Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sveander

#16
e-up! / Sv: Vil ikke lade
fredag 14. februar 2020, klokken 09:15
Så bra, men har Møller gjort rett her? Jeg stusser på at de fraskriver seg ansvar for å ordne opp

Hva mener vi om det?
#17
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
mandag 10. februar 2020, klokken 10:31
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 07. februar 2020, klokken 10:48
Hei

Easee Home laderen som Circle K leverer, er identisk med den Tibber leverer. Ladestasjonen har et innebygget simkort og aktivt mobilabonnement som skal dekkes inn av månedskostnaden. Ladestasjonen trenger OK dekning, eller bedre, for å fungere bra. Dersom det er dårlig 4G dekning, kan den kobles opp på lokalt WiFi.

Alle Easee Home ladestasjoner kommuniserer med Easee sin cloud-tjeneste. Så kobler Circle K, Tibber, e-fuel og andre seg mot easee sin cloud for å kommunisere med laderen.

Easee satte dette først opp mot Tibber med en proprietær kommunikasjonsløsning, mens Circle K, e-fuel og andre bruker systemer som krever OCPP. Det har vært mye ustabilitet med OCPP fra Easee sin side, men det jobbes med dette og bare de siste 24 timene har ting blitt mer stabilt. Circle K er ikke fornøyd med den tjenesten vi har levert, og har derfor heller ikke innført betaling for denne tjenesten. Easee home er en fantastisk ladestasjon med mange muligheter fremover, og det vil komme mye spennende løsninger i årene fremover, selv om vi er "et stykke unna" i dag.

Det er fullt mulig å bytte leverandør av app. Har du kjøpt ferdig installert ladestasjon av Circle K, er det ingenting i veien for å gå over til Tibber, og omvendt. Gå inn på easee.cloud, registrer deg som bruker og velg hvilket selskap din ladestasjon skal være koblet opp mot. Husk å ta kontakt med gammelt selskap for å si opp avtalen, slik at du ikke risikerer å måtte betale for et abonnement du ikke har sagt opp. Ta kontakt med ny tjenesteleverandør og si at du vil bli kunde.

Lars
Circle K



Takk Lars for at du bryr deg. Dette er mye bedre enn de tomme svarene man får på kundeservice. Beklager å si det

Jeg har stusset på dette med 4 G for de har sagt noe om det til meg også. Jeg har logget på laderen og der ser jeg at det er full dekning for 4G . Jeg har også prøvd ved å kople til hjemmenettverk . Men det er bare ikke stabilt. Jeg har tro på denne forklaringen med OCPP. Nå falt det også en brikke på plass mht nettverket som vi er tilkoplet. Det er egentlig Tibber sin cloudløsning.

Nå håper jeg på bedre app og at ting skal funke. Det gode er at Circle k har stilletiende godtatt at jeg har bestridt faktura siden den ikke er stabil. 
#18
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
mandag 10. februar 2020, klokken 10:24
Sitat fra: hsa77 på mandag 10. februar 2020, klokken 00:03
  i bunnen på neste side finner man et telefonnummer.
22962400 eller 81001800 ?
#19
e-up! / Sv: Hvordan stopper man info
mandag 10. februar 2020, klokken 10:21
Det har lyst service hos meg også en stund.
Hvis jeg skulle sette den inn hos feks Møller , hva ville de gjøre med den ? Hva er servicen?
Den har gått godt over 30000 nå
#20
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:50
I kveld virker den ikke. Den er offline
Så nå lader jeg med vanlig lader til bilen

Ser på app at den er offline som den var i helgen også. Den ber om brikke for å lade , men  det hjelper ikke

Edit ; oppdatering 5/2 . Ringte kundeservice i dag og de visste ikke om noen problemer. Men han ordnet nå så jeg ikke er avhengig av nettverket som disse laderne står på. Håper det gjorde den enda dummere og at nå kan jeg lade uansett hva Circle k gjør. 
#21
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
tirsdag 04. februar 2020, klokken 12:52
Sitat fra: Jambo på tirsdag 04. februar 2020, klokken 12:38
Sitat fra: sveander på tirsdag 04. februar 2020, klokken 12:07
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Statlig? Circle K er da ikke statlig? Eier er firmaet Couche-Tard i Canada.

Det har du helt rett i. Beklager
#22
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
tirsdag 04. februar 2020, klokken 12:07
Hei

Nei appen virker ikke , det har Circle k innrømmet til meg direkte. De jobber med en ny.

Men nå krangler jeg med dem for jeg  vil ikke betale faktura før alt virker. Selvsagt.
De prøver seg med at når den er installert så er varen levert. De ser bort fra at funksjonalitet som skal gjøre den intelligent ikke virker. Jeg kunne jo da heller ha kjøpt en dum lader for mye mindre penger.

Jeg har også koplet inn Forbrukerrådet så får vi se hva som skjer.
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Hadde de advart ved bestilling at app ikke virker så kunne jeg hatt et valg.
De har også problem med 4G som sitter i boksene. De skal komme med en annen løsning.

Jeg er redd at en ny app tar lang lang tid og da vil ikke jeg betale full pris. Jeg har tilbudt delbetaling
#23
e-up! / Sv: Bytte batteri til et brukt, hva kan dette koste?
fredag 17. januar 2020, klokken 09:51
Snakker du da om det lille 12 V batteriet?
#25
Lade hjemme / Sv: Hjemmelading Tesla Model S og BMW i3
torsdag 16. januar 2020, klokken 10:52
Hvor mye mer strøm får man på 3 fase i forhold til 1 ?
Ja hvis bilen tar i mot 3-fase

#26
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
torsdag 16. januar 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Chivas på onsdag 15. januar 2020, klokken 15:13
Første(?) brukte under 400k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Ja tror det. Ser strøken ut . Bør være et godt kjøp med soltak og vinterhjul
#27
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. januar 2020, klokken 15:35
Sitat fra: sveander på tirsdag 07. januar 2020, klokken 14:48
Min lader er jo tilkoplet 400 v 3 faset sikring.
Ladere er begrenset til 13 A siden hovedsikring er kun 25 A. Det måtte elektriker gjøre sa han.

Men vil min E-Up ( ja det er vel bilavhengig) benytte seg av 3 faser og at det dermed lader med mer enn 13 A i praksis?

Takk
Blir effekten 13 A x roten av 3 hvis man har en bil som lader med 3 faser?

Nei, E-Up har kun 1-fase lader så da får du bare 1x13A (3kW).
#28
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
tirsdag 07. januar 2020, klokken 14:48
En oppdatering

Til slutt ringte en fra Circle k som kunne noe om dette. Det han sier er at det er en app som ikke er så stabil, den ble utviklet for hurtiglading og styre der først og fremst.
Så sier han at problemet nok ligger i nettet som laderne er tilkoplet til gjennom 4g .
De jobber med en ny app og de jobber med en annen løsning på 4g.

I dag bruker jeg den fortsatt som en dum lader og det må det jo bli en slutt på


ps ! EN ANNEN TING
Min lader er jo tilkoplet 400 v 3 faset sikring.
Ladere er begrenset til 13 A siden hovedsikring er kun 25 A. Det måtte elektriker gjøre sa han.

Men vil min E-Up ( ja det er vel bilavhengig) benytte seg av 3 faser og at det dermed lader med mer enn 13 A i praksis?
#29
e-up! / Sv: Vil ikke lade
onsdag 18. desember 2019, klokken 12:42
Joda TB. Men i mitt tilfelle så ville altså VW gitt meg 5 års reklamasjon om de importerte på datoen jeg fikk bilen.
Dette var jo en overligger som hadde stått og siden den ble importert av andre enn Møller så gjelder reklamasjonsretten fra VW 5 år fra des 2013.
Kontrakten jeg fikk  sier jo at jeg har 8 år på batteri fra des 2013, men at de har gitt meg mer ved å gi med 3 års garanti fra jeg registrerte.

Mitt poeng var bare at når man kjøper bruktimport så er det ikke gitt at man får 5 år fra man kjøper.
Er du enig i det ? Eller mente du at man har krav på 5 år etter kjøpstidspunkt ?
#30
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
onsdag 18. desember 2019, klokken 11:06
Min elektrikker da at Easee-boksen min er koplet til 3-fase
Men det er vel ikke gitt at min E-up kan benytte seg av det?
Noen som vet noe om dette?
Jeg har en mistanke for siden den er koplet til en 25 A kurs og det er satt begrensning til 13 A i boksen så
ser det ut på ladetider at den lader med 13 A . Men fordelt på 3 faser burde det vel bli mer , eller?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA