Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Ehrnst

#1
Model S 2013 - 2022 / Gratis LTE-oppgradering
torsdag 05. desember 2019, klokken 16:44
Til  info. Så er det gratis med oppgradering til LTE dersom bilen er innenfor garanti.

Min står på tesla rud for oppgradering nå.
#2
Model S 2013 - 2022 / Autopark AP1 vs 2
fredag 05. juli 2019, klokken 10:19
Hei.

Jeg hadde en leiebil i går. Denne ville rygge inn på en parkeringsplass på jobben. Idag hadde jeg min bil med AP1. Denne sa ingenting om å kunne rygge inn, men oppdager titt og ofte luker langs veien.
Er det sånn at AP1 kun kan paralell-parkere?
#3
Model S 2013 - 2022 / Mistet internett
lørdag 22. juni 2019, klokken 22:53
Hentet bil i går, og i dag er den ikke lenger på nett. Har prøvd reset uten at det hjalp.
Død modul?
#4
Hei.

Har en model s på vei og til sommeren trenger vi et takstativ og sykkelholdere. Gjerne typen thule pro ride el.

Er det noen som har liggende?

Martin
#5
Model S 2013 - 2022 / 2015 85d VS 2016/17 75d
tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:10
Jeg vurderer å byttte ut min nåværende SUV med en model s. Som fersking er det vanskelig å navigere i en jungel av begreper, akronymer og pakker disse bilene er levert med.

I utgangspunktet tittet jeg på facelift 75d. Disse kom vel med AP2 så vidt jeg vet og har adaptiv cruise, men mulighet for full self driving- ingen vet vel helt når dette er mulig her på berget?
En typsik 75d ser ut som liggger i underkant av 600k brukt. f.eks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=147864726 men mange ligger godt over også. Jeg synes høye 500 er i overkant dyrt. Man kan finne tilsvarende biler fra tesla selv med utvidet garanti på 4 år/80000km, så har man tid til å vente bør man kjøpe fra tesla  (slik jeg ser det)

Videre så har jeg blitt mer usikker. Hva om jeg kjøper en certified pre-owned 2015 85d (pre facelift) med samme garanti, gratis lading, next gen seter, luft osv. til under 500k.
Jeg sparer masse penger, men sitter igjen med AP1 (som i praksis ikke betyr noe per nå?), gammel front, men hva annet?

Bruktprisene om 2-3 år er umulig å si noe på, men en 2015 har vel tatt mye av støyten allerede. Så hva gjør man?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA