1
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Nybilsalget i februar: Under 50 prosent elbilandel
« på: I dag kl. 10:54 »
Er vel medvirkende at VW ikke leverer ID.3 nå pga SW-problemene. Men straks den nye SW-versjonen er implementert "ferdige" biler blir oppdatert med denne, så vil vi se at dette var som en liten hikke å regne.
Så kommer dessuten Ioniq 5, TMY, VW ID.4 og Skoda Enyaq, som sikkert kommer til å selge godt. Og sikkert noen flere, som at f.eks. BMW iX3 vel starter utleveringer i løpet av året. Og sikkert flere jeg ikke kommer på i øyeblikket.
Med det i tankene, så tipper jeg at vi vil se over 60 % i de fleste månedene av året, og muligens over 70 % i desember og for året totalt. Vi får kanskje en desember med over 80 %, om Tesla velger å pushe store leveringstall i desember.
Men jeg regner med at med levering fra Berlin, vil leveringene bli langt jevnere. Bedre å sende et togsett eller to når man har nok biler, fremfor å fylle opp en parkeringsplass, og så få kaos ved periodeslutt. Leveringer av TM3, TMS og TMX vil dog fremdeles være med båt, og opp mot kvartalsslutt. Kan jo være endel som går for refresh-versjonen av TMS/TMX, og spesielt Plaid+.
Så kommer dessuten Ioniq 5, TMY, VW ID.4 og Skoda Enyaq, som sikkert kommer til å selge godt. Og sikkert noen flere, som at f.eks. BMW iX3 vel starter utleveringer i løpet av året. Og sikkert flere jeg ikke kommer på i øyeblikket.
Med det i tankene, så tipper jeg at vi vil se over 60 % i de fleste månedene av året, og muligens over 70 % i desember og for året totalt. Vi får kanskje en desember med over 80 %, om Tesla velger å pushe store leveringstall i desember.
Men jeg regner med at med levering fra Berlin, vil leveringene bli langt jevnere. Bedre å sende et togsett eller to når man har nok biler, fremfor å fylle opp en parkeringsplass, og så få kaos ved periodeslutt. Leveringer av TM3, TMS og TMX vil dog fremdeles være med båt, og opp mot kvartalsslutt. Kan jo være endel som går for refresh-versjonen av TMS/TMX, og spesielt Plaid+.