TM3P 2021 - Oslo

#70
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
søndag 31. januar 2021, klokken 13:17
Da har bilen fått god vask og en god voks. I tillegg har frontruten fått en behandling.

Så får se hvor mye dritten sitter ved neste vask. Jeg har veldig god erfaring med denne voksen

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

#71
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
fredag 29. januar 2021, klokken 12:18
Sitat fra: thebadger på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:55
Sitat fra: Wabby på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:55
* Lakken virker noe rar da dritten henger seg eksepsjonelt fast i bilen i forhold til andre. Så den skal få en god lakkbehandling neste uke. Fusso99 voks.
Hvilken farge? Sort er den eneste ikke-metallic, og den sorte jeg hadde spiste møkk som en 4-åring med en boks nugatti

Denne er hvit, men virker ekstremt mottaklig og tørr i lakken. I helgen skal den få mye TLC med voks og andre midler.
#72
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
torsdag 28. januar 2021, klokken 10:55
Den første tiden... Nå har jeg hatt min TM3P i akkurat 2 uker :-)

Etter å ha eid en E208 som første elbil så har jeg hatet alt rundt disse tivolibilene og ikke vært særlig til optimist. Meste har vært dritt fra ende til annen. Rekkevidde, software, kulden, batteri, WLTP mot forventet rekkevidde, hundre apper bare for å komme seg rundt, kommunikasjonsproblemer med superchargere, ladekø, osv...

Så da falt valget på TM3P siden jeg fortsatt må ha elbil (takk søppel-Oslo og Lan).... Årsaken var enkel...
* Kun 800,- mer i mnd for å gå fra E208 til TM3P
* Best i rekkevidde i sin prisklasse
* Mer plass
* Bedre software

Hentet bilen og i kjent Teslastil og måtte en påpeke en rekke feil ved overlevering. Men overraskende lite å påpeke etter å ha lest hva andre har opplevd.

2 uker har gått, og bilen har vært så og si en ren positiv overraskelse!
11kw lading hjemme i garasjen, svært god handsfree,  setevarmer i baksetene (visste jeg ikke), og en del små features som jeg setter veldig pris på... Som at musikken starter bare i det jeg åpner døra.
I går kom bilen tilbake fra Black Diamond med ekstra soting også, lys i bagasjen er også byttet. 

Kort oppsummert, så gir bilen meg mye glede og jeg kan kjøre den som om den er en fossilbil. Og da mener jeg at jeg kan ligge i venstre fil, i den fart jeg ønsker, og trenger ikke å rævkjøre lastebiler for nå destinasjonen min.
Jeg kan også ta opp igjen mine Tysklandsturer.

Mulig jeg har blitt veldig positivt overrasket etter å ha gått på en stjernesmell med E208 først, men det spiller ingen rolle nå.  :+1:

Er det noe jeg har å klage på?

Tja... ikke stort, men noe.
* Viskere kan bli bedre, men skal behandle ruta i morgen med Rain-X. Så da løser det seg
* Lakken virker noe rar da dritten henger seg eksepsjonelt fast i bilen i forhold til andre. Så den skal få en god lakkbehandling neste uke. Fusso99 voks.
* Andrioid appen var noe knot å få til å virke, men etter å fikse alle dvalemodus og optimliseringer så ver det OK.


Bilen skal på Service for å fikse noen minimale panelgaps og dører som små smelles igjen for å lukkes. Men bortsett fra det, er alt topp.
#73
Model 3 / Sv: Forsikringstilbud - LR AWD
tirsdag 26. januar 2021, klokken 11:49
Sitat fra: Marre på mandag 25. januar 2021, klokken 17:16
Sitat fra: GreenEyez på onsdag 23. desember 2020, klokken 00:28
IF:
Har siden mars 2019 betalt 1619 kr/mnd for 20 000 km/år i Oslo. Tilsvarer 19 428 kr i året!  :-1:

Byttet nå til

Tryg:
972 kr/mnd, fri kjørelengde, tilsvarende 11 664 kr.

:+1:


Hvordan fikk du et slikt tilbud?

Ganske likt meg, Kasko og 16.000km på em TM3P 2021 hos Tryg. 10600,- Bor i Oslo.
Er NITO medlem.
#74
Model 3 / Sv: Hvorfor kjøpe Tesla model 3?
mandag 25. januar 2021, klokken 13:28
Sitat fra: ElRobin på mandag 25. januar 2021, klokken 12:35
Takk for at dere gir meg god innsikt og erfaringer!

Spørsmålet er vel også om man heller burde gått for en Tesla Model S som har gått rundt 100.000 km, til 250k.  :-\
Jeg er litt redd for hvordan det blir å eie bilen når garantien utgår. Dette kommer jo selvfølgelig til å skje fort etter mitt bruk. Hva burde man være redd for når garantien utløper på disse bilene, som ikke kan dekkes på forsikring av bilen? Eller tar forsikringen det meste som kan gå galt?
Jeg ville styrt unna en Model S uten garanti nå.
Sett flere historier om dyre affærer og fler av dem har utdatert MCU og ikke oppgradert til CCS lader.

I tillegg vil du snart se et prisras av model S og flere godt ivaretatte som kommer ut for salg. Ryktes at Model S og X kommer som facelift meget snart da Tesla har bedt sine forhandlere om å kvitte seg med dagens biler.

Skulle jeg kjøpt en Tesla i dag, så hadde det blitt facelift model 3, ingen andre.
#75
Model 3 / Sv: Hvorfor kjøpe Tesla model 3?
mandag 25. januar 2021, klokken 10:01
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 25. januar 2021, klokken 09:52
Sitat fra: Wabby på mandag 25. januar 2021, klokken 09:04
Men for å ta noe negativt om å skaffe seg Tesla også...
* Høyere forsikring
* Høyere dekkslitasje kontra baguetten
* Treg service

Forsikringen er vel bare marginalt dyrere?

Dekkslitasje avhenger mer av høyrefoten din, kjører du pent er nok slitasjen ganske lik.

Vi har opplevd raskere og bedre service hos Tesla enn hos de tre største importørene/forhandlernettene i Norge. Og de jeg kjenner som har kjørt Tesla i mange år sier det samme.

Forsikring blir høyere, hva du legger i marginalt vet jeg ikke. Men for meg økte den med 2000,-. Årlig nå 10.000,-

Slitasjen er nok ikke lik om man kjører pent. Bilen er tyngre, firehjulstrekk, og den har mer moment, så den vil slite mer.... Dekkdimensjonen er også større, som tilsier dyrere dekk. At du prøver å forsvare dette er litt utrolig i seg selv :-)

BOS hvor jeg kjøpte min E208, hadde ræva service.
Tesla hvor jeg nå har bestilt en service pga mangler/feil, svarte opp med en service 3 uker frem i tid. Resultatet av servicen kan jeg ikke uttale meg om enda, men kommentaren min er basert på hva som går igjen på forum og facebook. Kan jo sies at Kristiansand får mye skryt, og Oslo generelt får slakt.

Kan legge til av best service, så har jeg opplevd Mobile som beste forhandler. Får alltid lånebil, uansett bestilling/service/etc... De tar bilen inn kun for tiden dem trenger, og ikke alltid hele dager.

Kan også legge til at jeg måtte dra til Grorud tre dager på rad siden jeg ikke kom igjennom på telefon og holde dem i øra til dem fant en bil til meg siden de rotet bort bilen min rett før nyttår. Hadde fått VIN og forsikret bilen, poff... så var den borte og gitt til noen andre.
Til slutt fikk dem tatt en bil som var på vei til Trondheim for showroom, og sendt den til meg isteden.
For å få det til, måtte jeg være kunden fra helvete. Men verdt det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA