Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - carlings

#61
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 20:40
Disse tilvalgene er jo helt crazy. Selv med dyreste utstyrsversjon (Business Plus) får man ikke varmepumpe (11.000 ekstra) eller LED Matrix (13.000) eller tyverialarm (5500 ekstra) eller elektrisk bagasjeromsåpner (5600 ekstra) eller oppvarmet ratt (2.000 ekstra) eller noen som helst interiør-oppgraderinger (20k-ish).

Til og med sidekollisjonsputer er en oppgradering. Dette er altså *etter* at man allerede har valgt *høyeste* utstyrsversjon!

EDIT: Glemte panoramatak, som heller ikke er inkludert i noen av utstyrspakkene.... Det er 15.000 ekstra.

Summa summarum tror jeg faktisk vi nå snakker over 100.000 kroner i påslag over id.4 for en tilsvaremde godt spekket bil. Plutselig ble Q4 veldig dyr!
#62
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 20:10
Denne utstyrslisten er jo en labyrint. Umulig å forstå hva bilen kommer med.
#63
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:51
Hjælp, den er jo helt ribba! Får angstanfall av ekstrautstyrslisten. Er dette normalt i Audi-land?

Og varmepumpe er heller ikke standard. Har ikke finregnet, men er nok ikke umulig at den ligger 50k+ over id.4 når man sammenligner epler mot epler
#64
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:41
Takker! For øvrig interessant at Sportback-utgaven faktisk har størst bagasjerom, ifølge artikkelen til Elbil24: «Mens SUV-versjonen kan ta imot 520 liter (1490 med seteryggene nede), har Sportback et oppgitt volum på 535 liter (1460 liter med seteryggene nede).»
#65
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:35
Har noen sett priser for største batteripakke og bakhjulsdrift?
#66
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:30
Virker behagelig priset. Ikke mye over id4 og Enyaq — og laaangt under Model Y. Men spent på hvor mye utstyr de inkluderer som standard.
#67
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:18
Herregud så klein denne lanseringen er. Bare jeg som ønsker å gjemme meg bak en pute? Men bilen ser knall ut da.
#68
ID.4 / Sv: Noen som vurderer den ribba Life-utgaven til 420k?
torsdag 08. april 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Olemann på onsdag 07. april 2021, klokken 22:32
Når det gjelder bruktmarkedet vil jeg tro at nest etter minste batteri, så er mangel på ryggekamera en showstopper for mange.
Alt det andre, el-seter, matrix, latmannsluke bak  ++ går nok greit, det er kommet så mye nytt og sexy om noen år likevel at selv fullstappet ID4 blir mangelfull for de som skal ha alt.
Bilen selger på plass, rekkevidde og hengerfeste, uavhengig av hva man putter i den, med unntak av det nevnt over.

Bra du nevnte hengefeste, det er vel heller ikke standard på Lifeutgaven?

Greit å tenke på bruktverdi. Jeg har kun ryggesensor i dag på min 2014 Golf og det funker Ok, men så er sikten bakover vel også bedre enn man har på id.4.

Jeg tror jeg venter til enkeltutstyr blir tilvalg og satser på at prisene ikke blir høyere enn i dag utover året, gitt alle konkurrentene som nå er på vei inn. Spennende å se hva Ionic 5 prises til i Norge også.
#69
ID.4 / Noen som vurderer den ribba Life-utgaven til 420k?
onsdag 07. april 2021, klokken 13:21
Problemet for meg når jeg spekker opp bilen til 500k er alle konkurrentene som plutselig må vurderes... deriblant Model Y, som jo leveres med nær sagt alt mulig som standard til noen titusener mer.

Dermed frister det litt å bestille en id.4 med største batteripakke til under 450k inkl vinterhjul, men det blir kanskje fort noe man angrer på? Jeg synes ikke standardutstyret er såååå ille.

Mangelen på ryggekamera (uten mulighet for tilvalg) er dog irriterende. Og så mangler el-seter foran, el-bagasjeluke bak og Led matrix. Det siste er kanskje ikke så farlig?

Jeg er mer usikker på det billigste interiøret, her var jo 1st utgaven oppgradert og ser unektelig mer eksklusivt ut på bilder.

Hva tenker dere, virker prisingen for Life-utgaven fornuftig? Er det bedre å vente til det åpnes for å velge ryggekamera og annet enkeltutstyr fremfor disse sammensatte utstyrsversjonene?
#70
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet rekkevidde sommer/vinter?
lørdag 01. juni 2019, klokken 10:36
Teslabjørn klarte å matche WLTP på 560 km med Long Range. Noen som har regnet på hvor langt SR+ vil klare gitt at forbruket er likt? Youtube-tester indikerer at det kan være vanskeligere å oppnå WLTP på denne en på Long Range.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA