Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thbo

#16
Model S 2013 - 2022 / Model S Plaid
mandag 07. juni 2021, klokken 11:31
At Plaid+ ville konkurrere med Roadster har de vel visst siden starten.

Tror også de bruker ny 4680 uansett fremover pga form, enhetlig produksjon og at de nye bilene nok er prosjektert slik.

Tipper på råmaterialeutfordringer (tilgjengelighet og pris) som alle andre batterifabrikanter, og/eller at bilmodeller med enorme batterier ellers ville spise av nødvendige batterier til volumbilmodeller pga etterheng på nok batteriproduksjon.
#17
Tesla SW og AP / Tesla V11 Interface
søndag 11. april 2021, klokken 12:10
Sitat fra: Motorwatt på søndag 11. april 2021, klokken 12:04
Men vi får allikevel ikke Waypoints
«haha» ...? Misforstår han? Vet han har sagt han tror bilens navigasjon klarer seg uten, men skulle visst tidligere se på det, for det er et rimelig elementært behov i forhold til å sette opp og planlegge en rute. Skal man innom et sted før et annet må man sjekke total tid og avstand i andre løsninger i dag. Som ABRP viser har det betydelig påvirkning på hvor og hvordan man burde lade på veien (om det er nødvendig).

Om ikke Tesla saumfarer alt av epost, meldinger, sosiale media, søk, og analyserer samtaler som foregår i bilen i fremtiden, ser jeg ikke helt hvordan de «automatisk» skal klare å løse dette.
#18
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.13 - noen som testet med tm3p?
onsdag 07. april 2021, klokken 22:25
Ser veldig likt ut som forrige versjon men er jo mest sannsynlig en eller annen bugfiks av elementene nevnt.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2021.4.13/release-notes
#19
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V11 Interface
tirsdag 06. april 2021, klokken 14:54
I gamledager derimot! Nå høres jeg ut som faren min men, Lambo var mer på ballen på 70-80-tallet med Countach f.eks. Cybertruck er jo nærmest som om man har tatt en elastisk Countach og dratt den opp etter taket, lagt plan midt i bakenden der motoren var, samt fjernet alt av unødvendige luftinntak. Vel, det var kanskje å *strekke* det Interiøret var ihvertfall også mer spartant og praktisk enn alt dillet, overlappende ulike materialer og metallfargede plasten produsenter bruker i dag, selvom de da måtte ha små visere og klokker for mye og et minimum av lamper. Litt sånn som Bollingers EV SUV retro-etterligner i sitt interiør.

Begynner å bli off-topic dette gitt Når kommer den forbannede V11 da?!
#20
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V11 Interface
tirsdag 06. april 2021, klokken 09:01
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:44
Det var ironi, da...
Egentlig godt du oppklarte, for jeg ble målløs og visste ikke hvor jeg skulle starte eller om jeg i det hele tatt skulle gidde i så «ekstreme tilfeller» Supersportsbildesignere bør i det hele tatt tatt åpne øynene og oppdatere seg, men kundene deres har vel samme glorete, dårlige stil så.
#21
Tesla SW og AP / Tesla V11 Interface
tirsdag 23. mars 2021, klokken 09:31
Håper det blir valgfritt å se «biler, felt og skilt» osv selvom Model 3 trenger mer info på venstresiden enn S og X.

Håper også det ikke blir rotete med hva som ser ut som masse valgfrie flytende vinduer. Men enig i at det ikke alltid er kart som bør være i sentrum. I så fall gjerne bytte mellom flere forhåndsdefinerte skjermer som nevnt over.

Overraskende med skygger rundt vinduene når knapper og kontroller blir flatere og enda mer minimalistisk ellers. Virker som unødvendig dødplass mellom og rundt de forskjellige vinduene også.
#22
Model 3 / Thule Snowpack og Tesla takstativ
lørdag 06. februar 2021, klokken 11:33
Lurt. Ser ut som jeg kun har zalo her. Men hadde satt bilen i sola så det gikk.

Hvordan klossekonfigurasjon gjelder for Model 3? Alle 4 av de ekstra klossene?

Og plasserte dere skiholder midt på eller på en side?

EDIT: Jeg installerte den på førersiden med 4 ekstraklosser. Ser veldig høy ut men må kanskje være så mye klaring til taket....
#23
Model 3 / Sv: Thule Snowpack og Tesla takstativ
fredag 05. februar 2021, klokken 19:11
Takk for tips! Dette blir moro i -15°C på hytta.
#24
Model 3 / Thule Snowpack og Tesla takstativ
fredag 05. februar 2021, klokken 19:08
Takk skal dere ha. Sjappa jeg kjøpte den i påstod jeg måtte dra ut hele gummien og klippe denne i biter som passet rundt Snowpacken. Som dere skjønner ble jeg litt mistenksom.

Tusen takk for bryet!
#25
Model 3 / Thule Snowpack og Tesla takstativ
fredag 05. februar 2021, klokken 16:05
Er dessverre helt grønn ift moderne takstativ:

Er det meningen at jeg skal dra ut gummilista på Teslas Model 3 takstativ for å montere Snowpack? Og så klippe det i biter? Eller skal festebolten dras bortover over gummilista?

Noen som kan hjelpe?
#26
Tesla Pickup / Det ser foreløpig mørkt ut
lørdag 02. januar 2021, klokken 19:11
Norge er mer progressive enn gjennomsnittlig for Europa når det gjelder lovgiving for "selvkjøring» (både Norge og Nederland der Tesla også er veldig populært), så får håpe Tesla Norway står på når det gjelder CT også og at Tesla ser forskjell på Norge og EU.

Kan ikke se at Tesla vil produsere den uten airbags og deformasjonssone uansett (deformerende bak «exoskjelettet» i front), så lenge de alltid har siktet etter å være de sikreste biler. Airbags på utsiden for myke trafikanter har vel andre merker vist i en del år allerede. Ellers er det begrenset hvor mye mer behagelig andre biler er å bli slengt på panseret til. CT har ihvertfall en sammenhengende flat uknuselig flate fra front til midt på taket. Og, sist men ikke minst, tidligere nevnte «selvkjøring» medfører jo automatikk som jo allerede er bevist at gjør biler sikrere både for de på innsiden og utsiden. Og der er Tesla tilsynelatende lengst fremme.

Cybertruck som den er presentert vil ikke være lovlig i USA en gang med kamera istedetfor speil (og heller ikke uten vanlige vindusviskere), mens akkurat det er lov i EU. Men jeg tviler ikke på at Volkswagen-gruppen jobber hardt mot EU for å gjøre alt vanskelig for Tesla. Blir spennende å se hvor fornuftig byråkratene har blitt når CT er under masseproduksjon.
#27
Model 3 / Sv: Skiholder på Tesla takstativ
mandag 30. november 2020, klokken 15:35
Sitat fra: kTesla på mandag 30. november 2020, klokken 14:12
Har selv akkurat gått til innkjøp av Skiguard 830T, men kun for å kunne hive skia marginalt kjappere oppi og evt skiskoa.

Vil anbefale Thule Skiclick! https://bilxtra.no/thule-skiclick-skiholder?gclid=Cj0KCQiAzZL-BRDnARIsAPCJs73f1IKMgz7-PWFaL-IPI08VGBTRMOFETQols_RXeg8TqwFua20jXMMaAtZwEALw_wcB

Funker veldig fint på langrennski. På breiere ski blir passer nok ikke selve stroppene som følger med. Men det finnes skipose til samme løsning. Der fikk jeg plass til ski og flere staver, så godt mulig det passer til alpin. Evt kan du bruke egen skipose og stroppe fast rundt takstativet, og evt rundt thule skiclick som låses fast der du vil ha de.

Dette er vel gjerne den mest aerodynamiske løsningen du får på taket. Veldig greit ved frakt av 1-4 par hvertfall. Selvsagt plass til flere, men det koster jo litt i innkjøp dette her.
Hørte du burde sette skiboksen motsatt vei for beste aerodynamikk Men jeg hadde skiboks på tidligere Volvo XC60 og det var ikke akkurat lydløst. Og tenkte å prøve noe enklere oppsett nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#28
Model 3 / Sv: Skiholder på Tesla takstativ
mandag 30. november 2020, klokken 15:33
Sitat fra: Slarre40 på mandag 30. november 2020, klokken 13:34
Denne tråden oppsummert:

Thule Snowpack, men da den modellen med gummiføtter for å løfte stativet.
Prorack, med gummiføtter.

Tilleggstips: Whispbar WB300
Du har ikke modellbetegnelsen på Snowpack med gummiføtter? Snowpack Extender (skyvbar) funker kanskje ikke?

Wb300 er kun en hendel?
#29
Model 3 / Skiholder på Tesla takstativ
mandag 30. november 2020, klokken 12:26
Hei, beklager om dette har blitt diskutert tidligere. Men jeg har nettopp installert Teslas takstativ på min Model 3, og lurer på hva dere anbefaler per høsten 2020 ift skiholdere jeg kan sette på dette?

Så fleksibelt, lite og aerodynamisk som mulig, og lett tilgjengelig er vel stikkord. Jeg kommer til å frakte både fire alpinskier og fire langrennskier men sjelden alt på en gang.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
lørdag 26. september 2020, klokken 00:23
Sitat fra: emmern på fredag 25. september 2020, klokken 23:57
jeg har det inntrykket av at S og X er døde og model 3 og Y er fremtiden. det har han sagt selv også. Dette er vel kun for å kontre lucid
At ikke S eller X har fått en «facelift» interiørmessig på så mange år kan jo tyde på det. På den annen side vil vel Tesla ha en større premium bil som ikke er Cybertruck i porteføljen fremover også.

Med så mye innsats for å få S3XYCARS (Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, ATV, Roadster og Semi) til å bli virkelighet kan de ikke uten videre droppe S og X nå
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA