Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Nabil N

#1
Model S 2013 - 2022 / Hovedlys til Tesla P85D 2015
onsdag 15. september 2021, klokken 17:24
Hei,

Jeg lurer på slags lyspære sitter i min TMS, jeg har researchet på nettet men kom til flere forskjellige svar. Da endte jeg med å ringe Tesla for å spørre dem, og da fikk jeg svar at de vet heller ikke. Det jeg kunne gjøre var å bestille service hos dem. Mener at det blir veldig useriøst av produsenten å ikke vite det.

Jeg ringte et verksted, og de mente at det er Xenon var 1400kr pr stk. Når jeg skriver inn reg nr mitt på forskjellige nettsider så får jeg halogen pærer fra 370 kr.
Jeg har tenkt til å kjøpe pærene, og betale verksted for tiden de bruker. Jeg har ikke verktøy for å komme til eksisterende lyspæren.

Det er snakk om nærlys, altså hoved lyset (runde) som er defekt.
Bilen er TMS P85D 2015 (5YJSA)

Skjønner godt at det er irriterende med sånne spørsmål, men når Tesla ikke vil svare så tenkte jeg å legge ut spørsmålet mitt her. Forhåpentligvis så er det noen av dere som vet svaret :)
#2
Model S 2013 - 2022 / P85D er treg til å våkne
onsdag 23. juni 2021, klokken 10:04
Hei, Jeg har en P85D 2015 model S. I det siste har bilen begynt å bli treig til å starte. Altså jeg må holde pedalen inne 30 sek for at den skal slå seg på, og komme i stand til å kjøre.
Spotify har begynt å oppføre seg rar, den bare slutter å spille sanger. da må jeg enten bytte over til radio og tilbake til Spotify. Noen ganger så fungerer det og noen ganger må jeg soft resette touchscreen. Føler at det blir verre og verre med dagen.

Jeg har så dårlig erfaring med Tesla kundeservice, jeg tenkte å spørre her om noen har hatt samme problem med bilen sin eller kan vite hvorfor det er sånt. Det vil gi meg mere kunnskap når jeg eventuelt prater med tesla folka.

Jeg er litt usikker men jeg gjetter at det er den brikka som Tesla var villig til å betale refusjon for? Jeg tror vel at siden jeg ikke har byttet den ennå, så er det for seint til refusjon?
Hvis det er emmc, hvor mye tror dere at jeg må betale for å få den byttet?

Alle tips er velkomne  :)

#3
Tesla / Konto problemer på tesla nettside.
lørdag 11. mai 2019, klokken 08:23
Hei, hver gang jeg er logget inn i tesla kontoen på tesla nettside, og prøver å administrere bilen. Så laster ikke nye siden. Har allerede prøvd på forskjellige nettlesere og PCer.
har allerede kontaktet kundeservice men får ikke noe svar.
vet dere hva jeg kan gjøre for å rette det opp? Er det et vanlig problem?
#4
Tesla / Garanti utvidelse fra Allianz
torsdag 25. april 2019, klokken 09:50
Hei, jeg har en 2015 TMS P85D. Den har nå kjørt 97k km. Vurderer å kjøpe 1 år med Allianz garanti. De blir jo henvist av tesla, da tenker jeg at de er seriøse.

Har noen erfaring med de? Har allerede søkt på forumet, det var noen gode svar. Tenker at siden det har gått en stund siden forrige tråd, så er det kanskje noen som har vært bort i dem.

De har 2 år eller 20k km for 17,5k kroner og 3 år for 27k. Det er dyrt med tanken på at mann må betale egen andel. Tenker å ta år hvis jeg kan dele opp beløpet. Har ikke bestemt meg enda.
noen som vet noe mere om garanti utvidelsen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA