Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Borger_

#1
Kjøpe elbil? / Valg av familie el-bil til lavest mulig pris
lørdag 12. august 2023, klokken 21:23
Vurderer elbil som bil nummer 2. Fokusen er lavest mulig pris (da bil nummer 1 kostet litt for mye!) men utfordringen er at vi (som familier flest) ønsker størst mulig bagasje-kapasitet. Utover det så er ikke kravene så store utover at jeg personlig trenger skinnseter, OK PLUSS lyd i anlegget (og aller helst trådløs apple carplay).

Har prøvekjørt en del elbiler siste året, toyota, skoda, kia, nissan ++ Men de blir fort enten for dyr (for det utstyrsnivået jeg trenger) eller så blir bagasjerom litt for lite.

Prøvekjørte Maxus Euniq6 nylig, da jeg har vært nysgjerrig på denne en stund siden den er stor til en lav pris. Denne likte jeg faktisk, rikelig med plass, fin comfort og skal angivelig finnes med oppgradert annlegg. Og eneste el SUV som man kan få "ny" til rundt 400K.

Hva tenker andre om denne, evt. andre modeller som kan matche størrelse/utstyr mot lav pris? Leste en test av maxus som var datert en tid tilbake, da sto det at Tesla Y kostet ca. samme, men på finn ser det ut som Y ligger ca. 100k over. (Leser forøvrig at Y også har et vanvittig stort bagasjerom, og skjønner ikke helt hvordan det er mulig i en så liten bil..)
#2
Hyundai / Importere Hyundai eller kjøpe på FINN?
fredag 13. september 2019, klokken 15:40
Ønsker å gå over til elbil fra hybrid, og vurderer Kona eller Ioniq, da det kan se ut som de har ca samme bagasjerom kapasitet og ca samme rekkevidde (hvis man sammenligner Kona med minste batteri pakke).

Vet det har vært tråder om import av både Ioniq og Kona, men lite konkrete anbefalinger eller oppdateringer fra trådstarter hva de faktisk endte opp med og om de ble fornøyd.

Import fra Tyskland: Er det noe og hente på pris med omgående levering? (Forutsatt at man finner bil tilpasset norske forhold og at det er noen form for garanti som også gjelder i Norge). Burde man bruke agent, eller går vinnings opp i spinninga da mtp kostnad? (Har kjøpt hybrid fra Sverige før men aldri kjøpt noe fra Tyskland)

Finn.no: Ligger noen Konaer ute både med liten og stor batteri pakke. Antar de er Tysk importert i allefall de med liten batteri pakke. Er disse priset opp pga ventetid? Ioniqer finner man også, men er det dristig å kjøpe nå mtp prisdumping når du model kommer?)

Slle innspill og erfaringer mottas med takk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA