Enig i at den setter ned farten alt for tidlig inn mot rundkjøringer når den er i autopilot/cruise control , opplever nå jeg har bil foran å den forsvinner vekk i rundkjøring så akselerere bilen for mye.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Orbit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 20:11
Bare for å tydeliggjøre, kan være det er dette du allerede gjør:
- Legg nøkkel 2 godt unna bilen
- Lås opp bilen med nøkkel 1, da dukker det opp en brukerliste på skjermen bak rattet. Bruk rulleknappen på rattet til å velge brukeren som skal ha denne nøkkelen. Mulig du også bør starte opp bilen til kjøreklar. Slå av, gå ut og lås bilen, og legg nøkkel 1 et godt stykke unna.
- Hent nøkkel 2, og gjenta som over, men velger da en annen bruker fra listen.
- Deretter skal sist brukte bruker for hver nøkkel komme opp automatisk i menyen bak rattet (og tilhørende innstillinger) når du låser opp bilen.
Sitat fra: ThomasEL på lørdag 06. februar 2021, klokken 10:37
@Elektro:
Du og jeg er nok egentlig veldig enige om de faktiske forhold
Forskjellen er kanskje at du klarer å slappe litt mer av med det
Da jeg hadde Leaf 40kWt, var jeg en av de ivrigste på forumet når det gjaldt "Rapidgate", og mulige løsninger på dette.
- Selv om jeg aldri noen gang var i nærheten av å oppleve fenomenet selv
Når jeg kjøper en elektrisk duppedings, så liker jeg å kunne gå inn i systemet, se hvordan det er kodet, og gjøre individuelle tilpasninger og optimaliseringer. Slik jeg f eks har gjort med solenergiverket på hytta og alle regulatorer knyttet til dette.. Så blir jeg vel litt muggen når jeg ikke kan gjøre det samme med bilen... Jeg liker å tro at JEG vet best i hvilke situasjoner akkurat MIN bil hadde hatt nytt av batterivarme. Samtidig kan jeg jo forstå at Audi ikke har laget denne "knappen", da det sikkert hadde vært forvirrende for mange, de som bare har kjøpt en BIL og ikke først og fremst en ELbil...
I tillegg så handler det nok litt om at jeg egentlig, for å være helt ærlig, har litt for få kWt tilgjengelig. Dels fordi jeg kanskje i utgangspunktet burde gått for en 55, men også (som nevnt opp og ned og i mente i en annen tråd), bilen min har færre kWt tilgjengelig enn den burde i henhold til spec.
- Da hadde de 1-2 milene jeg hadde fått ekstra ved å kunne starte med et batteri på +30 grader i stedet for -5 grader når jeg skal til hytta, vært verd på 50 og 100 kr i ekstra strømutgifter til oppvarming...
Sitat fra: elektro på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:15
Jeg får ikke kontakt nå i kveld. Siste bilkontakt 06:57 i dag. Antakelig da lading var ferdig. Har ikke brukt bilen i dag.
Sitat fra: janbanan på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:03Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:22
Andre som sliter med å få kontakt med bilen via appen i kveld 28/01.21 ?
Nei.
Meld fra til digitalsupport
Det har jeg gjort
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:23
@elektro og @daktari:
Denne diskusjonen kunne dere sikkert fortsatt i evighet
Slik jeg ser det, er dere egentlig rimelig enig om fakta, men legger i deres argumentasjon vekt på litt ulike ting:
Min oppsummering, når jeg lytter til gode argumenter fra dere begge, er:
* Audi e-tron er en av de bilene som pr i dag lader raskest fra 0-80 % (og 0-100%), også i vinterkulde
* Audi e-tron kunne ladet enda noe raskere vinterstid hvis Audi hadde valgt å aktivere batterivarme på en bedre måte
(Og for egen del vil jeg legge til: Man kunne optimalisert rekkevidden enda bedre om vinteren hvis man manuelt kunne valgt forvarming av batteri når man står tilkoblet strøm, og skal ut på en langtur der man er avhengig av nesten hele kapasiteten).