Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - haraldjo

#16
ID.3 / Sv: Bakhjulstrekk
fredag 08. november 2019, klokken 14:22
Hvis jeg har forstått systemet riktig bremser ID.3 kun med regen på bakhjulene helt opp til 0,3 G ved bruk av bremsepedal. På glatta vil svikt i ABS elektronikken da bli ganske nifst. Burde kanskje vært mulig å slå av regen brems helt på glatte vinterveier.
#17
ID.3 / Sv: VW ID.3 når er første bil til salgs? Noen som vet?
tirsdag 05. november 2019, klokken 12:59
Har forhåndsbestilt, og fikk en mail fra Volkswagen Norge i går. Der står det blant annet:

Endelig bestilling av bilen og signering av kontrakt for deg som har forhåndsbestilt ID.3 1ST planlegges i første kvartal 2020.

Det er mange som venter på endelige priser på de tre ulike utstyrsversjonene ID.3 1ST, ID.3 1ST Plus og ID.3 1ST Max. Så snart de tekniske dataene er bekreftet kan vi offentliggjøre endelige priser og åpne for at du kan signere din kontrakt.

Utleveringene starter, som tidligere kommunisert, fra sommeren 2020, og alle som har forhåndsbestilt en ID.3 1ST vil få sin bil innen utgangen av 2020.

Egentlig ikke så mye nytt i den meldingen bortsett fra at det ikke er snakk om kontraktskriving før en gang i første kvartal neste år. Jeg har nr 40xx så det kan vel hende de med lave nummer må signere tidligere for å holde plassen.
#18
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
torsdag 26. september 2019, klokken 17:27
Selv om Ionic 2020 ikke passer for alle er den et alternativ for vårt behov. Til hverdagsbruk på hjemmebane er den selvfølgelig fin, sjelden mer enn 12-15 mil t/r. I sommer halvåret her vi 12-15 «langturer» på 20 mil hver vei til et sommersted, over halvparten er på 110 vei. På destinasjonen kan vi ikke lade på parkeringen vår, men det er mange ladere og hurtigladere i nærheten, noen av dem er foreløpig gratis. Reiser på 40+ mil er så sjelden at de ikke teller med. Har forhåndsreservert ID.3 og vurderer Tesla M3 std+, men Ionic er kanskje ikke så dumt.
Utviklingen går fort på elbiler, så verditap vil nok være betydelig, men har tenkt å ha bilen lenge??
#19
ID.3 / Sv: 1st eller ikke 1st?
lørdag 14. september 2019, klokken 11:14
Bortsett fra litt pynt utvendig og innvendig er vel garantert levering i 2020 den eneste sikre fordelen med å bestille 1st. Først når prisliste  på andre ID.3 vanlige modeller og utstyr kommer blir det mulig å vurdere om 1st er et godt tilbud. Jeg går ut i fra at prislister og spesifikasjoner blir klare før det blir aktuelt å bestille 1st
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA