Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: gr på torsdag 11. juli 2019, klokken 09:50
Ingen forsvar til selgere som burde levert bedre service, men man en RS6 er man såpass bilinteressert at man gjør research i forkant, og har en idé om både egenskaper og om en bil passer en, før en prøver den. Og iallfall på et nivå hvor ubrukelige selgere ikke har noe å bidra med, verken hos Tesla eller Møller, eller andre. Har enda til gode å få nyttig hjelp av en bilselger utover å få nøkler til prøvekjøring. Kanskje jeg gjør for mye forarbeid, men det mener jeg hører med til bilinteressen.
https://youtu.be/_JB9Ki9YWXU
https://youtu.be/XeO8kG9kGJU (90, som er tregere enn 100)
Hvis du seriøst mener den var treg også sammenlignet med RS6en, så kan den ha stått i demomodus (sw-begrenset tilsvarende en tregere modell) eller i chill mode. Eller hatt veldig lite batteri (under 20%). I tillegg må den settes i Ludi mode og max battery power for å få all effekt.
Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 10. juli 2019, klokken 23:24
Rådet mitt er enkelt: Prøv aktuell bil, eller de mest aktuelle bilene.
Lyd kan være bra, og lyd finnes i forskjellig utgaver. Skal du ha gromlyd, kan det koste penger. Hvis man kjøper Mustang, så var det ikke 400 000 man måtte betale ekstra, for å få en utgave med gromlyd?
Men lydkløst gir også en særegen kjøreopplevelse:
Man får umidellbar effekt, og man slipper å vente på clutching, og turtall som skal opp og turbotrykk som kommer etterhvert. Man kan aksellerere kjappt og diskre i trafikken, så lenge det ikke blir gvining i dekka. Man flyter raskt, fritt og lydløst i trafikken.
Sitat fra: GOS på onsdag 10. juli 2019, klokken 22:46Sitat fra: Super7 på onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34
Damen vil ha elbil. Var derfor å prøvekjørte en Modell S Performance 100 Dual motor Lud. Bilen så grei og fin ut. Den gikk ganske bra også. Jeg ble imidlertid overrasket over hvor dårlig service det er hos Tesla. Ventet sikkert i en halvtime uten at noen tok kontakt. De virket ikke så interessert i å prate om bilen heller. Fikk til slutt lov til å prøvekjøre en kort tur siden jeg ikke hadde booket. Bilen var som sagt kjapp, men jeg følte det var som å kjøre en vannseng med alt for store hjul. Fikk ikke helt sportsbil følelsen. Bilen jeg hadde kjørt hadde gått gått 7000 kilometer. Jeg så alt antydninger til slitasje på interiør. Følte også at det var litt knirkelyder fra styringen. Personlig syns jeg dette Tesla styret er ganske opphauset.
Hvis du er ærlig så hadde du vel ikke tenkt å finne/si noe positivt uansett.
"..ganske bra....' '...som sagt kjapp...' '...vannseng....'
Er vel ikke så mange andre biler av den størrelsen som er mye mindre 'vannseng' med mindre du går for en sportsbil....men da blir den også mindre og ingen familebil.
Model S Ludi er en megakjapp familebil som ligger ganske gått på veien i forhold til dens størrelse.
Kan selvfølgelig vær at det var noe feil med fjæring/demper på den du testet, men tror heller dette har med din innstilling å gjøre.
Måten du skriver forteller at du egentlig ikke var interresert i en Tesla familebil.
Skal du ha en som er stivere, sitter bedre på veien og er raskere enn BMW M3 (Performance) så går du for en Tesla Model 3 Performance.