Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wabby

#136
e-208 / Sv: e-208 vs Corsa e ?
tirsdag 07. april 2020, klokken 12:26
Tror ikke det er så galt. Har en 5008 GTline som er grå som lånebil til min kommer. Fargen er fin den :-)

#137
e-208 / Sv: e-208 vs Corsa e ?
tirsdag 07. april 2020, klokken 09:01
Fulgt en del med på FB siden til e208. Og de fleste går for GT-Line ser det ut som.
Selv venter jeg på GTen og den står i Drammen akkurat nå :-)

Ser også at av fargevalg så de fleste valgt blå, så gul, så sort, deretter rød og hvit.
Det er i alle fall følelsen jeg sitter med.
Min blir forøvrig hvit.
#138
e-208 / Sv: Forhandler advarsel - Prøvde å bestille E-208
onsdag 25. mars 2020, klokken 12:32
Ønsker å oppdatere litt her...

Jeg ble senere kontaktet av daglig leder som hadde overhørt hele samtalen fra etasjen under. Hadde en lengre hyggelig samtale med han, og vi hadde en del e-post dialog etter dette.
Vi kom til en enighet og det har både blitt bestilling av e208 her og innbytte av bil.
Kundereisen etter dette (og mot annen selger), har vært eksepsjonelt bra.

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan bilen min ble prøvekjørt/takser/vurdert, men kontakten med den nye selgere har vært av en helt annen verden og putter BOS Ullevål i et mye bedre lys.
#139
e-208 / Sv: Hjulbueproblematikken
onsdag 25. mars 2020, klokken 11:14
Enig!
Min leveres snart og jeg har spurt BOS om pris for lakkering av plasten i bilens farge.
#140
Forhandler Advarsel!!
Jeg ønsker å dele min erfaring her med Bertel O Steen - Ullevål og samtidig fraråde alle om å handle sin E-208 her.

Jeg var hos dem under avdukingen av E-208 og jeg likte det jeg så. Snakket mye med Terje (Peugeot ansvarlig for Bertel). Sa at jeg ønsket et tilbud og spurte samtidig om de også tok innbytte i biler som hadde høyere bruktverdi enn den jeg ønsket å kjøpe, evt om de anbefalte meg å selge den selv.
Dette var ikke noe problem og han langet ut historier om at de hadde tatt inn Porsche og Ferrari i millionklassen som bruktbil.
Vi ble enig om GT modellen og jeg skulle få tilsendt tilbud.
Kan også legge til at han var nedlatende over avdelinger og sa at jeg ikke måtte gå til Bertel O Steen Økern.
Jeg burde nok ha skjønt lunta her og gått, for det verste jeg vet er folk som er nedlatende mot valg du har gjort eller mot konkurrenter og partnere.

Tiden gikk, og jeg hørte ikke noe.... Sendte purre e-post og fikk en beklagelse om at han ikke hadde hørt noe fra bruktbil avdelingen.

Etter en del e-post dialog og purring, fikk jeg beskjed om at de måtte ha bilen inn(!?) for verdivurdering, og at de måtte ha den i 2 timer minst.
Sa at de kunne ha den fra morgenen til lunsj. Bilen ble levert og hentet etter lunsj som avtalt. Ble lovet tilbakemelding om tilbud og innbytte.

Sjekket så dashcam og ser da at bilen blir rævkjørt i -7 grader og etter kun 5 minutter gange (den hadde da stått i 3 timer etter jeg leverte den).
Dette er en 2 år gammel bil, med 320HK og turbo.

Sendte mail etter kontroll av kamera og sa at slik kjøring av kundebiler IKKE er akseptabelt. Med link til video.
Det ble stille fra Terje.... Ikke noe tilbud eller noe beklagelse.

I dag (2,5 uker senere), troppet jeg opp der og spurte hva de driver med, og at det er totalt uakseptabelt å behandle kundebiler slik.
Først valgte han å totalt overse hva dem hadde gjort selv og sa at bilen var for spesiell til at dem kunne ta den som innbytte (dette kun dem vel sagt uten å ta den inn for verdivurdering).
Sa at dette er noe han burde være ærlig om og si på e-post, da kan jeg heller fokusere på selge den privat.
Jeg måtte ta opp rævkjøringen tre ganger før han ville svare på det, og da tilslutt sa seg enig at det ikke er akseptabelt.

Kort oppsummert; Ekstremt dårlig kundeoppfølging, skryte historier, og er bilen din spesiell, ja da blir den behandlet deretter (på en ikke positiv måte).

Jeg kommer til å se etter en annen forhandler nå, og bryr meg lite om den er godt utenfor Oslo.
#141
Meget interessant Lars!
Vi vil gjerne høre mer om det i vårt borettslag for å sammenligne mer.
Bravida var nettopp hos oss og hadde befaring av parkeringskjelleren og hovedtavla (400v). De sa at dette var en enkel jobb å utføre hos oss mtp kapasitet og eksisterende infrastruktur.

Holder til i Oslo.
#142
Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 10:29
Sitat fra: Wabby på onsdag 27. november 2019, klokken 10:27Lyst å forklare hvordan det blir fryktelig dyrt på sikt?
Vi har blitt presentert "abonnements priser" per beboer som ønsker å kople seg på, og utover det så påstår dem at de tar på seg alt ansvar for drift og vedlikehold.

Man betaler jo en del ekstra for ladingen. Er det ikke en fast pris basert på antall km kjørt? Og denne prisen er ganske høy, mener jeg å huske. Og denne prisen vil fortsette å holde seg høy, mens du med andre løsninger kanskje får betalt ned alt etter hvert, og over tid betaler mindre totalt sett.

Stemmer det, de bygger opp en mndpris til hver enkelt abonnement basert på biltype, estimert kjørelengde og hvor mange prosent av tiden du vil lade hjemme.
F.eks om du har en småbil Zoe/eGolf/e208, har 12000km kjørelengde og estimerer at du lader 50% av tiden hjemme og resten jobb, så vil du ha en fast månedspris på 249,- (husker ikke om det er eks eller inkl -50NOK GET rabatt).

Personlig syns jeg det er helt ok fra styrets ståsted. I dag henger noen få biler på fellesanlegget og vi må lese av og fakturerer internt hver kvartal.
Ved denne løsningen så setter vi vekk alt. Drift, vedlikehold, oppgradering, fakturering, Wifi-dekning i garasjen... For denne månedsprisen. Så ja, naturlig nok baker Ohmnia dette inn i prisen sin, men for enkelhetens skyld, så syns jeg det er helt OK.

Men, om du kjenner til andre leverandører vi bør se på (kontrakt er ikke signert enda), så vil jeg gjerne høre om dem. Men de må stå for drift, oppgradering og installasjon av anlegget.
#143
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 15:50
Sitat fra: Wabby på tirsdag 26. november 2019, klokken 14:49
Vurdert Ohmia Charging?
Jeg er styremedlem i vårt borettslag og vi utreder muligheten til å bruke dem nå.
-Bjørn

Vær oppmerksom på at Ohmia tilsynelatende er "billig" til å begynne med, men blir fryktelig dyrt på sikt.

Sett opp et regnestykke for kostnader for bruk på 5år og 10år for å få oversikt over reelle kostnader. Ohmia krever også 2/3 flertall i boligselskapet for å gå ut av "husmannsavtalen", og utkjøpskostnaden blir relativt høy.

Nå jobber jeg i konkurrerende virksomhet og se gjerne mitt svar i lys av det, men innhent priser fra flere aktører i stedet for å satse på at den dere har kontakt med er den rette å inngå avtale med.

Lars

Lyst å forklare hvordan det blir fryktelig dyrt på sikt?
Vi har blitt presentert "abonnements priser" per beboer som ønsker å kople seg på, og utover det så påstår dem at de tar på seg alt ansvar for drift og vedlikehold.
#144
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Det kan være fabelaktig dyrt å lade
tirsdag 26. november 2019, klokken 15:22
Problemet her er Fortum i seg selv.
Jeg har et personlig hat mot dem og ønsker dem ikke velkommen.

Mulig jeg er paranoid, men jeg er ganske så sikker på at dem sitter og betaler flotte summer til høytstående herrer i NVE, Enova, Obos, og sikkert andre områder.
Som styremedlem i et borettslag så har jeg fått smake på Fortum sin hersketeknikk når jeg truet med oppsigelse av fjernvarme og gå for bergvarme.
Selv om vi ikke får støtte av Enova, så vil vi over kort tid ha bespart investeringene og redusere energiforbruket.

* Enova støtter ikke Bergvarme sålenge fjernvarme er et alternativ (les Fortum)
* Obos leverer alltid Fjernvarme og da påløper det 10 års binding
* NVE har gitt konsesjon til Fortum med en kalkyle som følger strømprisene ?!?!

At Fortum driver videre sin kjeltring virksomhet på ladestasjoner for elbil kom ikke som en bombe....

Litt off topic, men poenget mitt er at sålenge ingen regulerer hvordan lading skal prises, så vil man oppleve kraftige forskjeller avhengig av hvor man lader.
#145
Vurdert Ohmia Charging?

Jeg er styremedlem i vårt borettslag og vi utreder muligheten til å bruke dem nå.

-Bjørn
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA