Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jorgen Bjerke

#1
Model 3 / Sv: Ettersending av ladekabel til modell 3 levert i juni.
onsdag 18. september 2019, klokken 01:37
Fikk bilen 25/6. Fikk ingen kabel. Leste her at det er vanlig og at den blir ettersendt. Leste så at enkelte ikke var registrert med mangel og dermed ikke sto i køen. Sjekket derfor da jeg var inne på service. Joda. Jeg sto ikke på lista, så da ble jeg ført opp. Venter fortsatt
#2
Model 3 / Sv: Servicetime via app og oppmøte
mandag 26. august 2019, klokken 17:08
Vil bilen selv si ifra at den anbefaler kupefilter-skift, hjulrotasjon, batterikjølevæskeskift osv.?

Og sånne småting som å skifte kupefilter, MÅ dette gjøres på et Tesla-SC?
#3
Model 3 / Sv: Type 2 kabel
søndag 28. juli 2019, klokken 22:45
Jeg tok kontakt med min SC (Skøyen, Oslo) og fikk bare vite at det var utsolgt. Det er nå en uke siden. Hjalp ikke det.
#4
Model 3 / Sv: Tut ved låsing av bil [Løst]
onsdag 03. juli 2019, klokken 02:33
Jeg har slått dette bevisst PÅ (var av som standard) fordi da slipper jeg å hele tiden snu meg for å sjekke om bilen låser seg. Den lille dyt-en syns jeg er veldig kjekk som en bekreftelse, og ikke så voldsom at folk i nærheten skvetter.
#5
Model 3 / Sv: 25 kg kajakk på taket
tirsdag 02. juli 2019, klokken 22:58
Sitat fra: ladov på tirsdag 02. juli 2019, klokken 22:33
Ikke helt sikker på at jeg skjønte poenget med de putene, skyver du kajakken opp på taket bakfra? Er det ikke lettere å legge den på fra siden?

Hehe. LEGGE den på, ja. 25 kg, løfte rett opp, bøye seg framover og så LEGGE 25 kg pent og sakte oppi krybbene. Nei, jeg er nok ingen vektløfter, så jeg skyver den inn bakfra, ja. Men hvis vi er to, er det enkelt å legge den rett på plass. Som regel padler jeg alene.
#6
Model 3 / Sv: 25 kg kajakk på taket
tirsdag 02. juli 2019, klokken 22:07
Da har jeg testet kajakk på taket. Kjørte ca. 230 km (t/r) fra Fornebu til padlevannet Fjorda i Gran kommune med en 25 kg havkajakk på Tesla-stativet med Thule kajakk-krybber. Mye langs E16 og noe på småveier. Forbruket var faktisk ikke mer enn 160Wh/km.

Her er en bildeserie som viser hvordan jeg gjør dette alene. Har i ettertid kjøpt bedre stropper til å ha foran og bak, så det ikke blir så mye til overs, som må surres fast. Leste et tips om å tvinne stroppene litt så de ikke blafrer i vinden. Funker som en kule. Men som du kan se på bildene, glemte jeg dette på de overskytende stroppene oppå taket som går ned gjennom vinduene.

Kajakken satt meget stabilt oppå taket. Ingen dansing selv på de humpete veiene mot vannet. Fant ingen antydning til skader på bilen da jeg tok av stativene igjen etter turen.

Har tilhengerkrok, og der er det ett feste på hver siden av kroken. Brukte ett av dem til stroppen bak, og slepekroken til stroppen foran. Da jeg skulle ta av kajakken hjemme, falt den bakerste jakka ned fra trunken mens jeg sto og holdt i rompa på kajakken. Måtte derfor finne en bedre løsning for lakkbeskyttelse. De tre siste bildene viser dette. Legg merke til hvordan den tykke hagestolputa stappes innunder takstativet så den ikke sklir av.
#7
Model 3 / Sv: Lagerbil har ikke autopilot?
fredag 28. juni 2019, klokken 17:34
Jeg spurte om dette til selgeren min på Skøyen (hun svarer kjapt :D). Svaret var at alle med hengerfeste i hvert fall har AP, selv om det ikke står skrevet. Det betyr at du ikke kan stole på det som står skrevet, men spørre spesifikt for hver bil. Den jeg ville ha hadde ikke FSD, men det fikk jeg lagt til for 50 000,- (og ikke 60 000) og vinterdekk. Ikke noe problem.
#8
Model 3 / Sv: Bombrikke i Model 3
tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:58
Sitat fra: Ketilwaa på mandag 24. juni 2019, klokken 11:15
Mulig dette er besvart tidligere i tråden, men da jeg hentet min 3 i forrige uke fikk jeg beskjed fra personen fra leveringsteamet om å montere brikken i ett av "hullene" på undersiden av panseret.

Hentet min på Lillestrøm i dag, og fikk samme tips.
#9
Model 3 / Sv: Stek Dynoshield vs. Dynomatt
søndag 23. juni 2019, klokken 20:10
Sitat fra: Killingen på søndag 23. juni 2019, klokken 13:51
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 22. juni 2019, klokken 20:33
Har bestemt meg for å sende bilen til Black Diamond i Oslo for å legge på Stek Dynomatt PPF over hele bilen. Syns matt ser utrolig kult ut, og får den til å skille seg litt ut (bilen er svart). Noen som har erfaring med Stek Dynomatt (eller Dynoshield, som av en eller annen grunn har 3 år lengre garanti. 10 vs 7 år)

Vår står og får Stek DynoShield der nå. Skal hente den i kveld. Kan gi en tilbakemelding på hvordan resultatet blir!

Veldig spent på resultatet ditt. Hørte nettopp fra en venn som hadde stukket innom der for å vurdere dem, og han var sjokkert over hvor rotete og skittent et var der. Virket ikke mye seriøst, sa han.
#10
Model 3 / Stek Dynoshield vs. Dynomatt
lørdag 22. juni 2019, klokken 20:33
Har bestemt meg for å sende bilen til Black Diamond i Oslo for å legge på Stek Dynomatt PPF over hele bilen. Syns matt ser utrolig kult ut, og får den til å skille seg litt ut (bilen er svart). Noen som har erfaring med Stek Dynomatt (eller Dynoshield, som av en eller annen grunn har 3 år lengre garanti. 10 vs 7 år)
#11
Model 3 / Sv: Enormt antall biler i inventory
tirsdag 18. juni 2019, klokken 13:20
Har nå fått bekreftet at mange biler som ikke er oppført med AP likevel har det. Sammenlikn prisen med egendesignet bil. Den skal være helt lik.

Jeg fikk også lagt til FSD til 50000,- :) null stress. Levering i juni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Model 3 / Sv: TM3 LR RWD - Stoppet produksjon?
tirsdag 18. juni 2019, klokken 08:12
Hva er det som tar tid?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Model 3 / Sv: TM3 LR RWD - Stoppet produksjon?
tirsdag 18. juni 2019, klokken 02:04
Da har jeg gitt opp min opprinnelige bestilling og bestilt en inventory-bil isteden, med AWD (de hadde ikke RWD med de ønskene jeg MÅ ha). Skiftet samtidig farge fra grå til sort, da jeg har ombestemt meg. Har spurt min selger (per e-post) på Skøyen om jeg kan få kjøpe FSD til 50 000,- istedenfor 60 000,-.

Fulgte tipset om å finne ut hvor bilen er ved å se i kildekoden. Der sto det Drammen på min bil, men under kjøpsprosessen fikk jeg valget mellom to utleveringssteder: Kristiansand eller Lillestrøm. Har bedt selger om å se på saken. Ingen vits i å flytte bilen fra Drammen når Drammen er det greieste stedet for meg å hente den.

Ser at det er mange inventorybiler som ikke har autopilot samtidig som de har hengerfeste. Men det skal vel ikke være mulig? Autopilot ble jo standardutrustning like før hengerfeste ble mulig. Dessuten koster inventorybilen jeg bestilte på krona nøyaktig det samme som en egendesignet bil med de samme parametrene. Jeg antar derfor at dette er en skrivefeil. Har bedt selger sjekke.

Er det noen som har kjøp og hentet inventorybil? Gikk det fort? Jeg mener, bilen står jo bare der og venter på meg, gjør den ikke?
#14
Model 3 / TM3 LR RWD - Stoppet produksjon?
mandag 17. juni 2019, klokken 18:34
Ringte delivery i dag. 1,5t venting i kø. Jeg har verken fått VIN, FI eller estimert dato. Han kunne ikke finne ut hvor bilen var i løypa eller om den i det hele tatt er produsert. Han sa at VIN blir koblet mot kjøper når den kommer til Europa, ikke nødvendigvis på fabrikken.

Hvis bilen ikke kan leveres, får jeg en telefon fra Tesla, sa han. Alt håp er fortsatt ikke ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Model 3 / Sv: TM3 LR RWD - Stoppet produksjon?
lørdag 15. juni 2019, klokken 20:48
Men er det ikke slik at range, lyd og AP/FSD kun er en softwarebegrensning? Burde det ikke da være mulig å kjøpe feks en SR+ uten FSD, og så be om å slå på ting? Bilen er tross alt bestilt til en gitt pris.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA