Er det noen som har tips til svarte felger med akkurat samme spesifikasjon som den originale gemini-felgen? Altså 19x9,5 med innpress på 45. Finner bare 19x8,5 og innpress på 40... Vet det funker, men vil jo ikke ha hjulene lenger ink i hjulbuen.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: kodax på onsdag 09. februar 2022, klokken 23:01Sitat fra: daktari på onsdag 09. februar 2022, klokken 22:10... da får du ikke så lett gjort en unnamanøver eller korrigert. Det er jo hele poenget at du skal holde ca kl 2 og 10...Rallysjåfører, racebilsjåfører etc. holder vel 3-9, kjører man mindre aktivt er del vel nok med 4-8 eller mindre...
2-10 er vel forbeholdt de som må fornye sertifikatet sitt relativt ofte
Sitat fra: daktari på onsdag 09. februar 2022, klokken 12:45Sitat fra: turfsurf på onsdag 09. februar 2022, klokken 10:42Men egentlig bruker man da systemet feil. Det er SAE level 2 assistanse, der man kjører MED bilen.
Ellers er det en ting med de fleste andre som jeg misliker sterkt, og det er at det ikke varsles godt nok når autostyring kobler ut. Så man kan kjøre og tro at autostyring er på og så kjører bilen ut i første sving.
Tesla derimot er designet for level 3/4 der bilen kjører for deg. Man tror man kan slippe ratte og kikke vekk.
Det er en vanesak, etter 1,5 år med Tesla likte jeg det ikke først. Nå er VAG/BMW-metoden mye bedre.
Sitat fra: daktari på onsdag 09. februar 2022, klokken 14:32Sitat fra: Redgarden på onsdag 09. februar 2022, klokken 13:14Nja, Enyaq og id.4 og Q4 tror jeg vil være lik. Etron er jeg usikker på. Synes I'd.4 er bedre enn etron 2019.
Takk for interessante svar! Kan man anta at travel assist på Skoda Enyaq, ID4 og e-tron oppfører seg likt?
Sitat fra: Sulle på onsdag 25. desember 2019, klokken 17:25
Tar utgangspunkt i sitat fra @Motorwatt i et annet emne:
"Flere tyske bilmerker er allerede på linje med Teslas level 2, og vel så det."
Stemmer dette og hva er status? Mest interessert i erfaringer med norske forhold.
Jeg har bare erfaring fra Tesla MS og M3, begge med HW2.5 og FSD, og er i den kategorien som er mektig imponert over hva AP faktisk håndterer. Kjører med ujevne mellomrom fra Sandnes til Førde i Sogn. Utenom veikryss og rundkjøringer har AP utfordringer på noen få svinger litt før Bergen, og på noen av de trangeste/mest svingete veiene mellom Bergen og Førde.
Trenger jeg en realitetsorientering?
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 29. januar 2022, klokken 07:53
Hvis det er gjort endringer på stag e.l. og så har Tesla justert demperne til den høyden som er innenfor spec så kan det absolutt forklare at bilen føles hard ut. Jeg ville fått sjekket ut akkurat hva tidligere eier har gjort.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 29. januar 2022, klokken 07:53
Hvis det er gjort endringer på stag e.l. og så har Tesla justert demperne til den høyden som er innenfor spec så kan det absolutt forklare at bilen føles hard ut. Jeg ville fått sjekket ut akkurat hva tidligere eier har gjort.
Sitat fra: geear på torsdag 27. januar 2022, klokken 14:01
Den gir også varsel i ICU når den hever bilen lokasjonsbasert, med en liten "popup", men den er ikke synlig særlig lenge.Sitat fra: Redgarden på torsdag 27. januar 2022, klokken 09:43Hørtes veldig rart ut at de har "hevet bakenden".Sitat fra: geear på torsdag 27. januar 2022, klokken 07:33
Pre-raven så er det vel kun trykket i luftfjærene bilen kan gjøre noe med, og i så fall ville du oppdaget at den også var unormalt høy?
Godt tenkt! Har hatt på blokka en stund at jeg skal måle, bare aldri kommet så langt. Ser andre X'er ser lavere ut (enda jeg kjører stort sett på Low). Men mener forrige eier sa at tesla hadde hevet bakenden på den, så den ikke skulle henge bakpå med rumpa (som jeg også ser noen X'er gjør). Men uansett rart at jeg hadde kjørt med den i halvannet år før den plutselig ble super-hard...
Sitat fra: geear på torsdag 27. januar 2022, klokken 07:33
Pre-raven så er det vel kun trykket i luftfjærene bilen kan gjøre noe med, og i så fall ville du oppdaget at den også var unormalt høy?
Sitat fra: k1 på torsdag 27. januar 2022, klokken 07:49
Kan det være så enkelt som at de har endret dekktrykket fra hva du er vandt til? Merker godt forskjell på så lite som 0,3 bar, si 2,7-3,0 bar.