Hvis du ser varselet øverst i displayet bak rattet om at farten settes ned eller at fartsgrense er oppdaget, kan du trykke "RES" på cruise kontrollen for å i stedet fortsette i farten du hadde innstilt.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: El-inor på onsdag 24. august 2022, klokken 19:06Jeg antar du må ha setet i en mer liggende vinkel. Det kan også være noe feil med setet. Eller er det en forventning blant "den eldre garde" om at man må se hele panseret til enhver tid? For dette kommenterte min far også da han satt i bilen, mens jeg er vant til det fra flere andre biler. Jeg er 173 cm høy og har 10 cm igjen over hodet når jeg jekker setet høyest opp. Pleier å ha det cirka i middels høyde og synes det er høyt nok. Har GTX med manuelle seter.Sitat fra: daktari på onsdag 24. august 2022, klokken 16:32
ID.4 har et kort og veldig bøyd panser, så uansett høyde på setet og kropp, så blir det vanskelig å se nesa. Derfor man har 360 kamera...
Hvis jeg på 180 hever setet maks så butter knollen i taket og utsikten fremover høyt oppe blir ødelagt, men ser fortsatt ikke nesa på bilen.
Da må det være stor forskjell på maks setehøyde på GTX og andre ID.4-modeller. Jeg har nå målt. Med setehøydereguleringen i øverste høyde på min GTX (manuell seteregulering) har jeg, som måler 180 cm, 17 cm opp til taket (ikke panorama).
Når jeg legger inn min nyinnkjøpte tHansen-pute økes min sittehøyde med 4 cm, noe som utgjør en velkommen forskjell.
Sitat fra: goggo på tirsdag 12. juli 2022, klokken 14:41Ny elbileier her med VW ID4. Dvs. har hatt siden desember 2021, men først nå i ferien har jeg fått bruk for å lade andre steder enn hjemme. Ladet ved E18 på Brokelandsheia på den gigantiske Tesla-ladeplassen med stort antall ledige ladere en ettermiddag. Rask start av lading via app. Ingen sure mennesker å se, selv om jeg opptok en lader for en Tesla til venstre for meg, men man kan jo også se på det som at det var ledig for andre biler med lading på høyre side der. Det var forøvrig mange biler av andre merker som ladet hos Tesla. Uansett veldig mye ledige plasser, og jeg tenkte ikke mye over at jeg ladet hos Tesla enn hos f.eks. Mer, som forøvrig bare hadde noen få ladere der. Alle Mer sine var opptatte, så det kan nok være en del som foretrekker å bruke dem så lenge de er ledige, før de prøver Tesla sine.Sitat fra: geear på tirsdag 12. juli 2022, klokken 14:30
Det er vel Tesla som er største ladeoperatøren langs E18, sjekket du statusen der? Sikkert fortsatt mange som ikke er klar over at de er åpne eller har ordnet seg app.
Ja du har helt rett, jeg burde nok ha nevnt Tesla ladestolper også.
Det var ledige Tesla stolper både på Brokelandsheia og Lasses, men ikke på Telemarksporten tror jeg.
Jeg tror det sitter veldig langt inne hos de fleste ikke-Tesla brukere å lade på en Tesla ladestasjon, særlig når det er mye trafikk og folk lett hisser seg opp
mvh
Hugo
Sitat fra: casall på mandag 14. februar 2022, klokken 14:23Har funket hver gang for meg, fikk bilen i desember. Tar noen ganger litt tid før status oppdateres i appen etterpå, men når du trykker for å starte forvarming og ser popupbeskjeden "sendt til bilen" så vet du uansett at bilen får beskjeden og starter forvarmingen. Er sannsynligvis derfor de har laget den bekreftelsen, sånn at du kan legge bort mobilen og ikke trenger å vente på status i appen som bekreftelse.
Hvordan fungerer appen nå med tanke på forvarming osv? Forsto på en del at den var mye ustabil når 1st først kom ut..
Sitat fra: sk0yern på søndag 13. februar 2022, klokken 14:31Mens du kjører kan du i alle fall ha på selen og da skrur den seg ikke av. Jeg må alltid huske å ta på selen når jeg rygger ut av garasjen om morgenen, ellers stopper den fordi jeg løfter meg litt ut av setet når jeg skal se bakover.
Pluss:
Flott bil å kjøre, komfortabel, lite støy, grei rekkevidde.
Minus:
App relativt håpløs, ladestyring funker dårlig, lovt oppdateringsfrekvens er vel foreløpig langt unna.
Også veldig irriterende at man ikke kan overstyre at bilen skrur seg av når man løfter rompa ut av setet.
Sitat fra: HelEl på torsdag 10. februar 2022, klokken 12:42Area View (360 kamera) og Easy open/close bakluke er de eneste tilleggene der jeg helst ikke ville vært foruten. Så ikke en veldig stor krise etter min mening. Lane assist er forresten ikke slitsom etter min mening 🙂Sitat fra: Fjeldern på onsdag 09. februar 2022, klokken 15:46Sitat fra: HelEl på onsdag 09. februar 2022, klokken 13:50
Den har vel ikke lengre leveringstid enn ID4X. Der er vel leveringstiden nærmere ett år.
Møller sa dem hadde bil dem kunne få levert ut i mai, da med et visst utstyrsnivå. Dette er biler dem har på vei inn og som det ennå ikke er reservert noen på. Ble bestilt med det utstyrsnivået dem kunne få levert fortest.
Da får du en bil uten noen av førerassistent programmene uten om en slitsom laneassistent og ACC.
Dette mister du:
+ Travel Assist kjøreassistent: Lane Assist og Emergency Assist
+ Side Assist blindsoneassistent
+ Area View områdevisning
+ Easy Open/Close sensorstyrt bakluke
+ Parkeringsassistent Plus med minnefunksjon
+AR Head-Up Display med projisering av viktig førerinformasjon i frontruten
+ Discover Max 12'' infotainmentskjerm
+ Volkswagen Soundsystem, 6 høytalere, 12 kanals digital forsterker, subwoofer, 450 W total effekt
Sitat fra: hELgenen på torsdag 10. februar 2022, klokken 08:22Det er deres "fra"-pris. Åpne brosjyren deres der inne så finner du full liste.Sitat fra: Fjeldern på torsdag 10. februar 2022, klokken 06:59Sitat fra: hELgenen på torsdag 10. februar 2022, klokken 06:25
Skrivefeil?
Jeg betalte vel under 6000 NOK for 100k serviceavtale for en i3 i sin tid.
120k kan en jo lett klare å kjøre på 3-4 år.
Sier vi 3 år er det over 20k i året på service. Prisen gir null mening. Ingen vil kjøpe en bil hvor du må legge tilside 2000 kr/mnd på service.
Mener å huske han sa 60 000 også. Kan hende han la inn feil bil, leste feil, eller hva som helst.
Nå var jeg ikke sånn veldig imponert over bilen ellers, så er ikke den delen det står på for valget for min del. Stussa ikke på tallet før det ble prata om service her heller
Vel - nå har jeg googlet kjapt og kom frem til at man i Danmark kan inngå service avtale
til kr 289 DKK/mnd
https://www.hyundai.dk/modeller/ioniq-5/services
Det vil ca 391 kr/mnd - eller 4602/år
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 09. februar 2022, klokken 11:55I prislista til VW ID4 som jeg har liggende her, så er utvidet garanti til 5 år/150000 km et tilvalg som kun koster 1800 kr, så dersom man er noen som kjører veldig mye i året så er det billig å få mer garanti (tilsvarer 30000 km i året). Jeg kjører selv et sted mellom 12000 og 16000 km i året, og hadde derfor ikke bruk for tilvalget selv. Men kjekt for de som kjører ekstremt mye at Hyundai har ubegrenset kjørelengde på garanti, selv om det er kjipt at de i motsetning til VW ID4 ikke har ubegrenset kjørelengde før service. Hyundai Ioniq5 har årlig service, altså hvert år/30000 km. VW ID4 har bare service hvert 2. år/ubegrenset kjørelengde.
Ikke glem at Ioniq 5 (som andre Hyund ai) har 5 års garanti, med ubegrenset kjørelengde. Med din kjøring, så er du uten garanti etter 2 år med f.eks VW som har grense på 100.000km