Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stikksaga

#31
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
mandag 18. november 2019, klokken 15:46
Sitat fra: Ravis på mandag 18. november 2019, klokken 14:48
Sitat fra: stikksaga på søndag 17. november 2019, klokken 19:30
Jeg synes også at den adaptive cruisekontrollen er litt for treg med å bremse.
Denne følsomheten kan du vel sette i innstillingene. Det kan jeg i min 2018
Ja, det er vel det jeg skriver i samme avsnitt  :)
Sitat...Men nå leser jeg at det er mulig å justere følsomheten (ikke bare avstand til forankjørende kjøretøy) på hvor raskt den skal reagere....
#32
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
søndag 17. november 2019, klokken 19:30
Jeg har også kjørt bare en måned og har stort sett de samme erfaringene som RazAquato. Jeg kan heller ikke sammenligne med "gamle Ioniq" annet enn hva jeg har testkjørt, men finner at kjørekomforten er den samme på de begge.

Jeg prøvde flere biler som hadde sammenlignbar rekkevidde, deriblant også Leaf 40kwh, men det var egentlig kjørekomforten som gjorde at jeg/vi valgte Ioniq, det var liksom mer bil enn bare et framkomstmiddel hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg har ikke testet hurtig-lading ennå, da jeg har klart meg med rekkevidden jeg har fått ladet hjemme, så der kan jeg ikke bidra med noen erfaring.

Jeg synes også at den adaptive cruisekontrollen er litt for treg med å bremse. Jeg har også vært nødt til å hjelpe til med bremsen da trafikken plutselig sto stille. Men nå leser jeg at det er mulig å justere følsomheten (ikke bare avstand til forankjørende kjøretøy) på hvor raskt den skal reagere. Så jeg regner med at den også bremser tidligere og ikke bare akselererer tidligere dersom man justerer den et hakk opp.

Vil også trekke fram dette med app-styringa på klima-anlegget som en veldig god ting, skraping av is er en sage blott uansett hvor man parkerer både med og uten lade-pluggen plugget i  :+1: Rett og slett deilig å holde i et ratt som holder 37 grader og ikke -5  :)
#33
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
søndag 17. november 2019, klokken 19:20
Sitat fra: Crown på fredag 15. november 2019, klokken 17:40
Hvordan fungerer appen til nye Ioniq, er den stabil og ganske rask? Ingen nedetid som andre merker er belemret med?
Jeg har ikke opplevd nedetid ennå, i alle fall. Det kan vel ta ca 2-3 sekund fra jeg trykker på at jeg vil ha varme, til jeg får respons om at komandoen er sendt, men dette har vel mer med protokollen den kjører på, enn selve App-en som sådan. Det er i alle fall mye bedre enn å måtte stå i nærheten med en fjernkontroll.
#34
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
torsdag 14. november 2019, klokken 18:18
Sitat fra: thornbridge på torsdag 14. november 2019, klokken 17:43
Kan bilen forvarmes via app når den ikke er tilkoblet strøm?
Ja, du kan det. Jeg har ikke lademulighet på jobb, men setter meg inn i varm bil med varmt ratt vha app-en.  :) Det tar ca 5 min å gå fra kontoret til parkeringa og den er varm når jeg setter den på når jeg går fra jobb.
#35
Sitat fra: Zimon på torsdag 14. november 2019, klokken 10:52
Ikke direkte oppløftende for Hyundai dette her. Mistenker at salgstall på nye Ioniq ikke kommer til å være noen stor høydare for dem! Ellers er jo nye Ioniq mye riktig gjort, det mangler bare ladefart på batteriet! Den burde klart 50kW ca opp til minst 70-80% før det begynte å dale. Hadde Hyundai klart å få til det så ville den blitt så mye bedre for kjøpere!
Dersom du kjører mer enn 30 mil pr dag og eventuelt ikke har mulighet til å lade hjemme så har ladehastighet noe å si, ellers ikke, men den diskusjonen har jo også foregått i denne tråden :)
https://elbilforum.no/index.php?topic=47968.0
#36
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
onsdag 13. november 2019, klokken 11:03
Sitat fra: thornbridge på onsdag 13. november 2019, klokken 07:30
Det er jo fantastisk
Er det greit å få puttet på nok strøm over natta via vanlig stikkontakt?
Der har nok Zimon et poeng. Det er mulig å få på nok strøm via vanlig kontakt, men det er nok hjemmelader som er løsningen på sikt, pga brannfare etc. Ellers prøvde jeg også flere el-biler med noe lik rekkevidde før jeg bestemte meg. Konklusjonen ble Ioniq pga. kjørekomfort/utstyr i forhold til pris.

Her er det igjen 74% etter å ha kjørt 7,4 mil idag. Temperaturen var mellom 0 og minus-4, stort sett tørr asfalt.

[ You are not allowed to view this attachment ]

Ladetidene som dukker opp i app-en har aldri stemt for min del, det varierer hver gang du gjør en forespørsel mot bilen, så her er det en bug-i systemet, men den funker bra til å sette i gang varmen før jeg skal kjøre.
#37
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
onsdag 13. november 2019, klokken 07:25
Sitat fra: thornbridge på tirsdag 12. november 2019, klokken 14:03
Sitat fra: stikksaga på tirsdag 12. november 2019, klokken 13:56
Jeg har akkurat anskaffet meg nye Ioniq. Jeg har 14,8 mil tur-retur. Jeg har kun prøvd den i -3 til -7 men da har jeg stort sett hatt litt over 40% igjen på batteriet når jeg har kommet hjem.

Da har jeg stort sett startet å varme bilen med appen når jeg går fra kontoret også, sånn at jeg setter meg inn i en god og varm bil :)
Men da lader du på jobb?
Nei, da lader jeg ikke på jobb, jeg har hatt bilen en måned nå ca, og har kun ladet hjemme. Har bestilt "hjemmelader" men elektrikeren har ikke montert ennå, så jeg har kun brukt vanlig utekontakt.
#38
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
tirsdag 12. november 2019, klokken 13:56
Jeg har akkurat anskaffet meg nye Ioniq. Jeg har 14,8 mil tur-retur. Jeg har kun prøvd den i -3 til -7 men da har jeg stort sett hatt litt over 40% igjen på batteriet når jeg har kommet hjem.

Da har jeg stort sett startet å varme bilen med appen når jeg går fra kontoret også, sånn at jeg setter meg inn i en god og varm bil :)
#39
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq Frunk
mandag 28. oktober 2019, klokken 08:37
Det så jo genialt ut :)
#40
Hyundai / Sv: Hyundai/Kia EV App
tirsdag 01. oktober 2019, klokken 12:46
Nye Ioniq kommer med dette.
#41
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
mandag 30. september 2019, klokken 13:56
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 26. september 2019, klokken 14:06
Så hele poenget med større batteri på langtur går går rett i vasken.

Hehe  :) Rett i vasken var vel en påstand basert på et bestemt bruksmønster (kjøre langturer som går opp i hver 20. mil :) ) Jeg for min del vil ha bruk for å kjøre på Harry-handel UTEN å lade på turen, derfor er 28KW Ioniq utelukket.
#42
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
tirsdag 24. september 2019, klokken 20:24
Ja, godt poeng med 1 ladestopp vs 2.
#43
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
tirsdag 24. september 2019, klokken 12:11
Ja, konklusjonen min er også at dette kommer helt an på hvilken bruk man har. Jeg tror jeg hadde verdsatt de ekstra milene potensielt enn å ha ladet 10 min raskere til 20 mil. Så 2020 Ioniq hadde nok passet mye bedre for meg enn den gamle. Er litt i tenkeboksen enda, så jeg ser på flere merker.

(Men dette var et supert forum  :+1:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA