Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stikksaga

#16
Hyundai Ioniq / 38KW firmware
mandag 09. november 2020, klokken 09:42
Har hatt Ioniq-en inne på service hvor jeg fikk oppdatert firmware. Til min overraskelse (forskrekkelse) ser det ut til at man ikke lenger får et "3-delt" display. Det ser heller ikke ut til at man får sendt en ny destinasjon til bilen vha Bluelink-appen. (Appen påstår at den blir sendt, men den dukker ikke opp i bilen) Er det noen flere som har opplevd dette, evt funnet en løsning på det?
#17
Hyundai Ioniq / Sv: Priser service Ioniq
fredag 30. oktober 2020, klokken 14:05
38KW Ioniq, 3600,- på merkeverksted.
#18
Hyundai Ioniq / Sv: appstyring 2020 modell
torsdag 13. februar 2020, klokken 08:05
Sitat fra: haraldjo på onsdag 12. februar 2020, klokken 21:35
Appen ble greit oppdatert på første forsøk her, via Google Play. Ser ikke ut til at det er mange synlige endringer.
Samme her, gikk inn uten problem av noe slag. (Samsung s10)
#19
Hyundai Ioniq / Sv: 2020 Ioniq bluetooth problem
tirsdag 04. februar 2020, klokken 09:53
Jeg har en Samsung S10, og den oppfører seg ikke sånn. Medie-avspilleren i bilen fortsetter  der den slapp sist. Hvis jeg hørte på radio, så kommer den opp, dersom jeg streamet fra telefonen så kommer den opp. Så det spørs om det kan ha med telefonen å gjøre (Selv om det er en fin telefon  :))
#20
Hyundai Ioniq / Sv: Pris 2020-modell Ioniq - godt tilbud?
fredag 24. januar 2020, klokken 12:36
 :+1:

Jeg kjøpte den for 334K med samme utstyr bortsett fra service-avtale, så du fikk mye bedre tilbud enn meg :)
#21
Hyundai Ioniq / Sv: Forskjell på Ioniq etter facelift (2020)
onsdag 22. januar 2020, klokken 10:00
Sitat fra: automat på tirsdag 21. januar 2020, klokken 20:57
Fra fantastisk til tragisk når det gjelder hurtiglading.
6 minutter tregere for samme antall kwh kan man vel ikke kalle tragisk :D

Det er vel de færreste som kjøper seg ioniq for å bruke den til roadtrip? Jeg kjøpte min for å pendle til og fra jobb, i alle fall.
#22
Hyundai Ioniq / Scheduled charging - Ladeplan?
onsdag 18. desember 2019, klokken 09:36
Hei, jeg har nå opplevd at "ladeplanen" har nullstilt seg selv et par ganger. Jeg tenkte å lade denne om natta da det er minst trøkk på strømnettet. Jeg satte den til å lade mellom 01:00 og 06:00 og sendte den fra appen til bilen. Dette funket bra et par dager inntil jeg idag skulle kjøre og det sto bare 37% på batteriet. Da jeg sjekket i menyen så var "ladeplanen" satt til av og tidspunktene var -:-. Er det flere som har opplevd dette eventuelt hørt om noe fiks. Det er åpenbart et softwareproblem, men synes det er rart siden bilen var ny i oktober og en skulle tro den hadde siste versjon av softwaren.
#23
Hyundai Ioniq / Sv: TEST: HYUNDAI IONIQ ELECTRIC 38 KW
fredag 13. desember 2019, klokken 08:18
Jeg prøvde også Leaf samt en del andre før jeg falt på Ioniq. De andre i det prissjiktet føltes mer som småbiler. I Ioniq fikk jeg liksom "familiebil-følelsen" igjen om du skjønner hva jeg mener.
#24
Hyundai Ioniq / Sv: Følger minne på sete bilnøkkel?
onsdag 11. desember 2019, klokken 08:35
Det følger nok ikke nøklene, nei. Dette har sikkert med komfort-innstillingene å gjøre. Når du slår av bilen, så skyves setet bakover for at du lettere skal komme deg ut, og når du starter så skyves det fram i den innstillingen du har satt (1 eller 2). Jeg har forøvrig deaktivert denne funksjonen i og med at magen enda ikke har kommet i veien for min bevegelighet  :)
#25
Hyundai Ioniq / Sv: TEST: HYUNDAI IONIQ ELECTRIC 38 KW
onsdag 04. desember 2019, klokken 20:03
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 04. desember 2019, klokken 14:36
Sitat fra: stikksaga på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:21
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:25
Alle disse lader fortere. Men Leaf og eGolf har ikke aktiv kjøring på batteriet, så etter et par hurtigladinger opp til 80 prosent, lader de også tregt.

Nye ID3 derimot vil ikke ha dette problemet.
Ei heller nye Peugeot e208 og e2008.
I følge ladekurven så lader den 6 min tregere opp til 25kwh i forhold til den gamle Ioniq, så at det har så mye å si vil jeg nok bestride. I tillegg har den mulighet til å lade mer. Samt alle de andre fordelene.

Når en har kjøpt en bil med større batteri, og brukt 50 000 mer på dette, vil i alle fall jeg kunne utnytte batteriet på langtur. Hva den lader opp til 25 kWt har null å si, da den da ikke utnytter kapasiteten på batteriet, og du kommer ikke lengre på langtur enn den gamle. Derimot lader den uhyre tregt når du skal lade videre.

Den gamle brukte jeg 25 til 30 min på å lade fra 12 prosent til 94 prosent, på ionity ladere. Det gav meg nye 20 mil rekkevidde. På en tur som var 6 mil, lader jeg da 2 ganger av ca 30 min.

Den nye klarer det ikke bedre, faktisk mye dårligere. Hvorfor skal jeg da betale så mye ekstra for å få noe som er dårligere?
Jeg trenger ikke å lade dersom jeg skal kjøre 30 mil, så jeg foretrekker det :) Jeg synes det er verdt noen tusen med større batteri samt app-styring, sotede vinduer fra fabrikk osv osv.
#26
Hyundai Ioniq / Sv: TEST: HYUNDAI IONIQ ELECTRIC 38 KW
onsdag 04. desember 2019, klokken 08:21
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:25
Alle disse lader fortere. Men Leaf og eGolf har ikke aktiv kjøring på batteriet, så etter et par hurtigladinger opp til 80 prosent, lader de også tregt.

Nye ID3 derimot vil ikke ha dette problemet.
Ei heller nye Peugeot e208 og e2008.
I følge ladekurven så lader den 6 min tregere opp til 25kwh i forhold til den gamle Ioniq, så at det har så mye å si vil jeg nok bestride. I tillegg har den mulighet til å lade mer. Samt alle de andre fordelene.
#27
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
onsdag 27. november 2019, klokken 21:17
Sitat fra: Mafioso1 på onsdag 27. november 2019, klokken 19:01
Da er bil bestilt:-) Gleder meg mucho. Tusen takk for tilbakemeldinger;-)
Gratulerer, tror ikke du vil angre,  det har ikke jeg gjort ennå i alle fall  :)
#28
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
onsdag 27. november 2019, klokken 17:42
Sitat fra: LaBomba på onsdag 27. november 2019, klokken 13:39
Fikk beskjed fra Hyundai at det pågår en oppdatering og derfor appen klarer ikke å kommunisere med bilen. Burde kanskje varsle oss
Jeg fikk forslag fra dem om å trykke inn resetknappen (lite hull hvor du kan stikke en binders inn helt til venstre under skjermen) det står hvordan i brukermanualen. Men det er bare å trykke der. Dette fikset problemet hos meg. Du mister heller ingen ting av favoritter, historikk osv. Det eneste som skjer er vel at du restarter kommunikasjonsmodulen.
#29
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
tirsdag 26. november 2019, klokken 12:22
Ja, får håpe de får bukt med barnesykdommene, fikk du det til etter at du koblet opp bilen igjen?
#30
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
tirsdag 26. november 2019, klokken 10:27
Sitat fra: LaBomba på mandag 25. november 2019, klokken 21:55
Feilmelding *No response from the vehicle* dykker opp hele tiden
Ja, den fikk jeg også nå, da jeg skulle teste. Sikkert Hyundai som ikke har betalt for serverne sine :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA