Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - janbanan

#16
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
lørdag 29. juli 2023, klokken 07:54
Når jeg kjøpte e-tron 50 på lansering så kom denne med kampanje, rimelig rente, vinterhjul og serviceavtale. Helt nydelig å kjøre og B&O anlegget låter svært godt.
Men den var litt upraktisk stor og akkurat litt for kort rekkevidde.
Byttet til en Q4 50, som har en riktigere størrelse for oss (traff heldigvis bruktmarkedet før det kollapset). Hadde ett håp om at Q4 skulle være en litt krympet e-tron, men komfort og støyisoleringen er ikke i nærheten. Litt skuffet her, men jeg kommer til å beholde Q4 en tid framover, selv etter at Q6 er kommet på markedet. Men   jeg ser ikke bort fra at Q6 kan bli en etterfølger av min Q4 en gang i framtiden.

Skulle gjerne ha sett noen bilder med detaljer fra dashbord, men det ser heldigvis ut som at den har integrert(e) skjermer og ikke oppstikkende skjermer som ser ut som de er ettermontert.
#17
Audi e-tron / Sv: E-tron 50 2020- 390hk
torsdag 04. mai 2023, klokken 20:20
Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 17:54
Sitat fra: janbanan på torsdag 04. mai 2023, klokken 16:4015 mils rekkevidde tilsvarer sånn ca 4kWh pr 10km. Hvor høy hastighet har du med en e-tron for å bruke 4kWh i snitt?
Man kan ikke regne 0-100% som brukbar rekkevidde. 10-90% i beste fall.

Jeg har dessuten hatt ett snitt på 370Wh/km med TMX så skulle nok klart 400 med e-tron.
Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, hvor fort kjører du for å bruke 4kWh på 10 km i snitt i 15 mil, din påstand blir da bare akademisk. Det er ikke noe problem å lade til 100% og kjøre ned til 5-10% på batteriet. Hva du har brukt på en TMX er ikke relevant for påstanden din.
#18
Audi e-tron / Sv: E-tron 50 2020- 390hk
torsdag 04. mai 2023, klokken 16:40
Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 11:27Med 15 mils rekkevidde på motorvei er vel det bare av akademisk interesse.
15 mils rekkevidde tilsvarer sånn ca 4kWh pr 10km. Hvor høy hastighet har du med en e-tron for å bruke 4kWh i snitt?
#19
Audi e-tron / Sv: Ladeproblemer på Ionity
tirsdag 11. april 2023, klokken 18:23
Med e-tron måtte jeg ofte holde pluggen godt inne, for at ladingen skulle starte. Når den først var i gnag så fungerte lading.
Slike problemer har jeg ikke hatt med Q4, der starter lading uten å holde i pluggen. Kun med Ionity jeg har opplevd dette med e-tron.

Har du forsøkt å holde i pluggen til lading har startet?
#20
Det er nok denne oppdatering 3.2. Alment kjent men jeg har heller ikke kjennskap til noen som har fått innkalling.
#21
Audi e-tron / Sv: Batteribytte nøkkel
tirsdag 28. februar 2023, klokken 19:20
Når du skifter batteri i nøkkelen, så bør først ta ut batteriet, trykke litt på knapper og la nøkkelen ligge litt, før du setter inn nytt batteri.
#22
Audi e-tron / Sv: Testpilot for ny digital plattform
torsdag 23. februar 2023, klokken 08:54
Jeg var med å beta teste dette i sin tid, med e-tron 50 "20 modell. Betatesten var bare  en egen app, og ikke i bilen i det hele tatt.
Audi velger altså å tilby ny funksjonalitet for å ta betalt for gimmik for nye biler i stedet for å oppgradere sw i eksisterende biler. Feks oppdatere sw i "19 modeller for å få full funksjonalitet i appen for disse.

#23
Audi e-tron / Sv: Feil på Etron siden lansering
mandag 30. januar 2023, klokken 09:04
Kan denne listen være til hjelp?
https://github.com/electrichasgoneaudi/etron-issues/issues

Forøvrig så ble bakre motor på min e-tron 50, 2020 skiftet etter første service, garantisak.
Det var noe kjølevæske som hadde kommet seg ett sted det ikke skulle være.
#24
Audi e-tron / Sv: Symboler og varsler i hytt og gevær
tirsdag 24. januar 2023, klokken 09:40
Jeg fikk opp denne i Navi forleden, riktignok i en Q4, første gang jeg har sett.

#25
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Q4 i nødmodus
lørdag 31. desember 2022, klokken 20:32
Q4, fikk jeg rekkeviddevarsel, med 50km rest. Neste destinasjon i Navi var lader.
#26
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Q4 i nødmodus
lørdag 31. desember 2022, klokken 11:31
Merkelig at du fikk nødmodus.
I går kveld ankom jeg Ionity Dal, på vei nordover på E6, med 7% på batteriet og rekkevidde på 21km. Maks effekt var begrenset til rundt 50%, men det merket jeg ikke i praksis. Kjørte +- 100 km/t. Ladet til 50% og hadde nå litt boost tilgjengelig. Lenge siden jeg har sett boost...

/Jan
#27
Sitat fra: cj på lørdag 31. desember 2022, klokken 00:13
Hadde håpet det hadde vært mulig med pre-heating av batteriene men etter å ha søkt litt rundt ser det ikke ut som det er en opsjon. (Det burde dog vært mulig å få det til gjennom en software oppdatering.)
Det er en av delene det ryktes at skal komme med den "o" store sw-oppdateringen på nyåret. Da skal også maks ladehastighet økes.
#28
Ladet på Ionity Dal i går kveld.
+3 grader, og føre som ikke tilsa til de helt store hastighetene. Kjørte nordover fra Oslo.
Med 7% igjen på batteriet ved ankomst (ingen ventetid), ladingen gikk direkte opp til 80kW, og økte sakte til litt over 100kW, stoppet ved 50% og 86kW i effekt. Synes ikke dette var helt så galt.
#29
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
mandag 19. desember 2022, klokken 18:33
Ny versjon ute for iOS, nuh.
4.14 mulig Den er bedre?
#30
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
torsdag 08. desember 2022, klokken 08:31
Sitat fra: Orbit på onsdag 07. desember 2022, klokken 21:59
Here (som leverer kart til bl.a Audi) har nå startet en crowdsourcing-kampanje for å få ryddet opp i feil fartsgresner i kartene, spesielt der det er en kort seksjon med avvikende hastighet. Begrunnelsen er å få kart som også kan fungere med kommende EU-krav med "fartssperre" på alle nye biler.
Fint initiativ men det hjelper neppe så mye.
I følge selger hos Møller, så er det Statens Vegvesen som leverer fartsgrensene til Audi.

Mellom Hamar og Oslo er det mye feil fartsgrenser i navigasjonen. Både Here sine kart og Statens Vegvesen sine kart har korrekte fartsgrenser, dvs samsvarer med skilt langs veien.

Men når de nye reglene trer i kraft så må "noe" gjøres. De nye reglene gjelder vel bare for nye biler, vi sim har Audi må nok kjøpe ny bil for å få riktige fartsgrenser...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA