Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - elbilfanen

Sider: [1] 2
1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Bra og dårlig med Ioniq 5
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 23:55 »
MooCow sa:
Har ikkje sett ID.4, men ID.3 var ihvertfall voldsomt skuffandes!! E-golf er jo mange mange klassar over når det kjem til interiør.......

Jammen hallo.... det er jo en grunn til at vi stadig blir oppfordret/lokket til å signere før vi får sitte i bilen....
Hadde alle dagens biler vært en fryd å være i... så hadde ikke det vært nødvendig  ;)

2
Jeg fikk heller ikke opp noen knapp i reservasjonen. Surfet litt rundt på siden deres og så at det hadde dukket opp en ekstra ioniq5 bil i modelloversikten. Trykket på den og da kunne en konfigurere og sende inn...😂

Fikk bil da 😊😊😊

....hvorfor sendte du meg ikke en mail om den løsningen da (så hadde jeg slippe å gå rundt å være så forbanna og sur.. )

3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Tirsdag 02. Mars 2021, klokken 23:36 »
Gratulerer til dere som var heldige eller dyktige og brukte "rett" nettleser.... og fikk bil.
I min sms stod det at jeg var satt på venteliste.

Det var flere ting ved Ioniq 5 som jeg virkelig likte, derfor er jeg realt skuffa nå.

Når et konsern som trolig sitter på betydelig kompetanse ikke klarer å gjøre en enkel tildeling
på en slik måte at en likebehandler kundene, da tror jeg Hyundai har litt vondt i vilja....

4
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Lørdag 27. Februar 2021, klokken 21:14 »
Det minst spesifikke punktet i "Reservasjonsbetingelser for IONIQ 5 Project 45"

6.4    Prisene på plattformen vår. Alle priser som vises på plattformen vår, er veiledende salgspriser og inkluderer frakt- og leveringsomkostninger på 10 900 kroner. Den veiledende salgsprisen inkluderer også vrakpant på 2 400 kroner.
Endelig kjøpspris vil avhenge av valgt forhandlers fraktkostnader og eventuelle tillegg.

Det er mange av dere som stadig refererer forhandlere. Er det virkelig ingen av dere som har spurt om hva deres "påslag" er ??

Dersom det er skiller mye, er det vel greit å velge en som ikke er så grådig....?

5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Lørdag 27. Februar 2021, klokken 00:06 »
Lurer forresten på hvorfor jeg bare har fått en bekreftelses-mail. Jeg fikk beskjed av forhandler om at dersom man ville ha mulighet til å endre farge, så måtte man reservere dobbelt. Og jeg liker konkurranse, så jeg bestilte hos 2 forhandlere. Brukte også 2 epost adresser, i tilfelle det betyr noe. Men jeg fikk bare en bekreftelses-mail og der er det ingen info om farge eller forhandler. Kommer uansett bare til å bestille maks 1 bil (trolig ingen), men jeg har tidligere opplevd at det er lønnsomt å ha reservasjon hos 2 forhandlere. Blir forhandler XX for grådig og skal legge på ekstra «registrerings-omkostninger, betaling for gummimatter etc, så sier jeg bare takk...da bestiller jeg heller hos forhandler YY. Det stanser alltid slike forsøk på urimelige ekstra-inntekter 😉
Men på grunn av alt rotet med bestilling, så faller jeg sikkert utenfor uansett, men jeg er sikkert ikke den eneste som helgarderer. Da blir det nok fort ledige biler for de på venteliste 👍
Mener Trond.m har et godt poeng mhp det jeg har markert med bold skrift over....

Er det noen som har konkrete eksempler på hva for å levere en Ioniq 5 ?

6
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 22:31 »
Får dere som har klart å få bekreftelsemail klar beskjed om dere står på reservasjonsliste eller venteliste?

Er det noen som har mottatt reservasjonsnummer?

7
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 19:57 »
La det være klart at jeg er glad på vegne av de som har klart å komme "helt inn" og klarte å få reservert bil.

Som nevnt har jeg prøvd mange av løsningene som er foreslått her, itillegg til ,no siden og link i info mail. 4 PCer satt og jobbet desperat for meg fra kl 09.58, ingen har til nå kommet helt gjennom prosessen, noen har kommet til knappen "

   

Når en leser hva Kundeservice lover, så framstår det som en real "løgn" i forhold til fakta. Jeg kan ikke komme vidre på tross av ca 10000 forsøk....

  [ You are not allowed to view attachments ]  

Må være ærlig å si at jeg faktisk føler et sterkt HAT ovenfor de som styrer denne styrte svindelen (det vil si ledelsen og ikke de sympatiske medarbeiderne som over mange år har bygd opp et positivt "brand")




8
Det som skulle bli min første bil fra Hyundai.... ser ut til å ende med at jeg svartelister det merket for alltid.

4 PCer og 2 IP adresser men alle satt opp med Opera så ut til å bli min bane....

Akkurat nå er jeg så forbanna at jeg koker og jeg skal dyrt og hellig love å gjøre mitt beste for å gi Hyundai velfortjent elendig omtale...

Trist at en så spennende bil som I5 skal bli besuddlet av så inkompetente folk til å lage et rettferdig køsystem....

Dere som var heldige å komme igjennom, hvilke fylker kommer dere fra?

9
Er det riktig at prisen ikke er "offentlig" i England, Tyskland, Nederland og Frankrike ??

11
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 24. Februar 2021, klokken 20:48 »
kl 17.11 møtte jeg en kamuflert Ioniq 5 på E18 utenfor Risør på vei sørover.

Noen som har sett den?
Har den stoppet hos Mobile i Arendal eller ble det pølsestopp i Kristiansand?

Tenkte de ville opp Setersdalen på vintertest... men når jeg så værmeldingen så er det langt mellom kuldegradene en uke frem så det blir nok ikke rare kuldetesten...


12
Har funnet noen faktafeil hos en del av de store og proffe bil-relaterte nettstedene i Norge.
Anbefaler derfor de som vurderer å reservere/kjøpe Ioniq 5, leser seg opp på den informasjonen som er tilgjengelig fra Hyundai, og i siste revisjon....

13
Markedsavdelingen hos H.no opplyser følgende i infomail til de som har satt seg på interesseliste: (min havnet i spamfolder...) 15.54

Dessverre har vi opplevd store tekniske problemer med reservasjonsløsningen av lanseringsmodellen IONIQ 5 Project 45 i dag.

Men fortvil ikke, våre teknikere jobber på spreng for å rette feilen. Så fort de har utført sin magi, vil vi gi deg beskjed om når du igjen får muligheten til å reservere bilen.

Det er veldig viktig for oss å understreke at ingen av de 3 000 lanseringsbilene ble reservert i morges. Alle bilene er fortsatt tilgjengelige etter førstemann til mølla-prinsippet når vi igjen åpner for reservasjoner.

Vi er veldig lei oss for at dette skjedde, og beklager på det sterkeste. Vi håper vi kan gi deg gode nyheter om reservasjonen om kort tid!


14
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Tirsdag 23. Februar 2021, klokken 13:50 »
Greit nok at en kunne gå inn i hovedmenyen og inn i kjøpsprosessen straks videoen var i gang, men inntil noen legger ut bekreftelse på reservasjon og betaling med paypal avventer jeg den konklusjonen.
Ser ikke ut som de har lagt ut mulighet for reservasjon verken i Sverige eller Tyskland, men i Nederland var det mulig. Men så feiler det på samme måte som her hjemme. Noen svetter nok litt bakover i systemet nå.
Sverige fikk ikke være med i diskusjonen om de 3000 først produserte I 5

15
Dette er bare trist....

Det synes tydelig at Hyundai IKKE har tatt noe lærdom av fadesen som VAG skapte ifm reservasjon av ID 3, når den ble lansert. Jeg sendte en mail til Hyndai om mine ekkle erfaringer med ID 3 reservasjon, og ba dem løse det på en bedre måte... ironisk nok...

Dagen startet tidlig i dag. Sjekket at adressen min var lik på PayPal og Hyundai. La ned alle andre programmer. Re-startet og slettet alle cookies og historie. Re-startet igjen. Logget på PayPal og Hyundai og ventet på at klokken skulle bli 08.00...
Presentasjonsvideoen lot seg starte presis 08.00 og varte i 11m 3s....
Hadde ventet en nedtelling eller kanskje å bli videresendt til en reservasjonsside, men ingenting skjedde, gikk tilbake til hovedsiden og der var det en knapp å klikke på "RESERVER"....
Valgte utvendig farge.. Innvendig farge... og Forhandler... bekreftet vilkår og bekreftet igjen og klikket på "Gå til PayPal" oooooog ingenting skjedde

Akkurat like forbanna elendig som når VAG surra det til....

På en annen laptop så bladde jeg febrilsk på andre sider på hyundai.no og com.
Oppdaget en siden hvor det nå blinket "0000" biler tilgjengelig, 30 min senere blinket det 3000 biler tilgjengelig.... sider kom og gikk og så kom det opp en beklagelse på .no siden.
Når jeg da har klikket på RESERVER ca 1700 ganger frem til ca 11.00 (og sikkert gjort problemene enda værre...) så ble jeg overført til en internasjonal side hvor det var bilde av en hvilende kvinne med den treffende teksten "REAL Progress takes time", det roet ikke akkurat meg ned.... dessverre.
12.20 ringte jeg .no og traff en hyggelig dame som beklaget situasjonen, forklarte at feilen ikke lå i Norge, og at de skulle gjøre sitt ytterste for å sende epost til alle som hadde satt seg på interesseliste så fort de visste noe om når de kunne være oppe og gå igjen, eller hadde annen relevant informasjon...
En taktisk dame med et klart talent for kundebehandling. Fakta, fakta og fakta. Ikkeno tull. Det hjalp...  :+1:

Markedsavdelingen sendte ut mail 08.17 om pris og noen tekniske data samt at nå kunne man reservere.
08.43 gikk det ut mail om tekniske problemer...

Ioniq 5 er den første bilen jeg har sett snurten av på mange år som jeg har tenkt "wooow" om, den er frekk og elegant på en gang... jeg virkelig gledet meg...

Hvordan kan det ha seg at noen som kan skape en så lekker bil ikke klarer å lage et "køsystem" for 3000 personer.... for meg er det ubegripelig ??
Hvorfor ikke dele kø-nummer og betaling. En kan jo feks gi 48t frist på betaling og gjøre opp kø-lista på nytt etter 48t.

Bilene skulle reserveres etter "Først til mølla" prinsippet.
Det blir IKKE artig å høre rykter om at feks frankrike fikk reservert 2400 av de 3000 bilene..

Da kommer jeg ikke til å kjøpe Hyundai.
Jeg vil ha en bil jeg liker men jeg vil også ha en hederlig leverandør....

Mine tanker går til de enkelte dyktige og hyggelige ansatte som gjør sitt beste oppe i denne møkka-situasjonen hos Hyundai...

Har du klart å reservere Ioniq 5

Sider: [1] 2