Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wendel

#16
Audi e-tron / Sv: Plug & Charge
søndag 12. desember 2021, klokken 20:52
Mins å ha lest et sted at dette vil gjelde e-tron produsert fra uke 4x 2022.
#17
Audi e-tron / Sv: Er det noen som kjenner til TSB 2064636/1 ?
onsdag 24. november 2021, klokken 21:47
Jeg fikk problemet løst ved Gumpen Auto Grenland. Problemet oppstår fordi batteriprosenten detter ned fra f.eks 80 til 79% hele tiden slik at ladingen stopper og starter hele tiden. Vet at mange har fått dette utbedret hos forskjellige forhandlere, så rart at din forhandler ikke finner en løsning på det.
#18
Audi e-tron / Sv: Er det noen som kjenner til TSB 2064636/1 ?
onsdag 24. november 2021, klokken 15:22
Dette er en kjent feil for Møller. Har vært en fix ute for det en liten stund. Har selv hatt feilen og fått den utbedret :-)
#19
Audi e-tron / Sv: Lading av Audi e-tron på Tesla-ladere
lørdag 06. november 2021, klokken 15:57
Det enkleste her blir vel bare å rygge oppi skråningen, da slipper man å oppta 2 båser  :laugh:
#20
Sitat fra: ToWalkOrDrive

Audi e-tron 55 har et ekstremt omfattende kjølesystem, som jobber kontinuerlig med å holde batteriet i en optimal temperatur. Det går ut over rekkevidden da det krever energi.

Nå driver jo ikke e-tron 50/55 med aktiv oppvarming av batteri ved kjøring, så er vel begrenset hvor mye dette skal gå ut over rekkevidden..
#21
Audi e-tron / Sv: Løs ledning i bagasjerommet
tirsdag 11. mai 2021, klokken 16:39
Det er fuktsensorer.
#22
Audi e-tron / Sv: Irriterende funksjoner
mandag 08. februar 2021, klokken 21:05
Sitat fra: borge på mandag 08. februar 2021, klokken 18:50
Lane assist er ikke bra.

Auto brems er en annen ting. Riktignok skjer bare en gang pr mnd, men når det skjer ønsker du bilen til helvete.

Har selv hart E-tron i 1 år og 21k km nå. Lane assist synes jeg er super så lenge man kjører på motorvei i kombinasjon med den adaptive cruisecontrollen.

Auto brems har jeg heller aldri opplevd.
#23
Audi e-tron / Sv: Batterivarme
torsdag 14. januar 2021, klokken 17:21
Sitat fra: ThomasEL

Er det sant?????
Dette er jo kongenyheter i tilfelle!!!

Det virket jo om ikke annet veldig lovende! Regner med at flere kommer til å teste her ganske snart, så da får man vel en endelig bekreftelse :-) Jeg hadde kjørt ca 4 km før jeg startet testen (nesten bare nedoverbakker), men tviler på at det genererer så mye varme at batteritempen stiger med 3 grader på 10 min etter jeg har parkert bilen.
#24
Audi e-tron / Sv: Batterivarme
torsdag 14. januar 2021, klokken 16:27
Sitat fra: Orbit på torsdag 14. januar 2021, klokken 14:49
OBDeleven har mest sannsynlig status på alle disse ventilene og pumpene (under modul C5 Thermal mangement), men ikke med samme navning. Det er ialle fall en hel haug listet opp der, faktisk fler enn det er på tegningen. Mulig en del er reservert plass i SW, men så ikke brukt. Jeg har skrevet ut et oversiktskart for å prøve å finne ut hva som er hvor en dag det er tid til litt bil-nerding.

Og går en inn på OBDeleven under C5 -> "Basic settings" -> "System function test" så finner jeg disse mulighetene...... :D (fant den nå, har ikke testet)
[ You are not allowed to view this attachment ]  




Jeg var inne å kjørte en kjapp test på 10 min her nå. Ute temp -2.5 grader. Batteriet holdt 1 grad ved start, 10 min senere var tempen oppe i 4 grader. Går ut ifra at bilen aktivt har varmet opp batteriet, da det å stå på «tomgang» slik ikke vil generere særlig med varme? Jeg la også merke til at AC anlegget blåste litt kaldere under testen.
#25
Audi e-tron / Sv: Blir det varmt nok i tysk-importert e55?
mandag 04. januar 2021, klokken 22:09
Sitat fra: ThomasEL på mandag 04. januar 2021, klokken 21:07
Det er en bruker på Facebookgruppen som følger lynlading av sin e-tron i Trondheim med OBDeleven nå i kveld for å sjekke hva som skjer med temperaturen (norsk bil så langt jeg vet)

Han startet lynladingen med -4 grader i batteriet. Etter 15-20 minutter lading har temperaturen steget fra -4 grader til -2 grader i batteriet.

Altså ingen batterivarme innkoblet ved lynlading heller... Det har vel vært en "gjengs oppfatning" her at batterivarmen i alle fall startet opp når man sto tilkoblet lynlader. Men nei da. Dette er veldig skuffende. Hva i alle dager skal vi da med dette doble varmeelementet? Hvorfor er ikke bilen programmert til å bruke de enorme klimaressursene bilen tross alt har..?

Jeg synes dette er litt snedig. Jeg har også prøvd å følge med på obdeleven ved lading på ionity. Batteriet har riktig nok ikke vært så lavt som -2 grader, men har ligget rundt 10 grader. Da tar det ikke veldig lang tid før batteriet stiger opp mot 30+. Jeg fikk nok dog noe raskere ladehastighet enn vedkommende til å begynne med.
#26
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 04. januar 2021, klokken 22:06
Sitat fra: Contango på mandag 04. januar 2021, klokken 20:46
Flott 😊 Er nysgjerrig på hva du sier om lysene når du har fått bilen.

Skal komme med tilbakemelding :) Men bilen kommer vel ikke før i April-ish, så blir vel ikke så mye klokere før vi går mot mørkere tider igjen :P
#27
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 04. januar 2021, klokken 18:50
Sitat fra: Contango på søndag 03. januar 2021, klokken 10:30
Sitat fra: Wendel på søndag 03. januar 2021, klokken 10:06
Om de gir bedre lys i mer ordinære situasjoner osv :)
+1

Var å skrev kontrakt på ny bil i dag, og fikk selger til å ringe importøren for å få prate med noen som hadde testet lysene for litt info om hverdags bruk. Han selgeren fikk prate med kunne fortelle at lysbildet i det daglige ikke var noe veldig merkbart bedre enn ordinære Matrix LED lys. De nye funksjonene fungerte dog meget godt og han synes teppelegginga av veien hadde sin funksjon.. Jeg bestemte meg da for å gå for ordinære lys.. Men når kontrakten skulle signere endte jeg alikevel opp med DML   :o Fikk diskutert pris nok til at jeg ville ha de alikevel :)
#28
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 03. januar 2021, klokken 10:06
Sitat fra: Individual på søndag 03. januar 2021, klokken 05:48
Her er vel litt info, men kanskje du har sett den før?:

https://youtu.be/hDJi240E_ZA

Hehe ja, har vel sett på alt på youtube om de :) Men skulle gjerne sett en sammenligning mellom vanlige Matrix LED og DML når det gjelder kun lys og ikke alle de ekstra funksjonene. Om de gir bedre lys i mer ordinære situasjoner osv :)
#29
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
lørdag 02. januar 2021, klokken 14:34
Sitat fra: elektro på lørdag 02. januar 2021, klokken 00:25
Noen som har testet, eller sett en god test av Digital Matrix lysene? For 55.000 bør de være bra..

Har saumfart nettet etter tester av disse, da jeg selv skal bestille ny E-tron til Mandag og har per nå tatt med disse, men finner ingen real world tester av de.. Og det stusser jeg litt på. For prisen man må betale for de hadde jeg gjerne likt å vite hva man egentlig får.. Hvis alt man får er litt fancy lyssetting når man kommer til og reiser fra bilen, så er det jo helt hinsides :P
#30
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
lørdag 26. desember 2020, klokken 19:38
Kjørte på første Juledag fra Stathelle til Jessheim med min e-tron 50.
Bilen står i garasje som holder ca 10 grader, bilen var forvarmet og ble ladet opp helt frem til avreise.

Det var klart og fint vær, tørr vei og rundt 1 minus hele veien. Stort sett all kjøring foregikk på motorvei med 100/110 sone. Fulgte fartsgrensa og lå på cruisekontroll på 110km/t store deler av veien.

Batteriet hadde en temp ved avreise på 11 grader og ved ankomst Jessheim 14 grader.

Total kjørelengde 212km. Snittforbruk 26kWt/100km. Startet med 99% strøm, ankom med 8%.

Dette gir en batterikapasitet på 60,5kWt.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA