Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Morten Styren Jauert

#1
Tang EV600 / Sv: Aktivere "autopilot"
tirsdag 04. oktober 2022, klokken 14:57
Nå har vi lekt litt med å endre region i den skjulte menyen. Fungerte fint, men Spotifyappen og navigasjon forsvant i prosessen. Forsøkte å få tilbake til Norge som setting, men det alternativet var ikke tilgjengelig.. Her blir det litt knot, tenker jeg. Snakkes!
#2
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
mandag 16. desember 2019, klokken 10:38
Jeg ser at man savner gode tall for vinteren, og jeg er selv en av de som har bidratt med best case og tyning av rekkevidde. Å si noe bastant om rekkevidde vinterstid er litt vanskeligere enn å lete etter maks rekkevidde på sommeren. Ja, jeg kan sette opp behagelig varme, sitte i skjorteermene og kuske de 10 milene til hytta med aktiv kjøring i venstrefila en vinterdag og trolig klare å tømme batteriet fullstendig. Noen ganger kjører jeg nesten sånn, andre ganger er jeg i sparemodus, eller noe i mellom der. Foreløpig ikke hatt noe særlig kaldere enn 7-8 minus, men inntrykket er at jeg med litt konservativ kjørestil fint klarer 14-15 mil uten å lide stor nød. Har hatt mange turer rundt null grader m/våt veibane til og fra jobb (70 km, hvorav 55 km motorvei) og hvis jeg tyner komfort og rekkevidde bruker jeg ca 35%  av batteriet under slike forhold kontra ca 27% under sommerlige forhold. Men da snakker vi ligge bak trailer og sete+rattvarme. Ved bruk av varmeapparat på 22 grader og hastigheter rundt 100-115 så øker forbruket til ca 50% av batteriet. Så hvis man lurer på om dette er en bil som dekker ens eget behov så må man spørre seg selv i hvilken grad man er villig til å ofre litt hastighet og komfort hvis det er det som skal til for at du kommer frem til hytta uten ladestopp.  Er du ikke villig til å fire en millimeter på disse tingene, ja så er trolig ikke en env200 bilen for deg. Å spørre om forbruket ved 15 minus på vei mellom Oslo og Trysil blir nesten meningsløst. Litt sånn "hvor mye veier en fisk"? Du KAN doble forbruket ditt, hvis du står på litt for saken, eller du kan forvente 30-50% høyere forbruk alt ettersom hva slags type bilist du er.
#3
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
fredag 09. august 2019, klokken 09:34
Ny loggført bestenotering. Fra arbeid og hjem. 70 km, hvorav ca 55 km motorvei, E6 gjennom Østfold. Tistedal -Moss. Nullet alt av målere. 13 grader, vindstille, overskyet, tørr veibane. Startet med 100%. Fikk haik med trailer ganske umiddelbart på E6. Vel fremme viser batteriet 74%. 26% brukt altså. 13.9 kWh/100 km i forbruk. Hvilket gir 269 km rekkevidde med dette forbruket. Det sier jeg meg meget fornøyd med.
#4
Nissan e-NV200 / Rekkevidde etter ---%
mandag 17. juni 2019, klokken 12:29
Dro avgårde til hytta med litt knapt med strøm på fredag. Regnet med å kjøre til Tanum shoppingsenter og lade der mens jeg handlet. Da jeg nærmet meg begynte det å se litt usikkert ut om jeg ville nå frem, så jeg avbrøt og dro rett til hytta som blir noen km kortere. Ladet litt der før jeg dro til Tanum og "fylte opp". Noen som har noen erfaringer på hvor langt man realistisk har igjen ved ---% batteri? Tror jeg ville kommet meg helt frem, men psyket ut. Burde jo bare kjørt på og "tatt en for laget" i forskningens tjeneste.
#5
Nissan e-NV200 / Sv: "e-NV200 er så stygg!"
mandag 17. juni 2019, klokken 12:21
Har dessverre ikke noen gode tips til styling av bilen, men istemmer at den mørke grå er finest. Har den selv. Uansett, det er jo ikke en bil som selger seg selv på utseende, sjarm og kjøreglede, nei. Større og bredere hjul vil vel ikke akkurat gjøre rekkevidden spesielt godt? Men, hvis forbruk og rekkevidde ikke er spesielt viktig for deg, så for all del, kjør på.
#6
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
søndag 26. mai 2019, klokken 16:33
Hjemme igjen fra hytta. Har ikke brukt bilen i helga, ei heller ladet. Batteriet hadde falt 1% i løpet av helga, så jeg startet med 56%. Samme rute tilbake som ned på fredag. Forbruket hjemover var litt høyere med 15.5 kWt/100 km. 5 sekundmeter motvind, 16 plussgrader og tørr veibane. Gjenstående batteri er 9% ved ankomst. Distanse kjørt er totalt 201.6 km, i all hovedsak på E6. Estimert gjenstående distanse viser 26 km.
#7
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
lørdag 25. mai 2019, klokken 08:48
Vil nok følge litt med på trykket etter hvert som temperaturen stiger nå utover. Dekkene er splitter nye. Regner med at det er satt en ok sikkerhetsmargin fra produsenten, men jeg gidder ikke å strekke strikken for langt heller.
#8
Nissan e-NV200 / Sv: Hundegitter
fredag 24. mai 2019, klokken 21:16
Har også hundebur. Stort dobbeltbur som jeg tidligere har brukt i Caravelle, av typen Kela, sveiset nettingbur. Måtte modifisere det litt, dvs kappe bort litt slik at den ene bikkja har 5 cm smalere plass, for å få det inn i env200. Har da ok plass oppå buret til annen bagasje. Burde nok hatt sikring med netting mellom bagasjerom og den øvrige kupeen.
#9
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
fredag 24. mai 2019, klokken 21:03
Kan tilføye at foruten meg på drøye 90 kg var det med en passasjer på ca 95 kg, 2 bikkjer på til sammen 60 kg og ca 50 kg bagasje. Jeg liker litt godt med luft i dekkene. Har 3.4 bar. Fikk "haik" bak en trailer ca 70% av veien. Østfold er jo noenlunde flatt, mens det er noe mer krevende topografi fra grensa og de siste 35 km til Tanum. Startpunktet ligger på ca 75 moh, mål ligger ved havnivå.
#10
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
fredag 24. mai 2019, klokken 20:16
Ny tur til hytta. Startet fra Moss med kald bil/batteri. 100% batteri. Estimert rekkevidde 265 km tilgjengelig. Nullet tripteller og begge forbruksmetere. Kjørt 100.8 km. 93 km motorvei, resten diverse. Eco modus, 11 grader og en sekundmeter medvind. Forbruk 15.2 kWt/100 km. Batteri er på 57%. Estimert gjenstående rekkevidde er 156 km.
#11
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
fredag 03. mai 2019, klokken 09:44
Kjørt hjem fra jobb nå. 6 grader, 1s/m motvind. 70 km fordelt på ca 50 motorvei og resten 50-60-70 soner. Startet med 100%. Kom hjem med 72% på batteriet. Trailerfart på motorveien. Anslått rekkevidde igjen er 195 km ifølge display. 15.2 kWh/100
#12
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
lørdag 27. april 2019, klokken 14:30
Ha, ja kanskje det. Skulle ikke forundre meg om gevinsten er ennå større også.
#13
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
lørdag 27. april 2019, klokken 08:48
Bor i Moss og jobber i Tistedal, Halden. 70 km å kjøre. 50 av de på E6. Bruker 7 minutter lengre tid til jobben nå, sammenliknet med før elbilen. Det gjør meg ingenting. Slipper stressende kjøring, ut og inn av venstre fil. Skikkelig gubbe. Smatter på kamferdrops og tar livet med ro.
#14
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
lørdag 27. april 2019, klokken 08:39
På veien ned i går var det jo velsignet mange trailere på veien, så da fant jeg en som holdt litt høyere hastighet enn de andre. Trenger jo ikke å overdrive det heller. Passerte 100 på speedometeret i utforbakke. Mener misvisning er ca 7%.
#15
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
lørdag 27. april 2019, klokken 08:33
Når jeg har mulighet ligger jeg i konvoi med trailerne:-) De sperrer vel stort sett på 90, så da har du farta der. Som tidligere nevnt, det går jo sport i det, ha, ha.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA