Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sandra87

#16
Audi e-tron / Lading på ferie
tirsdag 23. februar 2021, klokken 19:47
Vi kommer til å ta en bilferie i Norge i år også.
Og har hørt at nå er det så mange elbiler og få ladere.
Har sagt opp Audi ladeabbonement til 179kr mnd, siden vi sjelden lader ute.

Noen som vet billigste måte å lade på da? Jeg tenker kanskje at vi han lade en del på 50-ladere, som ligger litt utenfor de store veiene. Håpe at kanskje ikke så mange lader der. Vil det være billigere også? Eventuelt å kjøpe city abonnement fra Audi som koster 49kr i mnd, og ha det i sommer.


#17
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 18:42
Sitat fra: eisa01 på lørdag 23. januar 2021, klokken 18:18
Det er nok smart!

Og hva er greia med at prisen varierer pga redusert tysk moms?
Er de ikke momsregistrert i Norge? Står det noe om dette på betalingen din rundt moms?

Det er da ingen varer eller tjenester som blir levert til personer i Norge som er unntatt fra norsk moms.

Jeg har ikke betalt enda, første året var jo gratis. Men hørt snakk om dette ja.
#18
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 18:15
Takk. Notert med dette og skal ringe å snakke med forbrukerrådet på mandag. Tror det har lite for seg å kontakte Audi charging service, hørt mye rart om hvordan de er til hjelp.
#19
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 18:12
Ja det virker helt urimelig. Latterlig. Og så «selger» de det, der hvor folk kjøper ny bil. Blir jo som strømavtalene som selges på Elkjøp. Liten og dårlig informasjon.
Og ja, kan ikke skjønne hvordan det kan være lov å blir bundet i 12 mnd. Skal faktisk ta å ringe å Forbrukerrådet på mandag. Fått god hjelp av de tidligere.

#20
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 17:49
Står at man må si opp 14 dager før utløpet av perioden. Tro meg jeg skal ikke betale for dette. Det skal de på Audi der jeg kjøpte bilen. Som prakka dette på meg og ikke sier noe om dette. Vært så mye dritt med bilen og, så det skal de få betale. Er det mulig.
#21
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 17:41
Jeg sa opp nå. Men det står at kontrakten varer til januar 2022. Hvorfor det når det står at gratisperioden gjelder til 30 januar 2021? Er det mulig 😩
#22
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
lørdag 23. januar 2021, klokken 17:36
Takk for svar. Da får jeg bare si det opp nå. Vet du hvor man gjør det? 🤔
#23
Audi e-tron / Audi e tron kort
fredag 22. januar 2021, klokken 23:31
Er det fortsatt sånn at om man ikke sier opp ladekortet fra Audi, så er man bundet i 1 år? Kom brått på at det straks er ett år siden.
#24
Audi e-tron / Sv: Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 22:56
Sitat fra: PF på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:10
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Tenker at vi kunne jo hatt den lenger enn 3 år også, men orker ikke ha en bil som må på verksted. Og å måtte betale for det. Derfor vi kjøpte ny bil.
Selv om bilen nå har vært på verksted 3 ganger allerede da
#25
Audi e-tron / Sv: Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 22:54
Sitat fra: Carboy på lørdag 02. januar 2021, klokken 22:44
Sitat fra: PF på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:10
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Det er forskjell på brukt og nytt. Men en tommelfingerregel er at ofte er bilenes nypris halvert etter 4-5 år.

Det finnes alltid unntak. Men en elbil uten garanti er nok tyngre å selge enn en med gjenværende garanti. Km-stand vil dermed telle en del siden den også gjerne bestemmer når garantien går ut sammen med antall år.

En norsk bil går typisk i snitt 20.000km pr år og etter 5 år er verdien typisk halvert med 100.000km på telleren. Oppnår du 100.000km etter 3 år og regner 50% gjensalgaveedi tipper jeg du er ganske forsiktig, men det kan også fort være realistisk all den tid garantien er ute. Man får jo tilbudt maskinskadeforsikringer og ofte andre garantier på biler under 8 år.

Jeg hadde en etron 55 limited i 11 mnd og fikk min utlevert første dagen etron ble utlevert. Nypris med vinterhjul var 917.000 minus litt rabatt, men la oss ta listeprisen. Jeg fikk innbyttepris på 770.000 11 mnd senere. Hos merkeforhandler der jeg kjøpte den. Jeg var heldig og solgte for 825.000. Det er jo snart et år siden nå, og tipper den hadde fått 650-670 i innbyttepris i år eller 700-730 på markedet.

Er vel 8 år garanti på batteriet, så det er jo mange år igjen på når den selges.
#26
Audi e-tron / Sv: Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 22:52
Sitat fra: Carboy på lørdag 02. januar 2021, klokken 22:44
Sitat fra: PF på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:10
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Det er forskjell på brukt og nytt. Men en tommelfingerregel er at ofte er bilenes nypris halvert etter 4-5 år.

Det finnes alltid unntak. Men en elbil uten garanti er nok tyngre å selge enn en med gjenværende garanti. Km-stand vil dermed telle en del siden den også gjerne bestemmer når garantien går ut sammen med antall år.

En norsk bil går typisk i snitt 20.000km pr år og etter 5 år er verdien typisk halvert med 100.000km på telleren. Oppnår du 100.000km etter 3 år og regner 50% gjensalgaveedi tipper jeg du er ganske forsiktig, men det kan også fort være realistisk all den tid garantien er ute. Man får jo tilbudt maskinskadeforsikringer og ofte andre garantier på biler under 8 år.

Jeg hadde en etron 55 limited i 11 mnd og fikk min utlevert første dagen etron ble utlevert. Nypris med vinterhjul var 917.000 minus litt rabatt, men la oss ta listeprisen. Jeg fikk innbyttepris på 770.000 11 mnd senere. Hos merkeforhandler der jeg kjøpte den. Jeg var heldig og solgte for 825.000. Det er jo snart et år siden nå, og tipper den hadde fått 650-670 i innbyttepris i år eller 700-730 på markedet.

Hva mener du med forsiktig? At den kanskje taper seg mindre enn 50%?
Mener vel også man ikke kan kun si etter så så mange år, km har vel nesten mer å si? Ihvertfall når det blir 100.000 på 3 år.
Synd jeg kjører så mye, det koster 😂
#27
Audi e-tron / Sv: Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 18:34
Sitat fra: Sandra87 på lørdag 02. januar 2021, klokken 18:33
Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 18:23
Du tenker Teslaene holder bruktverdien bedre enn Audi? Eller motsatt? Den største utfordringen vår som eiere er vel at Møller øser ut rabatter på e-tron.

Ad Tesla ser det ut som at ca 3 år gamle biler, hvertfall S, går for ørlite over halvparten av nypris de ble solgt for. (Nypris var høyere da enn nå ).


Jeg vet ikke hva jeg trenger, om tesla eller Audi holder seg best.
Men har de S-modellene gått nesten 100.000?

Syns ikke Audi har så veldig mye rabatt jeg. Ikke som står på siden deres, men folk får rabatt? Vår modell økte jo i pris, for å nå ha gått ned til samme som når vi kjøpte tror jeg.

Tenker *
#28
Audi e-tron / Sv: Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 18:33
Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 18:23
Du tenker Teslaene holder bruktverdien bedre enn Audi? Eller motsatt? Den største utfordringen vår som eiere er vel at Møller øser ut rabatter på e-tron.

Ad Tesla ser det ut som at ca 3 år gamle biler, hvertfall S, går for ørlite over halvparten av nypris de ble solgt for. (Nypris var høyere da enn nå ).


Jeg vet ikke hva jeg trenger, om tesla eller Audi holder seg best.
Men har de S-modellene gått nesten 100.000?

Syns ikke Audi har så veldig mye rabatt jeg. Ikke som står på siden deres, men folk får rabatt? Vår modell økte jo i pris, for å nå ha gått ned til samme som når vi kjøpte tror jeg.
#29
Audi e-tron / Verdi
lørdag 02. januar 2021, klokken 17:59
Liker å regne på ting i økonomien. Og tenker litt på verdi av vår etron 50- 2020 modell.
Den har nå gått nesten 30.000. Hentet den ut i slutten av januar 2002.

Planlegger å selge før den har gått 100.000/3 år. 

Hva tror folk man kan få for denne når den er nesten 3 år og har gått nesten 100.000?

Vi kjøpte den for 600.000 og jeg tenker at den i værste fall kan selges for 300.000.

Har sett på 3-5 år gamle Tesla modell x med tilsvarende gått km. Men vet den er dyrere, og det er jo en tesla.
#30
Audi e-tron / Sv: Rekkevidde
søndag 13. desember 2020, klokken 22:29
Så da må han alltid ha lagt inn hvor han skulle da? Og om jeg legger inn hvor jeg skal i morgen, så kan GOM endre seg der og da?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA