Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - carlings

#16
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Naf ladetest
tirsdag 22. juni 2021, klokken 00:45
Liten avsporing, men interessant at Enyaq gjør det såpass bra sammenlignet med ID4 på samme plattform.
#17
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Da har jeg bestilt!
søndag 20. juni 2021, klokken 23:12
Det er ganske mye som ikke inngår ja, bl.a. varmepumpe og led mattix og skinnseter og skiluke etc etc.

Anbefaler å gå igjennom noen utstyrstråder.
#18
ID.4 / Sv: Velge BWD eller AWD
onsdag 09. juni 2021, klokken 20:00
Jeg trenger ikke AWD og ville lett gått for RWD på alle nyere biler, kanskje unntatt ID.4: Litt avhengig av utstyrsnivå så er jo prisforskjellen på likt spekkede biler nærmest ikke-eksisterende. Selv om rekkevidden blir noe dårligere ville jeg da gått for GTX for å få sprekere ytelse.
#19
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Del dine førsteinntrykk!
tirsdag 08. juni 2021, klokken 16:29
Da har Q4 e-tron rullet inn hos flere Audi-forhandlere. Jeg tittet på bilen i dag. Fin kvalitetsfølelse med skinnpakke, stort steg opp fra ID4 synes jeg.

Deilige fysiske knapper for aircon er også et stort pluss. Sonos-anlegget virket bra, men må testes mer.

Baksetene var gode men når jeg sitter bak meg selv (183cm) synes jeg benplassen var littegranne snau. Det er vel et resultat av batteripakken som gjør at gulvet ligger ganske høyt.

Gleder meg til prøvekjøring.

Andre førsteinntrykk?
#20
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Første bilen
mandag 07. juni 2021, klokken 21:16
Hadde vært gøy å lese noen førsteinntrykk her på forumet. Ser at flere Oslo-forhandlere nå har utstillingsmodeller inne.
#21
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Q4 tester
torsdag 03. juni 2021, klokken 00:08
Det interessante lå mer i at han syntes den var såpass snappy. Kan tyde på at Audi er konservative med sine 8,5 sekunders 0-100.
#22
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Q4 tester
mandag 31. mai 2021, klokken 21:35
Synes Autogefuhl-testen virket litt forhastet, men vet ikke hvor lenge Audi lot ham teste bilen. Interessant at han syntes 2wd kjørte såpass bra.

Spent på mer dyptgående anmeldelser. Og ser gjerne tester av lavere spekkede varianter. Er selv nysgjerrig på kvalitetsfølelsen i interiøret dersom man kun går for standardsetene (som jo også har noen billigere materialvalg i dash etc) men noe sier jeg at Audi ikke har gjort så mange slike testbiler tilgjengelig for journalister...
#23
Du har ikke vurdert Audi Q4 E-tron? Første bilen som slo meg da jeg leste preferansene i ditt opprinnelige innlegg.
#24
Hyundai Ioniq 5 / Sv: P45 vs Enyaq iv80x
tirsdag 25. mai 2021, klokken 21:31
Godt poeng med skiluka. Stort minus ved Ioniq 5! Håper det blir et tilvalg når perioden med én ferdigspekket modell (forhåpentligvis) tar slutt.

Enig i at 510 liter ikke var så ille, jeg mener bestemt å ha lest at bagasjerommet på EV6 var nede på 460 eller noe sånt, men må ha husket feil. Ser dog at flere kommenterer dårligere bakseteplass også. Må nesten prøve og se!
#25
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Da har jeg bestilt!
tirsdag 25. mai 2021, klokken 21:08
Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 21:07
Sitat fra: atrus på søndag 16. mai 2021, klokken 20:52
Prøvekjørte id4 for et par dager siden. Hovedinntrykket er at den er «kul» på utsiden, men innsiden er langt fra imponerende for en bil til en halv million. Venter i spenning på q4. Har fått tilbud på både id4 og q4. Om q4 viser seg å være det bildene viser, er jeg villig til å bla opp tjue tusen mer for et adskillig bedre interiør.

Forøvrig har Motor en sammenligning av de tre ulike bilen

https://motor.no/elbil/q4-blir-80000-dyrere-enn-sosknene-enyaq-og-id4/196864

20 tusen var da småpenger - jeg kom til 150k mer for q4 gitt samme ustyrsgrad.
Men velger du mindre utstyr og KUN fokuserer på interiør - så er nok avstanden mindre enn 150k ja.

Jeg har forsøkt å sammenlikne moderat utstyrsnivå, med ryggekamera, keyless, metallic, varmepumpe, carplay og adaptive cruise, men uten filholder eller AR eller integrerte kart.

Avstanden blir mindre enn 150k da, men det er umulig å spekke en lik Q4 til bare 20.000 mer. Det går bare ikke — selv hvis du kjører en helt ribba ID4 må du legge på mye utstyr på Q4 for å matche den.

Jeg havner på 60k påslag fra Id4 med utstyrsnivået jeg beskrev over, som jeg tenker er et minimum. Skal begge få elektriske skinnseter med minne blir forskjellen cirka 90k. Med mer utstyr drar Q4 enda mer ifra, slik du også påpeker.
#26
ID.4 / Sv: Nye priser modellår 2022
søndag 23. mai 2021, klokken 16:09
Det var gode nyheter. Id.4 trenger alle interiøroppgraderinger den kan få, etter min mening — den billige plastfølelsen var rett og slett en stor nedtur for min del, selv om jeg allerede var forberedt på billigfølelse etter å ha lest anmeldelser.

Jeg håper den sorte pianolakken forsvinner og at VW på sikt oppgraderer til klikkbare knapper på rattet.
#27
Hyundai Ioniq 5 / Sv: P45 vs Enyaq iv80x
lørdag 22. mai 2021, klokken 20:48
EV6 har dog et lite bagasjerom. Uaktuell som familiebil for min del.
#28
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Videoer og bilder
lørdag 22. mai 2021, klokken 20:45
Gøy å lese norske førsteinntrykk. Dette virker veldig bra. Merker meg spesielt hvordan flere nevner lav kupéstøy, til og med bedre enn Enyaq/ID.4.

Ingen selvfølge på en sørkoreaner.

Og er jeg den eneste som synes interiøret ser MYE bedre ut i lyst skinn?
#29
ID.4 / Nye priser modellår 2022
fredag 21. mai 2021, klokken 22:24
Før kostet GTX med førerassistentpakke (eneste ekstrautstyret på gtx som er et must, imo) bare 15k ekstra mot tilsvarende spekket Business-modell på RWD.

Nå er påslaget faktisk ingenting - nada- dersom man gir 2WD lik spec (metallic, lyspakke (for å få led matrix), førassistentpakke, eksteriørpakke style, interiørpakke style (denne er kinkig — gtx har ikke skinnseter MEN har skiluke og dørskinn som standard, så mener 2wd trenger denne).

Veldig interessant prisendring på 2WD; innstegsprisen er nå en del lavere, men å spekke bilen tilsvarende gamle Business eller Family blir nå dyrere, hovedsakelig pga LED matrix som nå er et skrekkelig dyrt tillegg (19.300!).

Jeg trenger ikke led matrix så jeg slipper egentlig billigere unna med denne nye strukturen, men skal man sammenligne epler mot epler, så er det null vits å velge 2WD over GTX.

Kanskje med unntak av rekkevidde.
#30
Er litt spent på hvor stor effekt lyddempende frontrute vil ha. Synes 4k er et surt tillegg når det samtidig er tvang til vinterpakke, som er 7k mer enn kun varmepumpe. Det baller fort på seg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA