Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Zubzero

#1
ID.4 / Sv: Kjetting
fredag 24. november 2023, klokken 20:59
Sitat fra: magfred på tirsdag 14. desember 2021, klokken 20:26Jeg har god erfaring med König Easy Fit SUV:
https://www.youtube.com/watch?v=0-0ofh8y2FE

Bruker under ett minutt å sette på begge dekkene, og så og si det samme på å ta de av. De kommer også i en bag som funker som kneunderlag når du legger de på.

Ikke de billigste eller letteste å få tak i, men for 19" fikk jeg de til ca 2600 svenske kroner på amazon.se. Finnes i en haug av ulike dimensjoner, så sjekk hvilken versjon som passer dine dekk. De jeg har passer også for 20" med følgende dimensjon: 245/50-20, 255/45-20, 235/55-20
Hva er dimensjonen på dine hjul og hvilken kjetting dimensjon på kjettingen valgte du? Jeg har 255/50R19, og finner ingen easy-fit kjetting for 255. Lurer på om det går ann å velge en annen dimensjon
#2
ID.4 / Sv: ID4 174 hk, 77 kWt netto batterikapasitet
onsdag 05. januar 2022, klokken 15:11
...og poenget er..?
#3
Skoda ENYAQ / Sv: Folk lader feil!
onsdag 05. januar 2022, klokken 08:50
Dersom en har igjen over 20% på batteriet en halvtimes tid før lynlader, så kan en jo bare sette varme hos fører på max, og dersom du ikke par passasjer, så kan du sette den på low. Jeg har testet dette over 15min i ca. 0 grader utetemperatur, og da får du "jukset" forbruket opp med 4-5kWh, kombiner det med kjøring og du får gjerne forbruket opp i 6kWh. På den måten så kommer du kontrollert under 10% ved ankomst, og du kan få høy ladehastighet. I tillegg så får du da også gjerne opp kjernetemperaturen i batteriet uten å måtte kjøre i 130kmt
#4
Skoda ENYAQ / Sv: Fotobokser på kartet
tirsdag 04. januar 2022, klokken 16:24
Hva med å ikke risikere andre sitt liv og bare holde fartsgrensen, slik at fotoboksen ikke tar deg?
#6
Sitat fra: Robert Nilsen på tirsdag 28. desember 2021, klokken 08:47
Jeg ser jo at lyset prøver å dimme i forhold til møtende bil, men de jeg møter er stort sett ikke fornøyd! Og ja, jeg vet jeg har Matrix. 1st Max.
Akkurat det samme som skjer her også. Lysene dimmer som et orkester, men det er tydeligvis ikke nok Innstillingen på lyssensoren min er "rask"
#7
Skoda ENYAQ / Sv: Felger med avvikende innpress
mandag 27. desember 2021, klokken 18:32
Sitat fra: oivindg på mandag 27. desember 2021, klokken 18:27
Sitat fra: Zubzero på mandag 27. desember 2021, klokken 17:11
Enyaq har i vognkortet med 19" en innpress på 45. Vil det ha noe å si i forhold til belastning mtp. garantien til bilen/hjulstillingen dersom en benytter innpress på 42, så lenge det er innenfor de tillatte totale 15/7,5mm i kjørteøyforskriften?
Mener å ha sett at du får 21-tommere med innpress på 40, så da burde vel 42 være greit.
Ja, det står også oppgitt. For det er vel ingen sammenheng mellom felgstørrelsen og innpress? Hva er grunnen til at 21-tommerene har 42 i innpress eller motsatt med 19" dersom det ikke har noen sammenheng?
#8
Skoda ENYAQ / Felger med avvikende innpress
mandag 27. desember 2021, klokken 17:11
Enyaq har i vognkortet med 19" en innpress på 45. Vil det ha noe å si i forhold til belastning mtp. garantien til bilen/hjulstillingen dersom en benytter innpress på 42, så lenge det er innenfor de tillatte totale 15/7,5mm i kjørteøyforskriften?
#9
ID.4 / Sv: Oppgradert lyd GTX
søndag 26. desember 2021, klokken 23:09
Dere som oppgraderer anlegget igjennom en 3.part, -hva tenker dere ift. garanti og Møller? Kan de dette seg på bakbeina ift. garanti på det elektriske systemet til bilen? Hva med dersom en velger en løsning der en også i tillegg henter strøm i fra 12V batteriet? Har lest om mange som sliter med at tomt 12V batteri på MEB-bilene...
#10
Sitat fra: Robert Nilsen på lørdag 25. desember 2021, klokken 20:12
Prøvde meg igjen med matrixlysene på vei fra Hønefoss til Oslo. Etter å ha møtt 10 personbiler, hvorav 8 blinket til meg, ga jeg opp og slo av fjernlysene ved møtebiler. Håper det er en justering som kan løse saken.
Gi gjerne en lyd dersom du får det justert hos forhandler. Har selv gitt de opp. Vet du om du kan ha hatt is på lyktene? Hvilken instilling har du på lyssensor?
#11
Skoda ENYAQ / Sv: Softwaretråden
onsdag 22. desember 2021, klokken 19:49
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 22. desember 2021, klokken 19:44
Sitat fra: Zubzero på tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:22
https://m.youtube.com/watch?v=dTOkniCBchQ&feature=youtu.be

Her sier de at dersom en setter avgangstid, så vil batteriet en time før avreise varmes opp. Er det noen med ODB som kan bekrefte dette?

Ser på enkelte tråder på facebook at dette ikke stemmer.
Ja, har sett det samme. Drøyt å publisere slikt på YouTube da når informasjonen ikke stemmer.
#12
ID.4 / Sv: Levere Strøm?
onsdag 22. desember 2021, klokken 12:27
Er det å levere strøm tilbake til huset egentlig ønskelig mtp. slitasje/ekstra ladesykluser på batteriet?
#13
Skoda ENYAQ / Sv: Softwaretråden
tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:22
https://m.youtube.com/watch?v=dTOkniCBchQ&feature=youtu.be

Her sier de at dersom en setter avgangstid, så vil batteriet en time før avreise varmes opp. Er det noen med ODB som kan bekrefte dette?
#14
Skoda ENYAQ / Softwaretråden
søndag 19. desember 2021, klokken 16:11
Ser at de med VW har fått/får versjon 2.3-oppdatering, og dette vil vel i Enyaq tilsvare versjon 0795?
Noen som vet om vi som bare har 0792  på Enyaq (tilsvarende 2.1 i VW?) Får versjon 0795 snart, eller hopper vi over denne og går direkte på versjon 3.0 i Q2?
#15
Jeg kjører Bergen-Trysil 6-7 ganger ila. vinteren.
På sist tur med min nye bil, opplevde jeg at hele bilen ofte veldig ofte sklei i svingene. Kjører RWD, men det var ikke bare bakparten som mistet grepet, men også forhjulene. Måtte derfor hele tiden føle på grepet og justere ned farten. Kjørte med Eco mode og regen av. Nokian R3 og 2,7 og 2,9bar.
Litt kjipt å måtte kjøre rundt mest piggdekk her jeg bor i Bergen, men samtidig veldig kjipt å kjøre 60 mil på sterkt varierende føre til Trysil. Til dere som kjører med piggdekk: hva har vært utslagsgivende for deres valg? Hadde jeg bodd i et område uten piggdekkgebyr, så hadde valget vært åpenbart.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA