Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Truls Antonsen

#211
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
mandag 05. august 2019, klokken 15:39
Sammenliknet med fossil, så hadde jeg en e-golf i stedet for Touran 150tsi her en dag, og selv om ikke e-golfen er blant de raskeste, så hjelper det godt på når en skal kjøre forbi å ikke vente i 2 sekunder på turbotrykk og at DSG-en skal gjøre seg ferdig med å gire...
Dvs sammenlikning med fossil blir fortsatt litt feil, siden 5,7 fossil oppleves/er tregere enn elektro i forbikjøringssituasjoner i det daglige.
(Om en ikke girer ned på forhånd og har 3500 o/min før det blir klart for å kjøre forbi)

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk
#212
Audi e-tron / Sv: Ekstra simkort
mandag 05. august 2019, klokken 15:30
Kan brukes til å gi wifi-sone i bilen også, og kartoppdatering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#213
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: TMX Vinterdekk
søndag 04. august 2019, klokken 21:54
Test av SUV dekk her
https://bilmagasinet.no/vi-tester-13-vinterdekk-til-din-suv/
TA


Sent from my iPhone using Tapatalk
#214
Audi e-tron / Sv: Ettermontering av hengerfeste
lørdag 03. august 2019, klokken 10:48
Sitat fra: elsykkel på fredag 02. august 2019, klokken 22:47
Hørte et rykte om at bli stoppet i kontroll med for tung henger koster det samme som BE cert.
Just sayin  8)
Hørte om to kamerater som dro for å hente en båt, med en stor pickup og stor henger. Eier av bilen hadde BE, men da de ble stoppet i  kontroll var det kameraten som kjørte (uten BE).
De fikk begge bot, eier for å låne bort til en uten nødvendig førerkort, og han som kjørte for å kjøre uten BE. De hadde sikkert spart endel på å bestille en trailer...!

BE koster ca 7-9000, er ca 5 kjøretimer, lastsikringskurs og oppkjøring.

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk
#215
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
fredag 02. august 2019, klokken 10:11
For å ta min vurdering full elektrisk vs  hybrid, så kan/vil jeg med e-Tron og mitt forbruksmønster lade 1-2 ganger i uka.
På langtur fra Ålesund til Vestfold må jeg lade 1-2 ganger. Denne turen tar jeg 2-3 ganger i året.
Skulle jeg hatt hybrid, f.eks Q7, så måtte jeg ladet daglig eller 2 ganger daglig for å ha besparelse på elektrisk kjøring, men slipper å lade på langtur.
I mitt scenario, så hadde jeg klart meg med mindre batteri, og allikevel hatt en bedre hverdag enn med hybrid, da den ville dekke alle behov for daglig-kjøring, inkl søndagstur.
Men, jeg har ikke hytte på fjellet, og hadde jeg hatt det, er det bare ca 200km til fjellet lengst unna, og det hadde gått bra det også.

Konklusjonen er at en 50 ville vært tilstrekkelig, men av samme grunn som at folk velger stor motor, fordi de vil, så hadde jeg nok fortsatt valgt 55.


TA


Sent from my iPhone using Tapatalk
#216
Nissan e-NV200 / Sv: 3 barn i e-NV200?
tirsdag 30. juli 2019, klokken 23:03
Tips til mellomting mellom beltestol og sittepute - Volvo har ett sete med veldig smal rygg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#217
e-Golf / Sv: Defekt batteri gitt
lørdag 27. juli 2019, klokken 20:23
Formuleringen i forbrukerkjøpsloven er noe som at en «kan kreve erstatning for alle utgifter  en har i forbindelse med tingens mangel... »
Jeg har, ifm helt andre ting enn bil, fått dekket alle utgifter. Også at de kom og hentet en 29» crt-TV med budfirma, siden jeg sa jeg ville bruke budfirma for å sende den til forhandler pga størrelse/vekt, og sende regning til dem.

I så måte vil jeg mene at du kan kreve erstatning for dine utgifter til å hente bilen, samt også ekstrautgifter du har hatt i mellomtiden (diesel) som har hatt som følge av tingens mangel.
Dersom du ikke kan hente den, så kan du jo strengt tatt booke auto-transport til å hente den til deg, og sende regning.
Alternativt så tipper jeg Møller fikser dette som retur-transport på en bilfrakter, og du spør om de kan gjøre det. De går stort sett fulle nordover og mer ledig plass sydover.

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk
#218
Elbiler i media / Sv: Dyrere forsikring
fredag 12. juli 2019, klokken 21:05


«..god lønnsomhet i motorvognforsikring..»




Sent from my iPhone using Tapatalk
#219
Elbiler i media / Sv: Dyrere forsikring
fredag 12. juli 2019, klokken 09:14
Tror det er mange faktorer her:
- F.eks enn Audi e-Tron, fra 650', men på mange måter samme bilen og tilsvarende deler som en Q8 eller Q7, som begge koster over millionen. Iallefall er rep-kostnad på karosseri, lykter osv tilsvarende. Dvs pris må sammenliknes mot disse, og ikke mot en Tiguan, som koster 650'.  Det er dyre biler, selv om prislappen ikle viser det pga norske avgiftslettelser. Og det gjenspeiles jo gjerne i prisen.

- Er sagt at elbiler står lenger på verksted. 1 dag=1000,- i ekstra kostnad. Dette kan ha med dele-tilgang eller kompleksitet i rep å gjøre.

- For noen biler kan det være vanskelig å demontere deler for lakkering etc, pga limt eller montert med andre deler over, som gir ekstra rep-tid.

TA




Sent from my iPhone using Tapatalk
#220
Model 3 / Sv: Model 3 - Hvilken takboks?
mandag 24. juni 2019, klokken 21:48
Var ikke 760 en innkjøpt boks de hadde, laget i «vanlig» plast? Minnes den ble tatt ut av utvalget til Skiguard etter denne testen, og at de nå kun selger glassfiber-bokser.



Sent from my iPhone using Tapatalk
#221
Audi e-tron / Sv: Den store takstativ / skiboks tråden
torsdag 20. juni 2019, klokken 23:34

Sitat

Ja, det går fint å utvide hullene. Dremel fungerer veldig bra til den jobben. Også kan du skifte festebøylene (u-bøylene) innvendig til de som er 90mm brede.

Hvordan får jeg disse ut/inn i tunnelen da? Virker som de er montert før tunnelen er støpt på plass. Noen triks?

Kan eventuelt disse T-boltene til Thule brukes for å feste, eller tåler ikke disse nok belastning?



Sent from my iPhone using Tapatalk
#222
Audi e-tron / Sv: Den store takstativ / skiboks tråden
mandag 17. juni 2019, klokken 22:20
Jeg har en Skiguard 850 som har stått på Audi A4 B8(2009), med firkanthull.
Antar denne passer på e-tron også, men om jeg utvider hullene, vil jeg få inn en Wingbar i festebøylene, og få strammet opp? Er det forøvrig nok plass i «tunnellen».

Truls
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA