Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - janbanan

#166
Audi e-tron / Sv: Lading av e tron
søndag 10. mai 2020, klokken 10:03
Jeg er ikke helt imponert over tidsstyrt ladeplanlegging på min e50.
I dag skulle den ha hatt 100% kl 1000, iht tidsstyring. Jeg har planlagt avreise kl1200.
Avreisetidspunkt satte seg to timer før i appen, da den heller ikke nådde ønsket lademål sist jeg brukte dette.

Bruker easee lader på 16A 3 fase, og får 4kW ut av denne, bilen lader med 3,8kW. Ingen ladestyring på easee. Konstant effekt mao.

Hva er andre sine erfaringer, må det legges inn 2 timer margin for å nå ønsket lademål?
#167
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
søndag 10. mai 2020, klokken 08:49
Pleier stort sett å ha kontakt med bilen, men i går mistet jeg kontakt. Irriterende, jeg skal på langtur, og har satt opp 100% lading (med tidsur fra telefon) til litt før avreise. Nå virker heldigvis kontakt med bilen å være gjenopprettet. Jeg går ut fra at det er serverproblemer igjen.

Det hadde vært kjekt om Audi/VAG hadde en statussude tilgjengelig, der en kunne sjekke om banksystemene (Servere og slikt) var oppe og i orden.
#168
Audi e-tron / Sv: e-tron charging service
torsdag 07. mai 2020, klokken 12:22
Min Oversikt over lading hos GK og Ionity i mars.
GK er her 50kW ladere.
All betaling har gått gjennom faktura fra Ionity.
Oversikten under Grønn Kontakt, er tall fra appen.
Oversikten under Ionity, er tall fra faktura.
Kjøp hos GK er gjort med Elbilforeningens brikke.
Med avtale hos Ionity, så blir GK ca 90 øre billigere pr kWh.
[ You are not allowed to view this attachment ]  
#169
Audi e-tron / Sv: Takstativ
onsdag 06. mai 2020, klokken 22:44
Sitat fra: daktari på onsdag 06. mai 2020, klokken 13:12Personlig foretrekker jeg vel Whispbar foran Thule Wingbar Edge; penere, flatere/mer aero/ikke gummilist som klippes men som dyttes ned.

Thule Wingbar Edge for e-tron, har en gummilist som er splittet, den kuttes ikke for å montere ski/sykkel-stativ etc.
Den kuttes riktignok til rett lengde, men det gjøres bare en gang, deretter sitter gummilistene på samme plass hele tiden.
#170
Sitat fra: storeulv på mandag 27. april 2020, klokken 14:39
Gjelder dette kun "+"-utgaven av VC eller gjelder det standard VC også?

Dette er standard, du trenger ikke VC+ for å få kart/google earth i VC
#171
Audi e-tron / Sv: Hva er din rekkevidde? E-tron 55
onsdag 01. april 2020, klokken 18:16
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 01. april 2020, klokken 17:57
Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. april 2020, klokken 12:00
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 01. april 2020, klokken 11:21
Hvis en celle dør så mister du 25% av totalkapasiteten.
En celle?
Ja høres rart ut, men pakken er organisert som 4p108s, dvs. 4 celler er i parallell og så er det 108 av de i serie. Så hvis en celle dør så er det kun 3 i parallell, en får ikke nyttiggjort at de resterende 107 er i orden. Tesla er bygd anderledes med masse celler i parallell så det vises ikke på samme måte, men det trenger ikke å være en fordel for brukeren.

Da har din e55 plutselig blitt en e50  :P
#172
Audi e-tron / Sv: E50 Launch Editon, preheat timer?
lørdag 28. mars 2020, klokken 16:06
Sitat fra: TM på lørdag 28. mars 2020, klokken 15:20Tja, det er veldig mange som ikke har behov for elektrisk setejustering. For meg holder det å justere setet 1 gang når jeg henter bilen for forhandleren. Og kanskje etterjustere en gang i året hvis kroppen endrer seg...(blir man ikke kortere når man blir gammel ? )
Vil heller snu på det å si at det er utrolig bra å få premium SUV med 4WD og adaptiv luftfjæring til 550.000 😉

Med totalt 4 bruker av bilen, så er det utrolig digg at sete og utvendige speil justeres til den enkelte sjåfør. En av sjåførene er litt kort, og det er kjekt og slippe å åle seg inn en trang åpning mellom sete og ratt.
#173
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
fredag 27. mars 2020, klokken 09:20
Sitat fra: No-name på torsdag 26. mars 2020, klokken 23:20
Når dere melder om problemene til Audi support, hvordan gjør dere det? Sender dere noe skjermdump hvor problemene vises eller sender dere bare forklaring på problemet, + VIN nummer?

Suppport ønsker gjerne hvilken e-post adresse, du bruker med My Audi.
Jeg har også måttet oppgi hvor bilen er lokalisert, når jeg ikke har fått kontakt.
Lurt å legge med versjon av app og os.
#174
Audi e-tron / Sv: SIM kort til å ha i bilen
fredag 27. mars 2020, klokken 09:14
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 26. mars 2020, klokken 19:36
Bruker du satellittkart eller vektorkart?

Var det meg du spurte, så bruker jeg satelittkart som overlay på vektorkart.
Men jeg regner med at MMI mellomlagrer satelittbildet, det gjorde den på tidliger versjoner.
Jeg kjører stort småturer, men langturene er det bare to stk av i mars.

Radioen hopper automagisk over til nettbasert, når jeg er utenfor NRK sin regionale sendinger.
#175
Audi e-tron / Sv: SIM kort til å ha i bilen
torsdag 26. mars 2020, klokken 15:24
Jeg har datakort, og hittil i mars har jeg brukt 2.2GB med data.
Det er dessverre ikke mulig å se forbruk per dag (hos Telenor).
Det hadde vært interesant å se om det jevnt, eller relatert til enkelte dager.

Jeg får følge med i april måned.
#176
Sitat fra: e-tron owner på tirsdag 24. mars 2020, klokken 20:12
Mitt inntrykk er at det blå feltet estimerer yttergrensen for tur/retur i fra der bilen befinner seg. Altså aksjonsradiusen din til enhver tid.
Det er 129 km fra Cirkle-K Furuset til Brumunddal, T/R blir da 258km, det stemmer heller ikke med GOM på 191km.
#177
Jeg ladet på Cirkle-K, Furuset. Under ladingen fulgte jeg med på Navi og så den blå området flytte seg nordover.
Når det blå feltet hadde passert Brumunddal, så viste displayet en rekkevidde på 191km.
Dette skjønner jeg ikke helt, 191km rekker til godt nord for Lillehammer, mens det blå feltet altså var veldig mye kortere.
Jeg skulle gjerne visst litt mere om hvorfor beregnet rekkevidde er så forskjellig, noen andre som har sammenlignet?
#178
Audi e-tron / Sv: SIM kort til å ha i bilen
tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:49
Sitat fra: naivsupr på mandag 23. mars 2020, klokken 20:21

I følge selger blir også simkortplassen borte på nyere generasjoner biler. Da blir dette ganske så nedlåst. Bilprodusentene tenker vel at de skal melke dette markedet.
Med eget SIM-kort kan man heldigvis, enn så lenge, velge nettilbyder, mtp at dekning kan variere der man ferdes. Ser ingen god grunn til at de skal være veldig åpne om hvilke eSim-tilbydere de skal slippe inn i bilen i fremtiden, om dette er den nye forretningsmodellen.

e-sim som teknologi binder deg ikke til en leverandør som teknologi. Riktignok så er det ikke alle selskaper som støtter dette enda, men det kommer nok, og heller ikke Bank-ID. Nå er ikke Bank-ID noe savn i bilen...

Hvordan e-sim skal kunne brukes i bilen, er opp til Audi å bestemme. Håper at de ikke låser seg til en (dyr) leverandør.

Forørig finner jeg heller ikke noen datateller i min e-tron 50
#179
Audi e-tron / Sv: SIM kort til å ha i bilen
mandag 23. mars 2020, klokken 08:41
Det er vel mer enn kartoppdateringer som bruker datapakker?
Google overlay på kartene dine.
Trafikkmeldinger.
Automatisk følge radiokanal utenfor dekningsområde for regionale sendinger.
Og sikkert en del andre online tjenester.
#180
Jeg kjørte i går kveld, fra Cirkle-K, Furuset til Hamar, 121km.
Snittfart 92 km/t.
Temperatur var rund 0 (startet med + og kom fram med -1).
Forbruk endte på 26.1 kWh/100km
Kjørte stort sett på fartsgrensen, i Efficiency.
e-50 AS
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA