Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Frode Nylund

#16
Enig i at den setter ned farten alt for tidlig inn mot rundkjøringer når den er i autopilot/cruise control , opplever nå jeg har bil foran å den forsvinner vekk i rundkjøring  så akselerere bilen for mye.
#17
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
søndag 07. mars 2021, klokken 11:52
Etter div testing å resetting av MMI så får jeg nå kontakt med bilen, får håpe det varer.
#18
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
torsdag 04. mars 2021, klokken 16:34
I går 3/2.21 hadde møller bilen ADV sport 50 inne for ca 3 gang pga app å andre småting.
Idag  umuligt å få Kontakt med bilen via app! 😩😩😩😩

Prøvd det meste med avinnstallere å innstallere ny app!

Audi er kontaktet for endte gang! 😡
#19
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 23. februar 2021, klokken 20:49
Sitat fra: Orbit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 20:11
Bare for å tydeliggjøre, kan være det er dette du allerede gjør:
  • Legg nøkkel 2 godt unna bilen
  • Lås opp bilen med nøkkel 1, da dukker det opp en brukerliste på skjermen bak rattet. Bruk rulleknappen på rattet til å velge brukeren som skal ha denne nøkkelen. Mulig du også bør starte opp bilen til kjøreklar. Slå av, gå ut og lås bilen, og legg nøkkel 1 et godt stykke unna.
  • Hent nøkkel 2, og gjenta som over, men velger da en annen bruker fra listen.
  • Deretter skal sist brukte bruker for hver nøkkel komme opp automatisk i menyen bak rattet (og tilhørende innstillinger) når du låser opp bilen.

God forklart 👍 å det er dette jeg har prøvd på i går og idag utallige ganger nå funker det for første gang! 🤠
Får håpe det varer.

Takk for hjelpen folkens 💪🤠
#20
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 23. februar 2021, klokken 19:56
Det er 2 definerte brukere i MMI.
Men det lagres ikkke når nøkkel er i bruk å det velges bruker i MMI.
Når jeg tester med en nøkkel om gangen er det samme bruker som dukker opp.
Har endret i MMI uten at dette endre noe.
#21
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 23. februar 2021, klokken 17:46
Etter noen runder med Møller har vi nå fått opprettet separate brukere i MMI, så til spm. Hvordan klare å "pare" nøkkel 1 og 2 mot brukere i bil/MMI?
#22
Audi e-tron / Sv: Irriterende funksjoner
mandag 08. februar 2021, klokken 21:44
Mitt inntrykk av Lane assist er at den lærer seg ditt kjøremønster å blir mindre dominerende etter en tid.
Auto brems her jeg bare opplevd ein gang på et år , det var bråbrems! 🤪
#23
Audi e-tron / Sv: Batterivarme
lørdag 06. februar 2021, klokken 12:56
Sitat fra: ThomasEL på lørdag 06. februar 2021, klokken 10:37
@Elektro:

Du og jeg er nok egentlig veldig enige om de faktiske forhold :+1: :)

Forskjellen er kanskje at du klarer å slappe litt mer av med det :laugh:
Da jeg hadde Leaf 40kWt, var jeg en av de ivrigste på forumet når det gjaldt "Rapidgate", og mulige løsninger på dette.
- Selv om jeg aldri noen gang var i nærheten av å oppleve fenomenet selv ;D :laugh:

Når jeg kjøper en elektrisk duppedings, så liker jeg å kunne gå inn i systemet, se hvordan det er kodet, og gjøre individuelle tilpasninger og optimaliseringer. Slik jeg f eks har gjort med solenergiverket på hytta og alle regulatorer knyttet til dette.. Så blir jeg vel litt muggen når jeg ikke kan gjøre det samme med bilen... Jeg liker å tro at JEG vet best i hvilke situasjoner akkurat MIN bil hadde hatt nytt av batterivarme. Samtidig kan jeg jo forstå at Audi ikke har laget denne "knappen", da det sikkert hadde vært forvirrende for mange, de som bare har kjøpt en BIL og ikke først og fremst en ELbil...

I tillegg så handler det nok litt om at jeg egentlig, for å være helt ærlig, har litt for få kWt tilgjengelig. Dels fordi jeg kanskje i utgangspunktet burde gått for en 55, men også (som nevnt opp og ned og i mente i en annen tråd), bilen min har færre kWt tilgjengelig enn den burde i henhold til spec.
- Da hadde de 1-2 milene jeg hadde fått ekstra ved å kunne starte med et batteri på +30 grader i stedet for -5 grader når jeg skal til hytta, vært verd på 50 og 100 kr i ekstra strømutgifter til oppvarming...

Enig i at dette med mulighet for forvaring av batteri når tilkoblet AC lading må bli en mulighet for å komme noen km ekstra når dette trengs.
Nå bor jo vi i et land med meget billig strøm i forhold til Tyskland og Europa forøvrig så ingeniørene der nede trenger nokk endel ´´masing´´ før det blir gjort noe for oss her oppe i steinrøyså!
#24
Audi e-tron / Sv: Fotmatter
tirsdag 02. februar 2021, klokken 17:05
Jeg bestilte med gummi og tøymatter fra møller bil.
#25
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
torsdag 28. januar 2021, klokken 23:03
Sitat fra: elektro på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:15
Jeg får ikke kontakt nå i kveld. Siste bilkontakt 06:57 i dag. Antakelig da lading var ferdig. Har ikke brukt bilen i dag.
#26
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
torsdag 28. januar 2021, klokken 22:13
Sitat fra: janbanan på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:03
Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:22
Andre som sliter med å få kontakt med bilen via appen i kveld  28/01.21 ?

Nei.
Meld fra til digitalsupport

Det har jeg gjort
#27
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
torsdag 28. januar 2021, klokken 21:22
Andre som sliter med å få kontakt med bilen via appen i kveld  28/01.21 ?
#28
Audi e-tron / Sv: Endelig ryggelys!
søndag 13. desember 2020, klokken 21:47
Takk takk 👍 tenke å skaffe en smal LED bar å bruke en kabel til plugg og montere under fanger som enkelt kan tas av. Noen som vet hvor mange W som kan belastes på ryggelys utgang på tilhenger kontakt?
#29
Audi e-tron / Sv: Endelig ryggelys!
søndag 13. desember 2020, klokken 19:42
Muligt å legge ut koblings  skjema på det oppsettet på tilhengerkontakten?
#30
Audi e-tron / Sv: Batterivarme
tirsdag 27. oktober 2020, klokken 16:23
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:23
@elektro og @daktari:

Denne diskusjonen kunne dere sikkert fortsatt i evighet ;D ;D

Slik jeg ser det, er dere egentlig rimelig enig om fakta, men legger i deres argumentasjon vekt på litt ulike ting:

Min oppsummering, når jeg lytter til gode argumenter fra dere begge, er:

* Audi e-tron er en av de bilene som pr i dag lader raskest fra 0-80 % (og 0-100%), også i vinterkulde

* Audi e-tron kunne ladet enda noe raskere vinterstid hvis Audi hadde valgt å aktivere batterivarme på en bedre måte


(Og for egen del vil jeg legge til: Man kunne optimalisert rekkevidden enda bedre om vinteren hvis man manuelt kunne valgt forvarming av batteri når man står tilkoblet strøm, og skal ut på en langtur der man er avhengig av nesten hele kapasiteten).

+1 send dette til Audi 👍
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA