Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - esan

#46
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace
mandag 13. desember 2021, klokken 11:02
Jeg lurer på det samme. Er det ulike tidspunkt for hver enkelt bil for når en oppdatering blir tilgjengelig?
Jeg har enda ikke fått S21B oppdateringen.
#47
i-Pace / Bruktverdi og garanti ved import fra utlandet
torsdag 25. november 2021, klokken 13:34
Jeg har en i-Pace som de første par måneder var registrert hos en Tysk forhandler. Den har likevel alt utstyr som en Norsk bil har. Dette i motsetning til en del andre importbiler. Minuset er da at den kun har 3 års garanti.
Hvor mye mer er det naturlig å anta at den vil falle i verdi når den skal selges igjen i forhold til en Norsk bil med 5 års garanti?
Er det noen som kjenner til batterigarantien for en slik bil?
#48
i-Pace / Sv: En spesiell effekt ved luftfjæring?
mandag 19. april 2021, klokken 09:10
Takker for tips. Kanskje best å få tatt en sjekk hos Jaguar.
#49
i-Pace / Sv: En spesiell effekt ved luftfjæring?
søndag 18. april 2021, klokken 22:21
Skal prøve å forklare litt bedre: Dersom et av hjulene havner i et "fritt hull" slik at hjulet ikke får sjanse til å følge konturene i hullet på en jevn måte, så smeller hjulet ut til fullt utslag med stor kraft. Det smeller til på en måte som jeg ikke har opplevd på andre biler.
#50
i-Pace / Sv: En spesiell effekt ved luftfjæring?
fredag 16. april 2021, klokken 09:37
Kan tilføye at jeg legger spesielt merke til dette når jeg kjører på hevet nivå på hjulopphenget. Det virker som om luft er mer responsiv enn fjærer? På vanlig asfaltvei merkes ikke noe unormalt. Dette skjer dermed på dårlig vedlikeholdt grusvei med store huller.
#51
i-Pace / En spesiell effekt ved luftfjæring?
onsdag 14. april 2021, klokken 20:55
Har luftfjæring med nivåregulering på min i-Pace. Synes dette fungerer meget bra og har vært en stor fordel i flere situasjoner.
Det er dog en sak jeg reagerer på: Om et av hjulene kjører over et litt større hull i veien, smeller det ganske så kraftig. Det virker som det aktuelle hjulet slår ut med stor kraft. Jeg regner med at dette er en effekt relatert til luftfjæring? Noen andre som har samme erfaring?
På normale veier uten slike store hull og dumper, så er bilen ganske komfortabel.
#52
i-Pace / Sv: Kulevekt på tilhengerfeste 45kg?
onsdag 10. mars 2021, klokken 16:08
Det kan i alle fall ikke ha noe å gjøre med at selve opphenget er for svakt. Som en lenger oppe er inne på, så blir jo belastningen under aktiv kjøring/bremsing med henger mye større enn 45 kg selv om du i utgangspunktet har holdt deg innenfor grensen på 45 kg.
Hadde bilen hatt en motor under panseret, hadde nok tillatt kulevekt vært vesentlig høyere.   
#53
i-Pace / Sv: Kulevekt på tilhengerfeste 45kg?
tirsdag 09. mars 2021, klokken 10:53
Har du en henger på 750 kg, så skal du være ganske flink til å fordele lasten på hengeren for ikke å overstige 45 kg på kula!

Jeg har forresten aldri hørt om noen som er blitt kontrollert for vekten på kula.

Denne begrensningen er nok satt av Jaguar med meget god sikkerhetsmargin.
#54
i-Pace / Sv: Hvordan kobles nøkkel til seteminne?
onsdag 17. februar 2021, klokken 16:07
Vel, jeg har ikke hatt noen problemer med dette frem til det som nå skjedde.

Ut over dette har bilen vært en fryd!
#55
i-Pace / Sv: Hvordan kobles nøkkel til seteminne?
onsdag 17. februar 2021, klokken 13:56
Her var det ikke mye svar å få..
Ringte derfor til forhandler. Fikk da en forklaring. Det skyldes en nylig SOTA oppdatering som har gjort at minnet ikke lenger aktiveres fra nøkkel når man åpner bilen.
Det jobbes med å finne en løsning.

Har ikke flere av dere oppdaget den samme feilen?
#56
i-Pace / Hvordan kobles nøkkel til seteminne?
søndag 14. februar 2021, klokken 20:53
Jeg og kona bruker hver vår nøkkel, som så har fungert ved at seteminnet til den enkelte har blitt aktivert når bilen låses opp.
Nå har dette sluttet å fungere på min nøkkel. Dermed må jeg aktivere seteminnet på den aktuelle bryter på dørsiden.
Jeg finner ikke ut hvordan jeg igjen kan få programmert nøkkelen slik at setet automatisk settes i min posisjon når bilen låses opp. Noen som kan hjelpe?
#57
i-Pace / Sv: Dørhåndtak i minusgrader
torsdag 04. februar 2021, klokken 14:10
Sitat fra: JorgenM på torsdag 04. februar 2021, klokken 11:06
Dette er vel mer et brukerproblem enn noe man bør klage til Jaguar på. Håndtakene funker fint med minimalt vedlikehold, for egen del ca 1 minutt / år. Hvis vindusviskerne fryser fast så klager man ikke til forhandler da heller.

Ikke helt enig. Dette er uten tvil et problem som skyldes at dette designet er mer utsatt for problemer under perioder med frost enn andre mer konvensjonelle systemer.

Kommer du ut fra en vaskehall i kuldegrader, får du fort et problem.
#58
i-Pace / Sv: Dørhåndtak i minusgrader
torsdag 04. februar 2021, klokken 10:58
Jeg har nettopp kontakte Jaguar forhandler og fått bekreftet at det ikke er kommet noen ny type håndtak som skal løse eventuelle problemer med is. Om et håndtak ikke fungerer, blir det skiftet ut med et nytt men som da er av samme type som før.
Man bør derfor være nøye med å tørke godt bort eventuelt vann i håndtakene etter bilvask, og smøre med silikonspray.
#59
i-Pace / Sv: Brukt i-Pace
onsdag 13. januar 2021, klokken 11:42
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 27. desember 2020, klokken 14:31
Sitat fra: turfsurf på søndag 27. desember 2020, klokken 12:30
Sjekket oppgitt bakkeklaring. Med luftfjæring på maks er den 28cm.
Hm... Har du en link på det tallet?

Dette er dataene jeg har fra før:
142mm for fullastet stålfjæring, mens luftfjæring har flere valgbare nivå opp til 230mm i Offroad 2...

Tilgangshøyde (-40 mm). Kan aktiveres automatisk ved parkering når dørene åpnes eller ved å trykke på ned-knappen.
Off-road 1 (+26 mm) kan aktiveres under 70 km/t og deaktiveres automatisk ved 80 km/t.
Off-road 2 (+48 mm) kan aktiveres under 40 km/t og går til offroad 1 ved 50 km/t.

Det som står i instruksjonsboken om Off-road 2 stemmer ikke!
Jeg har prøvd å stille inn denne høyden manuelt slik det er forklart, men ingen ting skjer. Derfor tok jeg det nylig opp med Jaguar Fredrikstad da jeg var inne på service. De sa at denne høyden kun var en modus som fungerte automatisk dersom f.eks. bilen stod fast på et underlag. Det gikk ikke an å stille inn dette manuelt for å få ekstra høyde. De kjente faktisk ikke til at dette stod feilaktig forklart i instruksjonsboken på nett.
#60
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trille eller regenerere
onsdag 06. januar 2021, klokken 10:13
Sitat fra: Ferry på tirsdag 05. januar 2021, klokken 23:41
Trilling fører også til rustne skiver. Poenget er jo å IKKE bremse. Det vil i hvert fall ødelegge hele regnestykket.

Selvsagt må man redusere farten i bratte bakker. Da er bremsing en effektiv måte til å få fjerne rust fra skivene. Det er et kjent problem for elbiler at regenerering fører til så lite bruk av bremsene at en del må skifte skiver omtrent årlig. Det er en ganske dyr sak!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA